גבי ואתי רוטר // צילום: קוקו // גבי ואתי רוטר

לידיעת קסטרו: יש גם מידה 44 בישראל

מנכ"לית "קסטרו" בתגובה: "למען הסדר הטוב, פרטי הקולקציה של קסטרו מגיעים ברובם עד מידה 44 ובחלק מהמקרים עד מידה 46"

אתי רוטר, בעלים משותף של חברת הביגוד "קסטרו", מייצגת, כביכול, את כל מה שאני מאמינה בו. אישה חזקה בעולם גברי וקשה להתנהלות - עולם האופנה והטקסטיל. אישה שהקימה יחד עם בעלה עסק מצליח ששווה מאות מיליונים, עסק מניב שקיים במדינת ישראל עשרות שנים, ומעסיק יותר מ-1600 איש - דבר מכובד וראוי בפני עצמו. אישה, שעל אף עבודתה המפרכת, שכללה ועודנה כוללת גידול שלושה ילדים, תמיד נראית נשית ומטופחת. דווקא היא, שמידת השפעתה על קהל היעד של חנויות קסטרו המורכב מילדים וילדות, נערים ונערות, נשים וגברים הוא עצום, דווקא היא, שיכולה בהשפעתה לשנות את אידיאל המראה הרזה והשדוף, דווקא ממנה באה אמירה כה אומללה שצוטטה על ידי מאיה בנבנישתי ונועה בן-סעדיה, מנהלות  דף הפייסבוק הפופולארי "אין לי מה ללבוש: מלכוד 42", לפיו אתי רוטר אמרה בשיחה איתן, כי "לנשים מעל מידה 44 אין מקום בקסטרו". בין שאר הדברים המקוממים שעלו בשיחה עם רוטר, ואשר פורסמו בפוסט בדף הפייסבוק המבורך שמטרתו למחות על תופעת "הקטנת המידות" בחנויות הבגדים הישראליות: "'השמלה הזו לא יפה מעל מידה 44', 'זה לא הטעם של קסטרו', 'האוברול הזה לא יהיה יפה במידה 46', 'מכנסונים זה לא יפה מעל מידה 42', 'אני לא יכולה לענות לכולם על הצרכים'", ועוד פנינים שכאלה.

אינני יודעת באיזו מדינה חיה גברת רוטר, אולם במדינת ישראל, מידת הבגדים הפופולארית ביותר היא מידה 42-44. לו הייתה פוסעת לרגע ברחוב בין בני התמותה, הייתה מגלה הגברת, כי רוב רובן של נשות ישראל הן שופעות, בעלות חזה, ולא שדופות כמו הפרזנטורית של המותג, גל גדות - שעל הצלחתה וכשרונה אי אפשר להתווכח - אולם גופה הרזה מדי אינו מייצג בשום אופן את האישה הממוצעת בישראל. 

אמירה בעייתית מאישה כל כך משפיעה וחשובה בשוק האופנה הישראלי היא מכעיסה במיוחד אבל חשוב יותר, מסוכנת מאוד. מקרי האנורקסיה בישראל האמירו מאוד בשנים האחרונות. שיעור הלוקים באנורקסיה הוא 1.2% בקרב נשים ו-0.2% בקרב גברים בין הגילאים 15-24, ושיעור הלוקים בבולמיה הוא 2% בקרב נשים ו-0.5% בקרב גברים באותם גילאים, והמספרים רק עולים לכדי נתונים מדאיגים מאוד. למעשה, מדי שנה, 1500 ילדים ובני נוער מאובחנים כלוקים בהפרעות אכילה. 

טוב היה לו רוטר הייתה מנצלת את השפעתה כדי לפעול בתחום העלאת דימוי הגוף בקרב נשים וגברים, דווקא באמצעות ובזכות המעצמה שהיא מנהלת, והייתה גורמת לילדות, נערות ונשים שמידותיהן מגיעות למידה 44 ויותר, להרגיש כצרכניות רצויות וחשובות. גם בחנויות הדגל של "קסטרו". 

אתי רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו הגיבה לטענות כלפיה ומסרה: "חברות יקרות, אני אוהבת את כל הלקוחות של קסטרו ואת לקוחות הנשים בפרט. למען הסדר הטוב, פרטי הקולקציה של קסטרו מגיעים ברובם עד מידה 44 ובחלק מהמקרים עד מידה 46. עלי לציין ולהדגיש כי פגישה זו נעשתה ביוזמתינו בעקבות פנייתכן במטרה להקשיב לכן, להכיר אתכן ולהבין את הצרכים והרצונות שלכן. שמחתי לפגוש את מאיה ונועה אתמול מתוך כוונה להקשיב, לכן חבל לי שפגישה זו  מוצגת כאטימות ונותנת במה לניגוח קסטרו ועובדיה. אנו מכבדים, מוקירים ומודים לכל לקוחותינו תהיה מידתן אשר תהיה. כפי שציינתי בפגישתנו אנו נשמח להפגש עמכן בחנות של קסטרו להמשך ההיכרות ובחינת הנושא. אני מאחלת לכולן קיץ אופנתי. אתי"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...