איך קים קרדשיאן הפכה למלכת השת"פים?

"קרדשיאן משתמשת באופנה ככלי ביטוי. שיתוף הפעולה הוא לא רק מוצר חדש, אלא מומנט שגורף כותרות": שגיא לירן על המומחיות של הכוכבת

איך קים קרדשיאן הפכה למלכת השת"פים?

קים קרדשיאן הכריזה השבוע על שיתוף פעולה של סקימס עם רוברטו קוואלי, הקולאב יכלול את הפרינטים האייקונים של קוואלי עם הגזרות המודרניות של סקימס. שיתוף הפעולה עם קוואלי קורה אחרי שבנובמבר האחרון יצאה קולקציה עם דולצ׳ה וגבאנה שנולדה אחרי שקים אצרה תצוגת אופנה לדולצ’ה. והפך לפנטזיה ויזואלית.

שיתוף הפעולה של SKIMS ורוברטו קוואלי בכיכוב קים קרדשיאן וקריס ג'נר, צילום: יחצ

 

אבל מה שמעניין הוא שקים הפכה את אומנות הקולאב לאסטרטגיה של ממש, עם השפעה על תעשיית האופנה כולה. סקימס הפכו לאימפריה ולאורך השנים הספיקו לשתף פעולה עם פנדי, קבוצת האולימפיאדה של ארה״ב, מותג התכשיטים סברובסקי, ענקית הספורט NBA ואפילו שיתוף פעולה ענק שאיחד את עולמות ההלבשה התחתונה והספורט לכדי טיזר מטורף עם ענקית הספורט נייקי.

אבל מה עומד מאחורי כל שיתופי הפעולה האלה ולמה הם כל כך מוצלחים פעם אחר פעם? בכל אחד משיתופי הפעולה האלו, קרדשיאן משתמשת באופנה ככלי ביטוי. שיתוף הפעולה הוא לא רק מוצר חדש, אלא מומנט שגורף כותרות, יוצר תורי המתנה ומציף את הפיד עם לוק חדש, אמירה חדשה ופנטזיה חדשה, איזה רגע שאתה חייב להיות שם.

קים קרדשיאן בבגד הים החדש של המותג בבעלותה, צילום: צילום מסך

 

בדרך הזו הכוכבת ממצבת את SKIMS כמותג על שנגיש לכולם ונותנת לקהל את האופציה לשים את ידם על פריטים יוקרתיים, אבל לא מדובר רק בבגדים מדובר בייצור אירוע תרבותי שכולנו רוצים לקחת בו חלק, נגיעה בנוסטלגיה חמימה ובעיקר ייצוג מחדש של פנטזיה נשית (וגם גברית) בעידן שבו נוחות ויוקרה צריכים איכשהו לחיות יחד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו