אחרי כ־9 חודשים של הליך, שופטת פדרלית בניו יורק מחקה את תביעת הדיבה של דרייק נגד יוניברסל מיוזיק גרופ בעקבות שיר הדיס של קנדריק לאמאר, "Not Like Us". בית המשפט קבע שמדובר ב"דעה שאינה ניתנת לתביעה", ובחופש ביטוי אמנותי.
השופטת: "השפה בוטה, אבל זו דעה"
השופטת ג’נט א. ורגאס קבעה כי השיר "גדוש קללות, 'טראש־טוק' ואיומים", וכי בתוך ההקשר של קרב-ראפ מדובר בלשון היפרבולית ולא בקביעות עובדתיות. לדבריה, מאזין סביר לא יחשוב שהשורות הן "תוצר של חקירה אמיתית", אלא יצירה במסגרת עימות תרבותי פתוח.
דובר יוניברסל מיוזיק גרופ בירך על ההחלטה:
דרייק: "פגיעה במותג שלי"; יערער
על פי התביעה שהוגשה בינואר, דרייק טען שיוניברסל אישרה והפיצה את “Not Like Us” כדי לייצר ויראליות, תוך הפצת האשמות שקריות – בהן רמיזות קשות נגדו – ואף הסתה לאלימות.
לטענתו, הדבר גרם לנזק תדמיתי ומקצועי. בית המשפט דחה את הטענות מאחר שהמילים הוצגו כהבעת דעה בזירת דיסים.
נציגיו הודיעו כי בכוונתו לערער:
הסופרבול: שיאו של הקרב על הבמה
לצד הדיון המשפטי, “Not Like Us” הפך לאחד הלהיטים הבולטים של 2024–2025. בפברואר השנה הופיע קנדריק לאמאר במופע המחצית של הסופרבול, וסיים אותו בביצוע סוחף לשיר. בהמשך גרף השיר חמישה פרסי גראמי, בהם "שיר השנה” ו“הקלטת השנה".
רקע: היריבות שהפכה לסדרת דיסים
העימות בין דרייק לקנדריק לאמאר אינו חדש. השניים, שנחשבו בתחילת העשור לקולות המרכזיים של הראפ האמריקאי, התקררו כבר סביב 2013, כשלאמאר הזכיר את דרייק בשיר "Control" והכריז שהוא "המתחרה של כולם". מאז נמשכה המתיחות בשירים, במרומז ובמפורש, עד שהגיעה לשיאה באביב 2024 עם רצף דיסים הדדיים.
דרייק הגיב אז בשירים "Push Ups" ו-"The Heart Part 6", בעוד לאמאר השיב עם "Euphoria" ו-"Not Like Us" – שכלל עקיצות על "אותנטיות" ו"קולוניאליזם תרבותי".
שניהם, אגב, פועלים תחת מטריית יוניברסל מיוזיק גרופ: המוזיקה של דרייק מופצת דרך Republic Records, ושל לאמאר דרך Interscope Records – שתיהן חברות־בת של UMG. לכן, אף שדרייק תבע את יוניברסל על הפצת השיר של לאמאר, הוא עצמו ממשיך לעבוד מולה כחלק מהחוזה שלו.
מאז, כל צד ממשיך בדרכו – דרייק עם פרויקטים חדשים תחת יוניברסל, ולאמאר עם רצף זכיות ופרסים שמבססים את מעמדו כקול הדומיננטי של הראפ האמריקאי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

