זו לא בדיחה ולא ניסיון לגנוב את הפוקוס מאלבום שבדיוק לא נמכר כמו שתוכנן: קניה וסט (48), האיש, המיתוס, והסערה האינסופית, עושה את זה שוב. הפעם, הוא כבר לא סתם יה, עכשיו הוא יה-יה. כן, פעמיים. כמו קריאת עידוד עצמית או שיר של הביטלס, תלוי את מי שואלים.
לפי הדיווחים החדשים, וסט הגיש בשקט מסמכים משפטיים רשמיים שבהם הוא משנה את שמו החוקי ל-"יה-יה" שינוי רשמי שני בתוך פחות מארבע שנים. התגובה של המעריצים? מעורבת, כצפוי. חלקם טוענים שמדובר באקט גאוני של מותג מתחדש. אחרים לא חסכו עקיצות: "היה עדיף שישנה ל-""HeHe כי הוא בדיחה".
המהלך הגיע ימים ספורים אחרי שפורסם כי הוא פועל תחת שם העסק החדש הזה גם בעולם האופנה והטכנולוגיה. נראה שווסט ממש לא מתכנן להיעלם, אלא רק להמציא את עצמו מחדש שוב. או אולי שוב-שוב.
היסטוריה של שמות
מי שעקב אחר הקריירה (והטירוף המתוקשר) של וסט, יודע שהיחס שלו לשמו תמיד היה יותר מעניין מהיחס שלו למוזיקה בשנים האחרונות. ב-2021, אחרי הרבה רמיזות, ציוצים והכרזות משונות, הוא שינה את שמו באופן רשמי מ"קניה אומרי וסט" ל-""Ye ("יה") שם שאותו כינה "הישות שלו". בלי שם פרטי, בלי שם משפחה. כמו מדונה, אבל עם פחות ריסון עצמי.
השינוי הראשון הגיע במקביל לתקופה סוערת בחייו: הפרידה מקים קרדשיאן (44), אמירות אנטישמיות שזעזעו את העולם, ועבודה על אלבומים שלא תמיד ראו אור. השם יה הפך לסמל לא רק לזהות חדשה אלא גם לניסיון להתרחק מהאיש שהיה קודם.
מה הלאה – או אולי וואי-וואי?
התגובות ברשת מראות שקשה מאוד לעקוב אחרי כל גלגול של קניה וסט, או יה-יה, או כל שם אחר שיבחר בו בשבוע הבא. בינתיים, הוא ממשיך לחתום על מסמכים, להנפיק שמות חדשים, ולהשאיר את הקהל עם לסת שמוטה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו



