בדיקת מאפייני ON PAGE – מה היא כוללת?
מאפייני ON PAGE הם הגדרה כוללת לכל מרכבי האתר העלולים להשפיע בצורה כזו או אחרת על כל מהפרמטרים המרכזיים לפיהם האלגוריתם של גוגל מסווג את האתר וקובע את דירוגו, כאשר בדיקת מאפייני ON PAGE מתמקדת בין היתר בביצוע הבדיקות הבאות:
- תגי מטא וכותרת H1 – תיאור נכון ומדויק של דפי האתר מנגיש את יכולת הקידום ומעלה את אחוז הלחיצות, ולכן, קיימת חשיבות להימצאות תג מטא ותג H1 לכל עמוד אינטרנט באתר.
- תוכן – אחד מהפרמטרים המשפיעים ביותר על קידום אתרים הוא נושא התוכן המופיע באתר ואיכויותיו בהקשר של מילות החיפוש. לפיכך, קיימת חשיבות רבה לבדיקה מדגמית של תוכן האתר ובמידת הצורך לעבות עמודים עם תוכן חלקי ולוודא שלא מופיע בשום פנים ואופן תוכן משוכפל.
- היררכיית האתר ואיכות הקישורים הפנימיים – מבנה האתר הוא פרמטר מרכזי נוסף המשפיע על יכולות הקידום האורגני ולכן קיימת חשיבות רבה לבדיקת יכולת הניווט באתר ולבדיקת הקישורים הפנימיים המפנים את הגולשים מדף אחד לדף אחר בתוך האתר.
- מהירות טעינת דפי האתר – הקצב בו דפי האתר נטענים ועולים לתצוגה הוא קריטי וכל שנייה חשובה ולכן חשוב לבדוק את קצב המהירות ובמידת הצורך לשפר את הנושא באמצעות הרחבת שטח האחסון, כיווץ תכנים ויזואליים וכדומה.
- רספונסיביות – כיום, למעלה מ-50% מפעולות הגלישה מתבצעות בסביבת המובייל, ולכן קיימת חשיבות רבה לבדיקת אופן תצוגת האתר במובייל. התאמה רספונסיבית של האתר לסביבת המובייל (טלפונים חכמים, טאבלטים וכו) היא צורך הכרחי לפני כל פעולת קידום אורגני.
- אבטחה – גוגל שם דגש נרחב על נושא אבטחת האתר ולכן כל אתר חייב להיות מאובטח בתקן הנדרש (SSL) שהוא למעשה תקן אבטחה המגן על כל המידע הנשלח מהגולש לשרת.
- תכנים ויזואליים באתר – כאשר בודקים את תכני האתר חשוב לשים דגש על תהליך אופטימיזציה לתמונות (ויזואליים) המופיעות באתר, במסגרתו בין היתר מומלץ לעשות שימוש בתגית ALT לצרכי תיאור כל תמונה המופיעה באתר ואף לבנות מפת תמונות המסייעת לאלגוריתם של גוגל לסרוק ולאנדקס את האתר. כמו כן, חשוב לשמור על משקל קצבי תמונות באופן כזה שמצד אחד יאפשר תצוגה מיטבית של התמונה ומצד שני לא ישפיע בצורה ניכרת על מהירות טעינת דפי האתר.
בדיקת מאפייני OFF PAGE – מה היא כוללת?
מאפייני OFF PAGE הם למעשה הנושאים הקשורים למילות המפתח בהן נעשה שימוש, איכות הקישורים הנכנסים לאתר מאתרים אחרים והתדירות בה מתעדכנים התכנים המפנים לאתר המקודם. כפועל יוצא מכך, בדיקת מאפייני OFF PAGE, חייבת להתייחס להיבטים הבאים:
- איכות הקישורים המפנים לאתר המקודם – עד לפני מספר שנים היה נהוג לחשוב שכמות הקישורים חשובה מהאיכות, אך בשנים האחרונות המגמה התהפכה וכיום גוגל שמה דגש על איכות האתרים מהם יוצאים קישורים לאתר המקודם, ולכן חשוב ליצור מערך קישורים נכנסים המשלב בתוכו הפניות מאתרים בעלי סמכות בעיני גוגל.
- איכויות הטקסטים המופיעים בעמודים המפנים מאתר חיצוני לאתר המקודם – כל טקסט בו אתם עושים שימוש לצרכי קידום באמצעות הפניית קישורים מאתרים אחרים, חייב להיות רלוונטי לאתר המפנה ובעל ערך מוסף לגולשים. כמו כן, שילוב מילות המפתח המשמשים לצרכי יצירת הקישורים, חייב להיות בעל הקשר לתוכן עצמו.
- היקף הקישורים השבורים – במידה וקידמתם את האתר בעבר באמצעות אנשי קידום, חשוב לבדוק לפני פעולת הקידום המחודשת את היקף הקישורים השבורים המגיעים מאתרים שונים בהם אנשי הקידום הקודמים עשו שימוש ובמידת הצורך לדאוג להסרת הקישורים.
רוצים לדעת יותר על הפעולות הנחוצות לקידום מיטבי בגוגל? לחצו כאן וצרו קשר עם מומחי הדיגיטל שלנו.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו