הלילה יצא הטריילר הראשון ל-MELANIA, הדוקומנטרי החדש על מלניה טראמפ, והוא מסמן חזרה כפולה. גם שלה, למרכז הבמה הציבורית, וגם של הבמאי ברט רטנר, שמביים לראשונה אחרי שנים מחוץ להוליווד - כולל מגורים בישראל.
מלניה במרכז
הסרט מציג מבט אישי על 20 הימים שקדמו להשבעת הנשיא דונלד טראמפ ב-20 בינואר 2025. בריאיון שצוטט בתקשורת היא הדגישה את השליטה היצירתית שלה בפרויקט ואמרה שלא תמיד היא מסכימה עם מה שבעלה אומר או עושה. את התקופה היא הגדירה ככזו שנעה בין חיים ציבוריים, משפחה, עסקים ופעילות פילנתרופית, ומתארת רגע שהיא רואה בו בעל משמעות היסטורית.
הטריילר שיצא הלילה
הטריילר נפתח בכניסתה של מלניה לרוטונדה בגבעת הקפיטול, עם הכובע והמעיל שכבר הפכו לסמל. היא נשמעת אומרת "כאן שוב", ושואלת את ראש השירות החשאי שון קארן אם המקום בטוח. הוא משיב בקצרה שכן. בהמשך מופיעות סצנות מסידור מלתחה חדשה בבית הלבן וצילומים מטראמפ טאוור, מאר-א-לאגו ואייר פורס וואן.
צפו בטריילר:
הקאמבק של הבמאי הציוני
מי שעומד מאחורי המצלמה הוא ברט רטנר, במאי סרטי "שעת שיא", שחוזר לביים לראשונה מאז 2017. באותה שנה הועלו נגדו האשמות על הטרדות מיניות במסגרת גל MeToo. רטנר הכחיש את הטענות, אך מאז הקריירה ההוליוודית שלו נעצרה כמעט לחלוטין.
מאז 2023 הוא מתגורר בישראל, מגדיר את עצמו ציוני גאה, ומקיים קשרים גלויים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. החיבור שלו לפרויקט נתפס בעיני חלק מהמבקרים כמהלך קאמבק טעון, לא רק מקצועית אלא גם אידיאולוגית.
הכסף והרעשים
לפי דיווחים בתקשורת הבינלאומית, אמזון אם-ג'י-אם סטודיוס רכשה את הזכויות ל-MELANIA בסכום של כ-40 מיליון דולר. בחלק מהדיווחים הסכום תואר כעסקת הדוקו הגדולה שנעשתה עד כה. העסקה כוללת גם מיני-סדרה נלווית בת שלושה פרקים.
היקף העסקה עורר ביקורת ושאלות. פרשנים ופודקאסטרים תהו אם מדובר בעסקת תוכן רגילה או במהלך פוליטי של מייסד אמזון, ג'ף בזוס.
רגעים אישיים על המסך
מעבר לפוליטיקה ולכסף, הטריילר מציג גם רגעים זוגיים. בחזרה גנרלית שומעים את דונלד טראמפ אומר שהמורשת שלו, שהוא הכי גאה בה, תהיה זו של עושה שלום, ומלניה מתקנת ומוסיפה את המילה "ומאחד".
לקראת סיום הטריילר מופיע רגע קליל יותר, בחדר אמבטיה מוזהב, אחרי הבחירה מחדש. מלניה מברכת את הנשיא הנבחר, וכשהיא נשאלת אם צפתה בניצחון, היא עונה בפשטות שלא, ושתראה את זה בחדשות.
שליטה בנרטיב
התגובות לטריילר, שעלה כאמור הלילה, מפוצלות. יש מי שכינו את הסרט תעמולה או המשך של מהלך כלכלי ציני, ואחרים מצאו עניין דווקא בריחוק ובקור שמלניה משדרת.
דבר אחד ברור: הסרט הזה נועד לעצב תדמית, ומלניה טראמפ מבקשת להיות זו שמספרת את הסיפור שלה, בתנאים שלה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו




