טראומה מהבית: ג'וזי זירה פותח את הפצעים

ג'וזי זירה | צילום: כפיר זיו

בעונה האחרונה של "האח הגדול" הוא עשה כותרות וזכה במקום השני • אבל בתוך הבית התמודד ג'וזי זירה עם מצב נפשי רעוע והתקפי חרדה, שהחמירו אחרי סיום התוכנית • הוא נפרד מבת זוגו, חשש ממגע עם אנשים ונכנס לדיכאון ולמסע של הרס עצמי • כעת, כשמצבו השתפר, מדבר זירה באומץ על הדיירים שאכזבו אותו, הנתק שהסתיים עם אמו, הגילוי שיש לו אח למחצה, והנחמה במוזיקה שהוא יוצר

אחרי שכיכב בשתי תוכניות ריאליטי אינטנסיביות, ג'וזי זירה חשב שהוא כבר חסין לכל הסערות והטלטלות. אבל אז הגיעה העונה החולפת של "האח הגדול" ונתנה לו כאפה לפנים.

"מאז התוכנית אני סובל מהתקפי חרדה. הנשימות שלי מתקצרות, דופק מהיר, רגליים רועדות, ידיים קרות. זה משהו שלא היה לי קודם. תמיד חשבתי שיש לי רק פחד גבהים, אבל עכשיו נוסף לי גם פחד קהל. אין לי בעיה להופיע מול כל העולם, אבל אם לאנשים יש גישה פיזית ישירה אלי - אני נכנס לחרדה".

איך זה בא לידי ביטוי?

"כשאני עולה, למשל, לעמדה שלי, כדי.ג'יי, יש שומר שמכניס ומוציא אותי. האנשים ברחבה חושבים שאני בא עם שומר בשביל הפוזה, אבל הוא שם רק בגלל החרדה שלי שיתקרבו אלי. אם כמה אנשים מדברים אלי ברגע אחד - אני נלחץ. ואם כמה אנשים יחד באים לקראתי להצטלם איתי - אני נבהל".

נשמע כמו פוסט־טראומה.

"'האח הגדול' הוא לא ריאליטי שבו אתה רץ עם איש תוכן מאחוריך, שפחות או יותר מלווה אותך, ושבו את עושה צחוקים עם חבר שלך בנוף של ברזיל. אמנם רוב הזמן לא מרעיבים אותך בבית, אבל מרעיבים אותך במעש, וכשאתה משועמם רוב היום - אתה הופך להיות איש התוכן של עצמך".

נו, אז מה?

"כשאתה איש התוכן של עצמך, אתה מגיע עמוק לנפש, כי אתה מחפש את עצמך ונכנס פנימה. בשלב מסוים אתה לא יכול לברוח מעצמך. אתה נמצא שם במעבדה, כל שבוע עושים עליך ניסויים ומשימות. אתה מתמודד עם קושי, כשברקע מסתובבים מולך אנשים שלא בא לך לחיות איתם, לשמוע או לראות אותם. וכל מילה שלך יכולה להעיף אותך על מאתיים.

"הגעתי למצב שלחצתי פעמיים על הבאזר, כדי ללכת הביתה, והאח שכנע אותי להישאר. כל החפצים שלי היו מוכנים. הכנתי אותם בצורה כזאת שכשאעזוב הכל, מישהו רק יצטרך להכניס למזוודה. גם ביום הגמר עצמו רציתי לפרוש, אבל בסוף נשארתי".

מה הפריע לך כל כך בבית האח?

"הרגשתי שאני שנוא בבית, ובגלל זה הרגשתי שאני עושה נזק לעצמי גם בחוץ. כשיהודה יצחקוב כאילו הודח, במסגרת של אחת המשימות, זה כבר היה יותר מדי בשבילי, כי הוא היה האחרון שנשענתי עליו. עברתי דברים מאוד קשים בחיים, אבל התקף חרדה כמו שחטפתי שם עוד לא היה לי. הרגשתי גמור נפשית. ומשם התקפי החרדה המשיכו גם כשיצאתי החוצה".

הלכת לטיפול?

"כל הזמן קבעו לי מפגשים עם ההפקה, אחרי שהתוכנית כבר נגמרה, והברזתי להם בערך שבע פעמים. נכנסתי לסרט שאם יראו את המצב שלי, ייקחו אותי לטיפול שלא רציתי. החלטתי שאני עושה לעצמי רק מה שטוב לי וחזרתי לעשות מוזיקה. היום אני במצב הרבה יותר טוב. התגובות בחוץ נרגעו, מחר מתחילה עונה חדשה של 'האח' - והספוט יעבור לדיירים החדשים".

• • •

זירה ("בן 34 בעוד שלושה ימים") עשוי מחומר קלאסי לריאליטי. חתיך, רגיש, מצחיק, חשוף - ותוסיפו מבטא צרפתי וקעקועים שמכסים כל חלקה בגוף. לא במקרה הוא אוחז בתואר כוכב הריאליטי היחיד בישראל שהשתתף בכל התוכניות הגדולות בז'אנר. הוא פרץ ב־2016 בעונה החמישית של "המירוץ למיליון", משם המשיך באותה שנה ל"הישרדות", עד שכמעט לקח את המיליון בעונת "האח הגדול" שהסתיימה במארס האחרון.

אבל מה שנראה מבחוץ זוהר ל־222 אלף העוקבים של זירה באינסטגרם, לא שיקף את המציאות הפיזית והנפשית שאליה נקלע אחרי תהילת הבית.

"אחרי 'האח הגדול' היו לי דיכאונות", הוא חושף בגילוי לב. "כשהייתי בתוך הבית לא ידעתי שהקהל בחוץ אוהב אותי. המדד היחיד שלי לאהבה היה הדיירים, ושם נתנו לי תחושה שאני לא אהוב. פתאום הגיע הגמר, ואני במקום השני, בסך הכל סבבה, אבל אז הגיע הבום. כשיצאתי לא הייתי מוכן נפשית לקבל כל כך הרבה אהבה. אהבה מטורפת".

לי זה נשמע דווקא דבר משמח.

"כשאתה בבית האח, אתה עם אנשים כל היום. אם יש בעיה אתה נכנס לאח, ויש צוות רפואי שמלווה אותך. אתה מרגיש שאתה לא לבד. אבל אז אתה חוזר הביתה, ופתאום אתה לבד, יש שקט והבית ריק. אתה מתמודד עם החיים בעצמך. השקט הזה מוזר, אתה לא יודע איך לאכול אותו. היתה לי נחיתה קשה מאוד".

תאר לי אותה.

"אתה יוצא לרחוב ומקבל אהבה - ולא מבין למה בכל זאת רע לך. אנשים שואבים ממך אנרגיות. אתה יורד לקנות חלב, ובנאדם מדבר איתי רבע שעה על רמי ורד. אף אחד לא יודע באיזה מצב אני נמצא. אני לא יכול שלא להיות נחמד מול האיש שהצביע לי, אבל הדבר האחרון שבא לי לדבר איתו עליו זה רמי ורד".

היתה לך אז בת זוג בשם רוני. זה לא עזר לך להתמודד?

"כשהייתי מגיע הביתה, אחרי יום שלם ברחוב, הייתי כבר מותש. הייתי מגיע אל רוני כשכבר לקחו ממני את כל האנרגיות, וכבר אין לי כוח לדבר איתה. הייתי אפאתי.

"רוני היא האישה המושלמת, אבל כשאתה בדיכאון אתה לא מצליח לראות את המציאות כפי שהיא. אתה לא מבין מה טוב ומה לא. היו ימים שלא הייתי מצליח לקום מהספה. אני רוצה לקום, אני צריך - ואני לא קם. האמת היא שהייתי גמור נפשית ופספסתי אותה".

זאת הסיבה שנפרדתם לבסוף?

"נפרדנו אחרי חודשיים בגלל מצבי הרוח והדיכאונות שלי. כבר היה ברור שאי אפשר להמשיך ככה. כשאני בדיכאון יש בי הרס עצמי מאוד גדול. אני צריך להגיע למקום מסוים כדי להתאפס על עצמי, ומבחינת רוני זה היה יותר מדי. אהבתי אותה כל כך, אבל פתאום אני ממרמר אותה והיא צריכה להתמודד עם זה. מצב לא הוגן כלפיה".

המעריצות בטח לא הוסיפו שקט.

"אני לא רוצה להישמע מתנשא, אבל היתה הערצה שאתה לא יכול לדמיין. פתאום מעריצות מתחת לבית שלי מארבע בבוקר ועד תשע, מחכות לרגע שאצא עם הכלבה לסיבוב. רוני קיבלה איומים מבחורות שביקשו ממנה לעזוב אותי".

מתי הרגשת שהמצב שלך מתחיל להשתפר?

"דווקא כשרוני עזבה, כי כשהיא עזבה כבר לא היה לי על מי להישען וידעתי שאני צריך להתמודד לבד".

אפרופו להישען, אתה ויהודה עדיין בקשר?

"כן, יהודה הוא אדם ישר, אמיתי וכן. הוא לא כמו דרור קונטנטו, שמדבר איתך, ואז כשהוא יושב עם מישהו אחר הוא מדבר אחרת".

בוא נודה: ההתנהגות של יהודה בבית היתה רחוקה מלהיות מושלמת.

"הוא היה מאוד אימפולסיבי, והוא אדם כזה. אני לא שולט במעשים שלו ובתגובות הקשות שלו, אבל גם הוא עבר דרך. תראה, רמי שיגע אותו. היה לו מאוד קשה איתו".

אפשר לטעון את זה לגבי שני הצדדים.

"אני חושב שרמי, בן 57, צריך להיות מספיק בוגר כדי להבין את המצב ולהניח לו. יהודה רצה כמה וכמה פעמים לסגור את הסיפור, אבל רמי רצה להתקדם דרכו במשחק ולהיות מולו ראש בראש. הוא חשב שאם יילחם במלך - זה ישאיר אותו בתמונה. רמי, שקרא לי אסטרטג, היה אסטרטג בעצמו, אבל לא ממש הצליח לו".

ביציאה מבית האח הגדול. "אתה מקבל ברחוב אהבה, ולא מבין למה בכל זאת רע לך. הייתי מגיע הביתה מותש, בלי כוח, אפאתי", צילום: מיכה לובטון

 

עם דרור לא היית ביחסים טובים. איך אתם היום?

"אצלי אין שנאת חינם. אם עשית לי משהו רע, אני אגיד שאתה לא גבר, אתה לא בסדר - ולא נתחבר. דרור היה כאפה בשבילי ודוגמה לשנאת חינם. שלחו לי קטעים מתוך התוכנית שבהם הוא לא הפסיק לדבר עלי. אני אומר לעצמי, פאק, לא עשיתי לו כלום בחיים, הבאתי לו את הלב שלי על מגש, וזה מה שהוא החזיר לי?"

אפשר להסיק שאתם לא בקשר.

"אני לא אומר לו שלום מרוב שקיבלתי ממנו כאפה. הוא ריכל עלי במשך כל העונה בלי סיבה. הוא גם היה מתאם הדחות. עליתי עליו ואמרתי לו את זה. אני נלחם פה חודשיים וחצי, ואתה מתאם הדחות ומרמה את כולם? כשאמרתי לו את זה, זה כבר היה הדובדבן שבקצפת, ובגלל זה הוא הלך".

דרור קונטנטו מסר בתגובה: "יש קלאס ויש קרקס, יש פחית ויש בקבוק זכוכית".

• • •

אחד הרגעים הפחות נעימים בעונה החולפת נרשם במהלך משימה שבה התיישב רמי ורד בקור רוח מול זירה והטיח בו האשמות נוקבות ("אתה צבוע, משחק למצלמות"). זירה מתקשה לעבור הלאה ולשכוח.

"רמי יכול להיות אבא שלי, ומאדם מבוגר אני תמיד מחפש ללמוד. רמי באותם ימים היה הלידר של הבית והוא ירה בי מול כולם. אבל מה שהיה קשה זו לא הירייה עצמה, אלא ההתעלמות של כולם מסביב. שרט אותי שאנשים יכולים ללכת עם אדם שגומר אותך במילים ובוחרים ברוע כי יותר נוח להם".

נפגעת שהדיירים לא התערבו להגנתך?

"יהודה וימית היו היחידים שעודדו אותי לא להתרגש ממנו. אני מסתכל מסביב ומצפה שאולי קארין תיגש אלי, והיא לא ניגשת. גל אמרה לי רק 'אתה לא רע, אל תדאג'. אף אחד לא קם ואמר לרמי 'הלו, גבר, אתה מגזים'. אחת שהיתה קמה - הייתי מתחתן איתה".

כבר בשלב תעודת הזהות בתוכנית חשף זירה את הרקע הקשה של ילדותו בפריז. קראו לו אז יהונתן, והוא גדל בסביבה בעייתית, לאמא מכורה לסמים, שאיתה לא דיבר עד לאחרונה במשך שני עשורים. אחד משיאי העונה, לקראת סופה, נרשם כשאמו שלחה לו הודעה שהושמעה לו בשידור, ובה ביקשה ממנו סליחה אחרי הנתק הארוך.

"זיהיתי את הקול שלה ישר", הוא נזכר. "הקשבתי לה, והיא אמרה לי דברים מאוד עמוקים. היא הודתה שפגעה בי ואמרה שהיא רוצה שאקשיב לסיפור שלה. זה היה מרגש. אתה שומע את אמא שלך אחרי 20 שנה, וזה הזוי שכולם חשופים לסיפור. נכנסתי לחדר של האח, והוא אמר לי 'הרגשתי שאתה בשל לזה'".

והיית בשל?

"האמת שכן. היא ביקשה ממני סליחה מול כל המדינה, ולא יכולתי שלא לסלוח לה. להבדיל, אתה יודע שנטלי דדון ואני לא מדברים כבר ארבע שנים? זה כי ב'הישרדות' אירה דולפין העלתה משהו על בריונות שלי, כביכול, בתוכנית, ונטלי העלתה אחריה. יומיים אחרי זה היא התקשרה אלי לבקש סליחה. אחרי שהרגת אותי מול חצי מיליון העוקבים שלך, את מתקשרת? למה שלא תעלי סטורי עם התנצלות, שכולם יראו? בשבילי זו צביעות, ותשתחררי ממני".

עם אמך אתה בקשר היום?

"בטח, אנחנו מדברים בסופי שבוע, ובקרוב ניפגש בפעם הראשונה. אין לנו עדיין תאריכים לזה, בגלל אילוצי קורונה ועבודה. זה קצת מוזר לי, מרגיש כאילו אני מתחיל קשר חדש. זה מביך, אבל היא יותר נבוכה ממני. ואגב, גיליתי בינתיים שיש לה עוד ילד חוץ ממני, כך שיש לי חצי אח אפריקני. עשו לי וידאו איתו ואמרתי לעצמי, וואלה, זה אח שלי".

המפגש עם אמא שלך יתועד?

"חשבתי על זה והחלטתי שלא. מצד שני, אני מקבל עדיין הרבה תגובות עליה וחשבתי שירצו לראות את הביס האחרון, את סוף הסיפור. אז יכול להיות שכן. זה יכול להיות מעניין".

• • •

בחודשים האחרונים הפך זירה לכוכב מדורי רכילות, עם לא מעט אזכורים לחיי הזוגיות שלו. לאחרונה דווח על התקרבות בינו לבין קארין עליה (23), מלכת היופי לשעבר ודוגמנית בהווה, שהיתה בבית האח לצידו. עם זאת, נכון לזמן כתיבת שורות אלה - הוא רווק.

"קשה להתחיל מערכת יחסים חדשה אחרי רוני", הוא מסביר.

מה קורה בינך לבין קארין?

"קארין ואני ניסינו, אבל יש שם משהו לא ברור. אני מת עליה והיא מתה עלי, אבל יש בינינו הרבה מאוד אי הבנות. בעיקר כשאנחנו מתכתבים. אני קורא תגובה שלה ואומר לעצמי, לא להאמין שזה מה שהיא הבינה מההודעות שלי. החלטנו לעצור רגע".

זה יכול בכלל לעבוד ביניכם?

"אני לא מחפש להיות עם מישהי מפורסמת כדי לעשות איתה רעש ברשת. אני מחפש מישהי שכיף ונעים לי איתה, מישהי שאני נמשך אליה. יש לנו רגעים של כיף ורגעים מצחיקים, אבל יש גם דברים לא מובנים. משהו דפוק, אנחנו רק רבים. החלטנו שנעצור, ניקח הפסקה, לא נדבר כמה ימים - ואז נראה".

קארין עליה. "ניסינו, אבל משהו דפוק, אנחנו רק רבים", צילום: מיכה לובטון

 

עיקר פרנסתו כיום בא משותפות במועדונים ומעבודה כדי.ג'יי. הוא יכול לזקוף לזכותו עוד הישג, אחרי שהוחתם בלייבל השוויצרי המוערך פינקסטאר רקורדס, שבו היה חתום בעבר גם אביצ'י המנוח. עוברים ושבים ברחוב רוטשילד יכולים לפגוש אותו מדי יום על הקורקינט שלו, אבל מתברר שבחניון מחכה לג'וזי מרצדס לבנה חדשה, שלא היתה מביישת אף איש עסקים. "אתה לא היית אמור לראות אותה. אני מצניע אותה", הוא אומר.

לרגע חשבתי שעומר אדם הגיע.

"באמת? תשמע, אני לא יכול להיות כל היום על קורקינט. קיבלתי הנחה על האוטו, וגם ראיתי בזה פינוק כי אני עובד קשה. אני לא מבין גדול במכוניות. כל האותיות והסמלים בשבילי הם אותו הדבר. בוא נירגע, זה לא פרארי".

אז יש פרנסה טובה ממוזיקה?

"לגמרי, אני מרוויח 10,000-8,000 שקלים בחודש. עשר הופעות בחודש ואני מסודר. חוץ מזה, אני שותף במקומות, עושה קמפיינים, יוצר מוזיקה ויש תמלוגים".

איך הגיעו אליך מהלייבל השוויצרי?

"שלחתי את הקטעים שלי לדי.ג'ייז בינלאומיים, ואחד מהם שלח אותם ללייבל. הם פנו אלי עם הצעה.

"אני עושה אפרו האוס, שזה הטכנו האפריקני. הוא קצבי, אבל עם סאונד יותר של עץ ולא הברזל של הטכנו. יותר מעודן. אני בונה את כל המוזיקה שלי מאפס. יושב באולפן ויוצר הכל.

"למדתי את התוכנות מסרטונים ביוטיוב, ומשם התגלגלתי. כשאני אוהב משהו, אני נכנס בו עד הסוף. יש מוזיקה שתשמע ולא תדע שהיא שלי. יש לי קטעים ביוטיוב ובסאונד קלאוד עם מיליון צפיות. מוזיקה תמיד ליוותה אותי, בכל רגע בחיים שלי. גם בעליות וגם בירידות".

תכף יגידו "הנה, עוד מפורסם הפך לדי.ג'יי".

"אני מגיע ממקום אחר. ניגנתי בבמות בחו"ל, פריז, אמסטרדם, מיאמי ועוד. יש לי את הסגנון שלי ואת הטרקים שלי, ואני לא גימיק. לא אדם מפורסם ששם פלטה עם ידיים באוויר. זה ממש לא הקטע שלי".

בתחום מעריכים אותך?

"מאוד, אני מנגן באירועים שמכבדים את הז'אנר. בסופו של דבר אני מאמין שאם אעבוד קשה - זה יעבוד. כמו פוליטיקה. כשאתה טוב, בסוף העם בוחר בך. אם הקהל יאהב אותי, הוא יעלה לי את מספר ההשמעות. צריך לעבוד קשה, כי יש מפיקים שלפעמים לא מעריכים מספיק. אני מאמין שיום אחד זה יקרה".

כדי.ג'יי. "המוזיקה ליוותה אותי בעליות ובירידות",

 

בסיכום לאחור, אתה מצטער שנכנסת לבית "האח הגדול"?

"כן ולא. זה גרם לי להרבה תהפוכות ופגע בי נפשית בכל מיני מובנים, אבל איפשהו קיבלתי מזה גם דברים טובים. היום החשיפה שלי הרבה יותר גדולה, וכשאני מעלה פוסט ממומן יש לו פי 5 יותר צפיות. זה עוזר לי כלכלית. אני חושב שיצאתי מזה במצב טוב יחסית".

העונה החדשה נפתחת. מה תגיד לדיירים החדשים?

"שאני מאחל להם בהצלחה, ושאני לא מקנא בהם. כל משתתף בריאליטי צריך לדעת שזה זמני, ושבעוד כמה חודשים יבוא משתתף אחר ויחליפו אותך. למזלי, מצאתי את האמנות שלי, שלא תלויה בשום פורמט, תוכנית או ערוץ. ריאליטי, ומי כמוני יודע, זה לא סיפור אהבה, אלא סטוץ. אתה בא, נותן את השואו שלך - ובעוד כמה חודשים יחליפו אותך. הם צריכים לעניין את הצופים, וזה בסדר.

"אלה שמתעקשים להישאר בתודעה ילכו להשקות, יתחברו לעוד מפורסמים וינסו לייצר תוכן כדי להישאר בעניינים. אני לא מחפש לעשות רעש בהשקות. כל אחד שנכנס ויוצא מריאליטי בטוח שזה יישאר לנצח, עד שהוא פוגש את המציאות. קל מאוד להאמין לתגובות ברחוב, אבל זה לא מחזיק".

מהפקת "האח הגדול" נמסר בתגובה לדבריו של זירה: "ג׳וזי היה דייר דומיננטי, מרגש ואהוב במיוחד, ולראיה המקום השני והמכובד ביותר שאליו הגיע בגמר העונה הקודמת. בכל מקרה, אנחנו מאחלים לו הצלחה רבה, הן בחייו האישיים והן בחייו המקצועיים". 

erans@israelhayom.co.il

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר