depositphotos

השקעות מסוכנות? הדר ברוקנשטיין, מומחית בהשקעות מציגה סקירה מלאה של סוגי השקעות

שכולם מזהירים מפניהן ובוחנת מיתוסים וחששות אל מול פוטנציאל וסיכונים בהשקעות כשהבנק מציע ריבית נמוכה, דירה להשקעה מגרדת בקושי 3% תשואה ושוק ההון מגיב למלחמות ולמיתון בנסיגה, משקיעים ובעלי הון רבים מחפשים אחר אפיקי השקעה אלטרנטיביים

בשיתוף הדר ברוקנשטיין - יזמית נדל"ן ומומחית בהשקעות

האם הבטחה לתשואה בת מאות אחוזים היא הזדמנות או בהכרח הונאה?

האם מאוחר מדי להשקיע בביטקווין ולגזור תשואות מפתיעות?

והאם קרקע חקלאית יכולה להצמיח מגדלי מגורים ולא רק ירקות?

כל המידע אודות אפיקי השקעה בסיכון גבוה, למשקיעים שמעוניינים לצאת מן הקופסא מנסיונה של הדר ברוקנשטיין:

השקעות בקריפטו

עולם הקריפטו הוא עולם של מטבעות דיגיטליים, ללא ייצוג פיזי. המטבעות הדיגיטליים אינם משויכים למדינות ואינם מפוקחים תחת הרגולציה של שוק ההון והמט”ח, אולם זוכים ליותר ויותר הכרה בשוק החופשי על ידי גופים גדולים וחזקים בכלכלה העולמית, לרבות בנקים ותאגידים.

מלבד הביטקווין קיימים עוד עשרות מטבעות קריפטו דיגיטליים הנסחרים בשוק, באמצעות ארנק דיגיטלי ותחת תנאי מסחר שלעתים לוטים בערפל.

התנודתיות בשוק הקריפטו הינה תוצאה של ההשפעות פוליטיות וכלכליות מוכרות ועל כן גם קשה במיוחד לחזות את התנהגותו. לצד נסיקה בת עשרות ומאות אחוזים במטבעות מסוימים, ניתן לראות גם צניחה ניכרת בערכם של מטבעות אחרים, כאשר גורם ההשפעה המוביל בתחום הקריפטו הוא נכונותם של אחרים לשלם על המטבע.

למעשה, למרות החדשנות שמזוהה עם השקעה בקריפטו, מדובר במסחר שנשען על העיקרון הבסיסי ביותר בכלכלה: ביקוש והיצע.

הפוטנציאל: בשנת 2023 הציג הביטקווין- המטבע הוותיק והמוביל, תשואה ממוצעת בת 155%. מדובר בביצועים יוצאי דופן שהתאפשרו בזכות ביסוס מעמד הביטקווין בכלכלה העולמית, תקדימים רגולטוריים והתקרבות בצעדי ענק לאישור קרן הסל (ETF).

הסיכונים והתחזיות: הביטקווין מייצג את המטבע הווירטואלי הראשון והוותיק ושוויו עומד כעת על כ- 67,000 דולרים, מה שהופך את הכניסה להשקעה ליקרה, בצל השאלה האם הביטקווין הגיע לשיאו ולמעשה פספסנו את הרכבת.  לצד זאת, שוק הקריפטו מציע עשרות מטבעות חדשים נוספים, שמחירם נמוך לאין שיעור ויציבותם מוטלת בספק אף יותר.

היעדר הרגולציה והשוק הפרוץ יוצרים מגוון הצעות ועסקאות וירטואליות שאינן מפוקחות ואינן מוגנות בכל מנגנון, הניהול אינו מתבצע תחת עקרונות שקיפות מחייבים, והתנודתיות הגבוהה של השוק מזכירה שעל כל גל שמתרומם מעלה, ישנה התרסקות כואבת אל מול הסלעים.

השקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות הן השקעות המתרחשות מחוץ לשוק ההמון הממוסד והמוכר, במגוון אפיקים. בין אפיקי ההשקעה הבולטים בתחום ההשקעות האלטרנטיביות:

  • השקעות בסטארט אפ ובטכנולוגיות
  • השקעה בתעשיות רפואיות
  • השקעה בקרנות גידור, קרנות נדל”ן וקרנות הלוואות
  • השקעות בתשתיות ובאנרגיה מתחדשת

השקעות אלטרנטיביות מתבצעות מתחת לרדאר הרגולטור, עם פיקוח מועט, ישירות אל מול היזמיות המבקשות לגייס הון.

יתרונות ופוטנציאל: אפשרות לפיזור הון  בין מספר רב של סוגי השקעות למזעור סיכונים, פוטנציאל תשואה גבוה, אפשרות לחלוקת דיבידנדים בחלק מסוגי ההשקעות.

חסרונות וסיכונים: התנהלות עם פיקוח מועט שמולידה פיתויים מסוכנים, תחומי השקעה הדורשים הבנה מקצועית עמוקה, השפעות שוק נרחבות המולידות תחזיות מעורפלות וקושי לבסס תחזיות ולמזער סיכונים.

השקעה בקרקע חקלאית

קרקעות חקלאיות הן קרקעות שיועדו על ידי המדינה לשימוש חקלאי ואינן מאושרות לבנייה ולמגורים. שווי קרקע חקלאית עשוי להיות נמוך במאות אחוזים ביחס לשווי קרקע המיועדת לבנייה והשקעה בקרקע חקלאית מתבססת על הסיכוי להפשרתה על ידי המדינה בעתיד.

קרקע חקלאית באזור ביקוש שתזכה להפשרה תוליד תשואה גבוהה במיוחד, הן במכירתה והן בניצול שלה לצרכי בינוי עצמי. יחד עם זאת, הליך ההפשרה הוא הליך ארוך שנים ואינו מובטח, מה שהופך את ההשקעה להשקעה בסיכון גבוה.

ניתן למצוא מגוון הצעות ופרסומים מפתים לרכישת קרקעות במחיר נמוך, אולם חלק ניכר מן הקרקעות הללו כלל אינן עומדות בפני הפשרה ואין כל אופק תכנוני שיסייע בקידום סיכויי ההפשרה.

לדברי הדר ברוקנשטיין, באמצעות ההיכרות עם מאפיינים חשובים בהשקעות מסוג זה, ניתן לצמצם את הסיכונים לכדי סיכון מינימלי ולחתור להשקעה בקרקע סחירה שצפויה לעלות את ערכה באופן ניכר וניתנת למכירה בכל שלב עוד בטרם הפשרתה וכמובן אחריה.

כללי אצבע לרכישת קרקע חקלאית:

  1. רכישת קרקע מבעלות פרטית בלבד.
  2. רכישת קרקע המצויה תחת תקן 22- תקן שמאות המעניק מידע אובייקטיבי, שקיפות והערכת סיכויי הפשרה ביחס למעמד הקרקע.
  3. השקעה בקרקע בעלת אופק תכנוני- הליך ההפשרה מצוי בשלבים מתקדמים ומקודם על ידי רשות מקומית או מוסד ממשלתי בעל אינטרס.
  4. רכישת קרקע באזורי ביקוש במטרופולין עירוני ובאזורי המרכז.

יתרונות ופוטנציאל: כניסה להשקעה בסכום נמוך, פוטנציאל תשואה אדיר, כלים והגנות להערכת שווי ופוטנציאל, אפשרות מכירה והעברת בעלות בטאבו.

חסרונות וסיכון: סיכון גבוה ברכישת קרקע ללא תקן 22/אופק תכנוני וללא ההגנות הנוספות האמורות, השקעה לא נזילה וטווח זמן ארוך בשל בירוקרטיה והליכי הפשרה מתמשכים. השקעה שמתאימה לבעלי הון מוגבל ללא צורך בכסף נזיל, אורך רוח וחתירה לתשואות גבוהות במיוחד.

הדר ברוקנשטיין מלווה את המשקיעים ומציעה מספר פרויקטים לרכישת קרקע חקלאית ולהשקעות נדל”ן בישראל ובחו”ל, תוך מתן מעטפת מקצועית ואישית הכוללת ליווי, פתרונות מימון, ייעוץ משפטי להשתלבות בפרויקטים ובהשקעות בעלות פוטנציאל תשואה והצלחה גבוה, מיפוי וצמצום סיכונים. הדר ברוקנשטיין שמה את טובת הלקוח ויעדיו בראש סדר העדיפויות.

עוד מידע באתר של הדר ברוקנשטיין >>

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף הדר ברוקנשטיין - יזמית נדל"ן ומומחית בהשקעות