מדד Lyst פרסם את רשימות עשרת המותגים ועשרת פריטי האופנה המצליחים ומבוקשים ביותר כיום, והרשימות הופצו באופן אקסקלוסיבי למגזין ווג. מדד זה, שנוצר בשיתוף פעולה עם מנוע חיפוש ומחקר אופנה עולמי, הוא דירוג רבעוני שבודק התנהגות צרכנית של חמש מיליון צרכנים בחודש ב-12 אלף חנויות ומותגי אופנה.
הוא מבוסס על ניתוח רחב של התנהגות וצרכנות אונליין. ממצא מעניין שעלה במחקר הוא שמותגי אופנה איטלקיים הם המותגים המצליחים ביותר העונה, כשהם מחזיקים בחמישה מקומות מתוך העשרה.
במקום הראשון נמצא מותג האופנה האיטלקי גוצ'י, לאחר שזכה להצלחה מירבית העונה. מעמד חדש זה הוריד את המותג בלנסיאגה מהמקום הראשון למקום השלישי. גם ברשימת הפריטים המבוקשים ביותר, רשימה שהתפרסמה יחד עם המותגים, גוצ'י עומד במקום הראשון עם חגורת הלוגו של GG, פריט אהוב במיוחד על בלוגריות בינלאומיות וכוכבות אופנה כמו אלכסה צ'אנג, לו דילן וקנדל ג'נר.
במקום השני נמצא מותג האופנה אוף וויט כשהמעצב הראשי, וורג'יל אבל, מקפיד על קשר הדוק עם מיטב משפיעניות האופנה הבינלאומיות כמו קנדל ג'נר, אותה הלביש למט גאלה האחרון.
במקום השלישי והמכובד נמצא המותג בלנסיאגה שהצליח במיוחד העונה בעקבות שיתוף הפעולה שעשה עם מותג הנעליים קרוקס. ובזכות קמפיין פפראצי שהזכיר מאוד את הקמפיין של קים קרדשיאן ווסט ב-YEEZY.
הודות לדוכסית מסאסקס, מייגן מרקל, גם המותג ז'יבנשי נכנס לרשימת העשירייה במקום הרביעי, וזאת לאחר שהמעצבת הראשית של המותג, קלייר וויט קלר, עיצבה למרקל את שמלת הכלה. החתונה נצפה על ידי 29 מיליון איש, מה שהיווה מאורע רציני להשפעת עלייתו של המותג ברשימה.
עיצוב של ז'יבנשי // צילום: AFP
למקום החמישי הגיע המותג האיטלקי דולצ'ה וגבאנה שעשה המון רעש השנה בשלל אירועים מפוארים שהיו עתירי כוכבים כמו שרה ג'סיקה פארקר. הרעש החיובי המשיך עם גיוסן של הדוגמנית נעמי קמפבל ומוניקה בלוצ'י, שצעדו בתצוגות האחרונות שלהם.
במקום השישי נמצא המותג VETEMENTS, מותג פוליטי שבחרה ללבוש קים קרדשיאין ווסט כשפגשה את הנשיא טראמפ בבית הלבן.
המותג וורסצ'ה עשה עלייה משמעותית והגיע למקום שביעי במקום 21 שנה שעברה. את הקפיצה המשמעותית הגיעה בעקבות אירוע המט גאלה האחרון, שם דונטלה וורסצ'ה לא רק הנחתה את הטקס, אלא גם דאגה להלביש את מיטב הכוכבות ואייקוניות האופנה החזקות ביותר היום, ביניהן קים קרדשיאן ווסט, אירינה שייק, ג'יג'י חדיד, קייטי פרי, בלייק לייבלי, ג'יזל בונדשן, מרי ג'יי בלייג, וסינדי קרופורד.
בנוסף, ממצאי המחקר מראים שסדרת הטלוויזיה המצליחה, בה מככבת השחקנית פנלופה קרוז "הרצח של וורסצ'ה", השפיעה גם היא על עלייתה של המותג.
המותג פנדי נכנס השנה גם הוא לרשימה, וזאת בעקבות אהבה ופרגון מצד משפחת קרדשיאן - ג'נר. המותג עלה השנה למקום שמיני ברשימה, עליה משמעותית משנה שעברה שם עמד על מקום 17.
טקס האוסקר הבריטי: מי לא נראתה עם בן הזוג על השטיח האדום, אבל משכה את רוב תשומת הלב?
👗🎨מונה ליזה מי? שאנל, דיור ומקווין בתערוכת האופנה הראשונה של מוזיאון הלובר בפריז
פרסומת | דור ההמשך: בוגרי נבחרות המדעים מגדלים את מדעני העתיד
"הערך שלי לא נמדד בקילוגרמים": המשפיענית הישראלית שסירבה למותג האופנה הבינלאומי
על פי ווג, המשפיענית הידועה קיילי ג'נר יכולה לקחת קרדיט על שינוי זה. בחודש אפריל האחרון היא פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה, שם יש לה 108 מיליון עוקבים, תמונה שלה כשהיא לובשת שמלת וינטג' ופאוץ' של פנדי, בעודה דוחפת את סטורמי בעגלת תינוק ממותגת עם הלוגואים של פנדי. התמונה קיבלה מעל תשעה מיליון לייקים.
באותו החודש, זמרת הפופ ניקי מינאז' לבשה ז'קט של פנדי וחוטיני שעליו מודפס הלוגו של פנדי. בפברואר, קים קרדשיאן ווסט שיתפה תמונה שלה לבושה בטוטאל לוק של פנדי, לוק שצולם במיוחד עבור מגזין אודה. לכן אין פלא שהלוגו האייקוני של המותג הפך להיות הלוגו המבוקש ביותר העונה.
במקום התשיעי נמצא המותג נייקי, שלא מפסיק ליצור שיתופי פעולה עם כוכבי ספורט בינלאומיים כמו רונלדו וכוכב נבחרת צרפת זוכת מונדיאל 2018, קיליאן אבמפה. המותג, בין היתר, ממשיך לעבוד בצמוד עם עורכת האופנה הראשית של מגזין ווג ארצות הברית, אנה וינטור.
במקום העשירי נמצא המותג האיטלקי הנחשב פראדה, כשכיכב במיוחד העונה בזכות קולקציית תיקי הניילון המבוקשת. הם הקפידו להלביש את מיטב כוכבות העונה באירועי השטיח האדום, ביניהן שרה פולסון, שלבשה פראדה כמעט לכל אירוע של הקרנת הסרט החדש והמצליח "אושן 8".
בין המותגים שנפלו מהרשימה העונה הם המותג של קניה ווסט YEEZY, המותגים וולנטינו ומונקלר.
בין הפריטים הנוספים שנכנסו לרשימת הפריטים המבוקשים של העונה יש גם את הסניקרס של FILA שהגיע למקום שני והפאוץ' של פראדה שהגיע למקום הרביעי.
עשרת הפריטים הטובים ביותר // צילום: מתוך האתר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו