: טלי טנג'י

הגורם המרגיע: מעצבת ואדריכלית הפנים, טלי טנג’י, עוזרת לאנשים להגיע לבית חלומותיהם בקלות ובנחת

בית הוא אחד ההשקעות הכספיות הכי גדולות שנעשה בחיים והוא מלווה בחששות רבים כמו חריגה מהתקציב, התנהלות מול קבלן וגם אי הסכמות בתוך המשפחה. כל אלו מובילים אנשים לבלבול, דחיינות מקבלת החלטות, התפשרות ותחושת החמצה. טלי טנג'י, מעצבת ואדריכלית פנים המתמחה בדירות קבלן מספרת שהתפקיד שלה הוא למנוע את כל אלו

בשיתוף טלי טנג'י

כשאתה מתעסק עם אנשים מעולם הנדל”ן אתה חייב להיות בולדוזר, ויחד עם זאת טלי מצליחה להכניס לשם גם אנושיות וחום, וזה דבר שבלט מאוד בראיון.

“מה חשוב לך שאנשים ייקחו מהריאיון הזה?”

“את ההבנה שצריך לשאוף לבית שכיף לגור בו, לארח בו, שמתאים לנו ומייצג אותנו – ואפשר שהתהליך לשם יהיה נעים ואפילו מהנה ויפה שעה אחת קודם. אנשים בישראל ממשכנים את עצמם בסכומים גבוהים ולזמנים ממושכים, אז אם כבר, לפחות תגורו בבית החלומות שלכם. אנשים רוכשים דירת קבלן, לא יודעים איך לתכנן ושומעים שהתהליך מול הקבלן קשה ולכן מוותרים מראש וחושבים לעשות שיפוץ אחרי קבלת מפתח וזו הטעות הכי גדולה, במיוחד תקציבית.”

אי אפשר להתווכח עם ניסיון

טלי טנג’י, עובדת בתחום עיצוב ואדריכלות הפנים מעל ל-15 שנים. היא מחזיקה בשני תארים – עיצוב פנים ועיצוב משולב, ובאופן כללי מרגישה שהיא חיה אותו כל חייה.

“את זוכרת את ההתחלה?”

“בטח, התחלתי בבסיס, בסיום התואר הראשון שלי עבדתי כמעצבת רהיטים במרפדייה בחולון, הייתי מעצבת רהיטים נפלאים בהתאמה אישית. לאחר מכן עבדתי כמתכננת מטבחים, האזור האהוב עליי בבית ואז הגעתי פיזית לאתר בנייה והתאהבתי.”

“את עוסקת בבתים של אחרים אבל מה זה בית עבורך?”

“בית הוא השייכות למקום בו אני נמצאת, המשכן שלי, ההתאמה האישית אליי. יש בו את הפריטים שאני אוהבת שליקטתי לאורך החיים שמקבלים מקום של כבוד. הנוחות של איך אני אוהבת לקרוא את הספר שלי ואיפה להניח את השמפו שלי במקלחת ובעיקר, בבית שלי יש את האנרגיה שלי וזה מה שחשוב לי לייצר עבור הלקוחות שלי. ברוב הפעמים לקוחות מגיעים אליי ואומרים לי, אנו לא אוהבים איך שאנו חיים היום, בבית החדש אנחנו רוצים לשפר. והחכמה היא לעשות בדיוק את זה. להכניס לבית שלנו את האני העתידי. את איך הייתי רוצה לחיות. לשפר הרגלים וחיים דרך תכנון הבית הפרטי.”

“זה נשמע מרתק, איך עושים את זה?”

“מדברים, מכירים, מאפיינים ופשוט מתחילים את המסע ביחד. בדרך, באולמות התצוגה, בשווקים, ברשת, נפגוש את הדברים שאנו מאוד מתחברים אליהם וכך נעשה את הבחירות שלנו. אני מדייקת את התהליך וההתאמה וכמובן מלווה תוך כדי שיש לי בראש את התמונה האידיאלית עבור הלקוחות שלי ושומרת שלא יתפזרו. לא כל מה שיפה בעינינו מתאים לבית שלנו.”

“יש לך סגנון עיצוב ספציפי?”

“כיום העיצוב האקלקטי שולט בעבודות שלי כי אני מאמינה שבית צריך לייצג את האנשים שחיים בו ולא בהכרח סגנון מסוים. בן אדם יכול לאהוב סגנון אחד באומנות וסגנון אחר בשטיחים. אני מוצאת את הדרך לקחת את כל מאפייני הזהות ולעצב בעזרתם את הבית. בנוסף, היום מתכננים בתים לפחות ל 10-15 שנים קדימה ולוקחים בחשבון התפתחות עתידית של התא המשפחתי.”

צילום : טלי טנג’י

.

התמחות בדירות קבלן

טלי טנג’י מתמחה ב”שינוי דיירים” בדירות קבלן כלומר, אנשים שקנו דירה מקבלן ורוצים לערוך שינויים ולהתאים אותה לצרכים שלהם לפני שהדירה נבנית. ברזומה שלה תכנון של אלפי דירות ועבודה בצמוד לחברות הגדולות ביותר.

“למה דירות קבלן?”

“קודם כל כי אני אוהבת מאוד, אלו דירות מורכבות, יש המון תקנים שצריך להכיר ולתכנן לפיהם וגם, הקבלנים בישראל לא קלים ודיי תובעניים. אני אוהבת את האתגר של לקחת חלומות, ולמקד אותם לפי תקציב ותכנון מדויקים, המבוססים על נתוני הפתיחה של הנכס. זה כמו להרכיב פאזל טכני ולשלב בו פסיפס אנושי.”

“ואיך את מתמודדת עם האתגרים?”

“היום זה פשוט עבורי כי אני מכירה את התהליך, האנשים וההתנהלות. עם זאת, במקביל אני בלמידה מתמדת. אני לוקחת סדנאות ומגיעה לתערוכות בארץ ובחו”ל. אני מאמינה גדולה בשיפור ויציאה מהקופסה, שכן לא כל הבתים שאני מתכננת דומים, אך יש בהם טביעת האצבע שלי.”

“במה מתבטא עניין התקנים שהזכרת?”

“הטמעה של תקנים בתוכניות הביצוע כגון מרחבי השימוש בחדרי הרחצה, מסדרונות, גבהים ומיקומים של נקודות חשמל וכדומה, כדי שדירה תעבור טופס 4 ותהיה תקנית. זה עולם שלם לטובת המתגורר.”

“ספרי לי על תהליך העבודה מול הלקוח.”

“מתחילים בפגישת היכרות בה מוודאים שיש חיבור, ממשיכים לאפיון של צרכי הבית ברמה הפרקטית – כמה חדרים צריכים ולאיזו מטרה? האם אוהבים לארח? איך נוטים לתחזק בית? וכדומה. אנחנו יורדים לרזולוציות הכי קטנות מבחינת השאלות, בשביל להגיע לתכנון הכי מדויק עבורם. לפי האפיון קובעים תקציב, מחלקים אותו לפי סדר עדיפויות שלהם  ואני מתחילה להכין סקיצות עד שמגיעים לתוכנית ההעמדה המושלמת.”

“תני לי דוגמא להתאמה כזו כמו שציינת.”

“אם יש נטייה להיות מבולגנים, אני אדאג להרבה מקומות אחסון פרקטיים. אם מארחים, אדאג לנוחות המקסימלית לאורח ולמארח, תוך כדי שמירה על פרטיות. באופן כללי, יש לי דברים שאני תמיד מכניסה כחלק מהתכנון שלי כמו נגישות, פרקטיקה של ניקיון, בית שעובד בשבילנו וכמובן, כמובן, כמובן, אור וכניסת אנרגיה לבית.”

“מה רמת הירידה לפרטים בתוכנית הסופית?”

“תכנית העמדה היא התוכנית עליה מתבססות יתר התוכניות. היא מכילה את כל הרהיטים, המראה, השטיח, הוילון וכמובן צבעים וחומרים. לאחר מכן, אני עובדת על תוכניות ביצוע עבור הקבלן- אדריכלות, חשמל, אינסטלציה, מיזוג, נגרות – והכל בהתאמה לאפיון שנקבע. בסך הכול זה תהליך שלוקח בין כמה חודשים לכמה שנים של ליווי, במהלכן אני מגיעה גם לשטח לבדוק התקדמות.”

צילום : טלי טנג’י

.

תכנון בית לקומיקאי מפורסם

מעבר להתמחות בדירות קבלן, טלי טנג’י לוקחת על עצמה גם פרויקטים מיוחדים, כמו למשל ברזומה שלה בנייה מאפס של בית פרטי ובו בריכת מי מלח מחוממת, מערכות סולריות, חימום תת רצפתי וכל שכלול אפשרי, תכנון דוכנים בקניונים, שיפוצים של דירות פנטהאוז ובתים פרטיים.

“ספרי לי על פרויקט מיוחד שעשית.”

“בדיוק סיימתי שיפוץ דירת פנטהאוז בבת ים של הסטנדאפיסט בן בן ברוך ומשפחתו. זה פרויקט מיוחד לאנשים מיוחדים. האפיון: בית שיצטלם ויארח הרבה עם מטבח מפנק, שבו שמים את המשפחתיות במרכז. חשוב להם שתהיה הרגשה ונוחות של בית מלון עם המון אחסון ופרקטיקה, בית שלא דורש תחזוקה גבוהה, ועם כל זה היה חשוב לי להכניס את הצבעוניות של בן ביחד עם הפרדה וביטוי של שירן אשתו והילדים. היו לנו לוחות זמנים של שלושה חודשים לכל תהליך התכנון והשיפוץ מאפס ועד לאכלוס, פשוט משימה בלתי אפשרית שצלחנו בגדול, כולל סימון וי מוצלח על הנאה מהתהליך המשותף! תמונות היצירה בקרוב…”

גם מעצבת וגם אומנית בלב

טלי טנג’י אוהבת אומנות והתחברה אליה מאז ומתמיד, לכן אין זה מפתיע שהמעצבת ואדריכלית הפנים היא גם ציירת לא קטנה.

“מתי התחלת לצייר ואיך הגעת לתחום?

“לראשונה התנסיתי בציור בגיל 20, בזמן לימודי התואר הראשון שלי, אבל לפני שנה סתם ככה הלכתי עם חברה לשיעור ציור בשביל הכיף – וגיליתי כישרון והנאה אדירה. זה גרם לי להבין שאני יכולה להעניק ללקוחות שלי ערך מוסף, ומכאן נולד הרעיון לשלב את הציור בבתים שאני מעצבת.”

“איך את משלבת את הציור בעיצובים שאת עושה?

“כשאני רוצה להכניס עניין או צבעוניות בבית או להשתמש בגוון ספציפי שחוזר על עצמו, אני מכניסה את זה לקנבס ומעוררת את החדר לחיים. כך היצירה משתלבת בהרמוניה מושלמת בבית, בצורה מעניינת שמגרה את העין. יש בתים מיוחדים שקשה למצוא להם תמונות, לכן ציור בהתאמה אישית זה ממש הפתרון.”

“ומה התהליך מול הלקוח?

“אין תהליך מובנה מול הלקוח בציור, כי היצירות הן משהו שמתעורר בי באופן טבעי ואני מחליטה מה לצייר. הלקוחות הם כמובן במרכז, שכן בסופו של דבר הם ההשראה ליצירה. הציור שהם רואים בסוף מתקבל רק בשלבי סיום תהליך תכנון הבית, שהוא יחסית ארוך, אז אני כבר מכירה את הלקוחות שלי ויודעת כיצד לקלוע לטעם שלהם.”

צילום : טלי טנג’י

.

“יש סגנונות ציור ספציפיים שאת אוהבת?

“אוהבת מאוד ציור שהוא גרפי וחזרתי. היום, אני מציירת בעיקר פורטרטים ואוירה. הדבר הבא- התנסות באבסטרקט- שבעיניי הכי מרתק, לייצר תחושה ואוירה דרך ציור לא מוגדר. לא מוחשי. זה מחייה את האומנית שבי, ועבורי אין מספק מזה.”

לפרטים נוספים על טלי טנג’י והעיצובים יוצאי הדופן שהופכים כל חלל לבית מושלם שלא רוצים לצאת ממנו, לחצו כאן.

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף טלי טנג'י