סערה סביב פרסומת חדשה של טרמינל X בכיכובה של שחר חיון: העמותה הישראלית לסרטן העור טוענת כי הקמפיין מעודד חשיפה מסוכנת לשמש ועלול להוביל לסרטן עור. במכתב רשמי ששלחה מנכ"לית העמותה קרן ביתן שמש, היא דורשת מהחברה לגנוז את הפרסומת.
בפרסומת נראית חיון כשהיא שוכבת על הבטן, עם סימן בולט על הגב שנראה כמו כוויית שמש. הכל מוצג באווירה קלילה ואסתטית, אך ללא כל הקשר רפואי או אזהרה. במכתב שנשלח למנכ"ל טרמינל X ניר הורוביץ ולשחר חיון, נכתב: "מדובר במסר מסוכן במיוחד עבור צעירים ובני נוער שעלולים לחשוב כי כוויית שמש היא סמל ליופי או לסטייל, מבלי להבין את ההשלכות הבריאותיות הקשות".
עוד נכתב במכתב המדובר: "כוויות שמש הן לא טרנד אופנתי. הן תמרור אזהרה רפואי! חשיפה לא מבוקרת לקרני השמש היא אחד הגורמים המרכזיים להתפתחות של סרטן עור ובפרט מלנומה, שהיא מהסוגים הקטלניים והאלימים ביותר. לצערנו, שיעורי התחלואה בישראל גבוהים באופן מדאיג במיוחד בקרב צעירים שנחשפים למסרים שגויים ברשתות החברתיות ובערוצי הטלוויזיה".
"יש כאן החמצה חמורה של ההזדמנות להעביר מסר אחראי לצעירים. חברות אופנה, משפיענים ומובילי דעת קהל צריכים להבין שגם סטייל צריך לבוא עם אחריות. העור שלנו אינו מובן מאליו וצריך לשמור עליו. השילוב בין יופי לערכים הוא הכוח האמיתי של מותג חזק. אופנה יכולה וצריכה להציל חיים".
מטרמינל X נמסר: "הקמפיין המדובר בכיכובה של שחר חיון צולם בהשראת אווירת קיץ קלילה, אולם אין בו כל כוונה לעודד חשיפה בלתי מבוקרת לקרני השמש. יודגש כי סימן השיזוף שנראה בגב המצולמת הינו תוצר של תרסיס צבע מלאכותי בלבד, ונעשה לצורכי המחשה אסתטית כחלק מהשפה הוויזואלית של הקמפיין. אנו מודים על הפניה בנושא, ופועלים לייצר קמפיין להעלאת המודעות להגנה מחשיפה לשמש דרך מגוון תכשירים שמציעים באתר".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו




