בשיתוף דן סונגו מחברת טופיק מדיה
בין הביטויים שאנשים מחפשים בגוגל, תוכלו למצוא חיפושים עבור בעלי מקצוע, עסקים, שירותים ומוצרים רבים, שמובילים את הגולש לעסקים בדיוק כמו שלכם. תחשבו רגע מה היה קורה אם העסק שלכם היה שולט בתוצאות החיפוש בביטוי מסוים ורלוונטי עבור העסק שלכם?
התשובה – מאות ואף אלפי פניות ורכישות מבית העסק שלכם מידי חודש!
אז, איך מציבים את העסק שלכם בראש תוצאות החיפוש של גוגל? ובכן, קיימות 2 אפשרויות: קידום אורגני וקידום ממומן.
קידום ופרסום ממומן בגוגל
כל חיפוש שמבצעים בגוגל יכול להציג בין 0 ל-7 תוצאות ממונות בעמוד הראשון. 4 תוצאות ראשונות הן עבור המודעות, לאחר מכן יגיעו המפות ומיד לאחר מכן יגיעו התוצאות האורגניות (שעליהן ארחיב בהמשך).
הקידום הממומן בגוגל דורש מאיתנו פתיחת חשבון בגוגל ads – אשר הינו מנהל המודעות בגוגל ולפחות עמוד נחיתה אחד שיפנה את התנועה אליו (כן, אפשר גם ללא עמוד נחיתה וליצור מודעות להתקשרות בלבד אבל זה פחות מומלץ).
קידום ממומן בגוגל מאפשר לנו לשלוט באילו ביטויים אנחנו רוצים שהעסק שלנו יוצג בהם, לאיזה עמוד יופנו המשתמשים, באילו אזורים בארץ או בעולם אנחנו רוצים לפרסם, באילו ימים ושעות ועוד מגוון פרמטרים נוספים שמאפשרים לנו לדייק את הקהל שלנו בצורה מדהימה.
התשלום עבור הקידום הממומן הינו מבוסס תוצאות – כלומר, אנחנו נשלם לגוגל על כל הקלקה על המודעה שלנו. מחיר ההקלקה מושפע מעלות מילת המפתח, ציון האיכות שלכם וגודל התחרות על אותה מילת מפתח.
לפני שמתחילים קמפיין ממומן חשוב להגדיר מהו התקציב החודשי שלכם לפרסום ובהתאם לכך לסדר את הקמפיין בצורה האופטימלית ביותר, כזו שתניב לכם מספר רב של קליקים איכותיים על התוצאה במטרה לקבל כמה שיותר פניות או רכישות.
התקציב החודשי מוגדר ברמה היומית – אם נניח תרצו לפרסם בעלות 3,000 ש”ח בגוגל, התקציב ביומי שלכם יהיה 100 ש”ח (בחישוב של 100 ש”ח כפול 30.4). במידה ולא תפרסמו בימים מסויימים במהלך השבוע (נניח שבת), התקציב יועבר ליתר הימים כך שבכל יום תוכלו להנות במעט מיותר מ-100 ש”ח עבור הפרסום.
ברגע שהתקציב שלכם נגמר, תפסיקו להופיע בתוצאות החיפוש.
חשוב לקחת בחשבון כי במידה ואינכם בקיעים בכלי הניהול של גוגל, תצטרכו לקחת חברה לקידום ממומן שתקים עבורכם את החשבון ותבצע את האופטימיזציות ברמה השבועית במטרה למקסם את הצלחת הפרסום. שירות זה עולה כסף ומתחיל לרוב בכ-500 ש”ח בחודש ויכול להגיע גם עד 2,500 ואף יותר.
היתרונות של קידום ממומן
מן הכתוב למעלה ניתן כבר להבין מהן היתרונות של הקידום הממומן. הקידום הממומן מאפשר לנו לדייק את הקהל, להחליט באילו איזורים בארץ הפרסום יופיע, מהן מילות המפתח, אבל אולי היתרון הבולט ביותר זה היכולת שלנו להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל כבר באותו היום שהקמנו את הקמפיין הראשון.
בנוסף, אנחנו יכולים להחליט מתי הקמפיין שלנו יפעל, כך שבמידה ואנחנו עמוסים (ואין תלונות) אנחנו יכולים להשהות את הקמפיין שלנו או להוריד את התקציב, ובתקופות חלשות יותר, להעלות את התקציב ולפרסם בצורה אגרסיבית יותר.
והכי חשוב – הפרסום הוא מיידי. מרגע הקמת הקמפיין, נוכל להתחיל להופיע בתוצאות של גוגל – כבר מאותו היום.
החסרונות של הקמפיין
אז כמו שכבר אמרנו, ברגע שתקציב הפרסום שלנו נגמר, נפסיק להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.
בנוסף, ישנם מתחרים שעלולים להקליק על התוצאות שלנו ולבזבז לנו את התקציב (גם למקרים הללו יש פתרון אבל כן חשוב לציין את זה כחסרון).
חסרון נוסף הוא המחיר – ישנם ביטויים שעולים הרבה מאוד כסף, דבר שמייקר את הפרסום ודורש מאיתנו להוציא הרבה כסף או לחלופין לקבל מעט מאוד פניות.
קידום אורגני בגוגל
קידום אורגני בגוגל הוא תהליך שונה לגמרי מהקידום הממומן. בקידום אורגני אנחנו רוצים לגרום לגוגל להאמין שהתוצאה שלנו היא הטובה ביותר עבור החיפוש שאנשים שאלו. נעשה זאת באמצעות תוכן איכותי באתר שלנו, קישורים רלוונטיים לאתר, עמידה בדרישות של גוגל ועוד. המטרה בקידום האורגני היא להגדיל את כמות התנועה לאתר החברה שלכם באופן טבעי.
לטובת הקידום האורגני, לא נוכל להסתפק בעמוד נחיתה בלבד, כפי שנדרשנו בקידום הממומן ובמקרה זה נצטרך אתר אינטרנט עשיר בתוכן ובמידע, אשר תמיד יתעדכן ויתאים את עצמו לדרישות של גוגל.
את הקידום האורגני תוכלו לעשות בעצמכם (אם יש לכם את הידע המתאים) או לשכור את שירותיה של חברה לקידום אתרים שתעשה את העבודה עבורכם. יש הרבה מאוד דברים שחשוב לדעת בקידום האורגני ולכן אם אתם לא בטוחים שאתם יודעים מה אתם עושים, עדיף שתשכרו חברה.

יתרונות הקידום האורגני
הקידום האורגני לא עולה כסף עבור כל הקלה, אך כן יש לשלם לחברת קידום מקצועית שתעשה את השירות הזה עבורכם. הקידום האורגני עולה בין 1,000 ש”ח לחודש לסכומים של 8,000 ואף יותר, תלוי בתחרות ובהיקף השירות הניתן עבורכם על ידי חברת הקידום.
אחד היתרונות הבולטים של הקידום האורגני הוא ההסתכלות לטווח הארוך. ברגע שגוגל יחליטו שאתם ראויים למקומות הראשונים, כמות הפניות והרכישות מבית העסק שלכם תגדל בצורה משמעותית ולא תצטרכו לשלם על כך יותר.
החסרונות של הקידום האורגני
טוב אז האמת, שהחסרונות כאן קצת בולטים יותר והם כוללים 2 חסרונות עיקריים.
- זה לוקח זמן – קידום אורגני יכול לקחת זמן רב. זה תלוי בהרבה מאוד גורמים כגון רמת התחרות על מילת המפתח, הוותק שלכם, מיהם המתחרים שמולם אנחנו “מתמודדים” וכו’.
- לא תמיד נותן תוצאה מספקת – חסרון נוסף הוא שאנחנו לא גוגל ולכן אנחנו לא יכולים להבטיח תוצאה. לפעמים לוקח הרבה זמן עד שהתוצאה מגיעה, לפעמים היא מגיעה מהר מהצפוי, אך לפעמים, במקרים מסוימים התוצאה לא מגיעה כלל וחשוב להכיר את הסיכון הזה.
אני יכול להרגיע אתכם ולומר כי ברוב מוחלט של המקרים בתוצאה מגיעה, וכפי שציינתי – שהיא מגיעה, היא מגיעה בגדול! החברה שלנו תפסה מספר רחב של ביטויים בראש תוצאות החיפוש של גוגל ונשמח גם להעלות את האתר שלכם בדירוגים.
קצת עלינו
אני דן סונגו, הבעלים של טופיק מדיה, המספקת שירותי בנייה אתרים, קידום אתרים אורגני וקידום ממומן בגוגל מזה 7 שנים.
אני מרצה במכללה מוכרת ישראל ומכשיר מדי שנה מאות תלמידים למקצועות הדיגיטל.
אנחנו עושים תמיד את המקסימום עבור הלקוחות שלנו ונעשה את הכל גם עבורכם, תוך יחס אישי, מקצועי ובעיקר רצון להצלחה של העסק שלכם.
ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו – וזה מה שמוביל אותנו תמיד לאורך התהליך.
לפרטים נוספים הכנסו לאתר שלנו: https://www.topeak.co.il/
בשיתוף דן סונגו מחברת טופיק מדיה
