השבוע נחשפו בבית המשפט מסרונים ואימיילים שמציירים תמונה מטרידה: ג'סטין בלדוני ושותפיו הפעילו תוכנית מתוזמרת היטב לפגוע בבלייק לייבלי ברשתות החברתיות. בתכתובות הם כינו זאת קמפיין שצריך להתבצע "בלי טביעות אצבעות", במטרה לשנות את הנרטיב ולהחליש את מעמדה הציבורי של לייבלי.
במסמכים הופיעו הצעות מחיר של עשרות אלפי דולרים לחודש, עבור הפעלת חשבונות אנונימיים שיתעמתו עם מעריציה של לייבלי, יקדמו כתבות אוהדות לבלדוני וידחפו למעלה את תוצאות החיפוש הנכונות במנועי החיפוש השונים. אחת ההודעות קובעת: "המטרה היא לשנות את השיחה ולהישאר במסלול".
חשבונות פיקטיביים, טיקטוקים וסוויפטיז
בהתכתבויות נחשפה הצעת מחיר של 30 אלף דולר לחודש עבור שירותי PR דיגיטליים. המטרה: להפעיל חשבונות מזויפים שיתווכחו עם משתמשים, יקדמו ידיעות חיוביות על בלדוני ויבטיחו שהשיח יישאר תחת שליטה. אלא שבפועל, גם בלי הקמפיין, הביקורת על לייבלי ברשתות פרצה מעצמה.
מה שהדאיג את הצוות יותר מכל היה האפשרות שלייבלי תפעיל את צבא המעריצים של טיילור סוויפט. "אנחנו חוששים שבלייק תצית את הפאנדום של טיילור סוויפט, וזו הדאגה מרכזית", נכתב באימייל פנימי. הדאגה הזו הוסיפה עוד 5,000 דולר לחשבון החודשי, עדות לכוחם המוחשי של הסוויפטיז.
המשפט מתקרב והוליווד ממתינה
מאחורי הקלעים נחשפה גם תמונה של לחץ ופאניקה. ג'יימי הית', שותפו של בלדוני, כתב באחת ההתכתבויות: "אני מנווט בתוך אסון. שכרתי צוות ניהול משברים. זה עולה 9 מיליון דולר. אנחנו צריכים לנטרל כל מוקש לפני שהוא יתפוצץ". מקור פטפטן טען שהסכום האמיתי היה 15 אלף דולר בלבד, אך הדרמטיות במסרונים המחישה את עוצמת הלחץ.
לייבלי מצידה לא מתכוונת לשתוק. היא הצהירה: "יש כמות עצומה של הוכחות שמדגימות את הקמפיין המלוכלך שיזם ג'סטין בלדוני". מבחינתה, זה לא עוד סכסוך מקצועי, אלא ניסיון מכוון למחוק את תדמיתה הציבורית.
המשפט ייפתח במרץ 2026, אך גם לפניו ברור שהמאבק הזה כבר הפך לדרמה הוליוודית רבת משתתפים. עם חשבונות פיקטיביים, מיליונים שמחליפים ידיים, ומעריצי סוויפט שמרחפים מעל הקרב האמיתי מתנהל הרחק מהמסך, בתוך חדרי ישיבות ובתי משפט.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו




