"מרגישות עייפות? מעולה!"

"הנערה העייפה' היא האסתטיקה הלוהטת של הרגע- בדיוק ההיפך ממה שהורגלנו ברוטינת הביוטי עד כה": צפו בטור הדעה של לולה על הטרנד הרותח

טור דעה של לולה על הטיירד גירל מייקאפ

גם אתן מרגישות עייפות ומותשות? מעולה! טרנד הביוטי הלוהט של ג'ן Z בטיקטוק הראה "הנערה העייפה" קורא לכן להשליך את הקונסילר לפח ולאמץ. את המראה הבלתי מתאמץ. האטיטיוד העייף והמותש כולל עור חיוור עיגולים שחורים מתחת לעיניים עצמות לחיים בגוון אפרפר ושפתיים בצבע סגלגל, שמגיע אחרי טרנד הסליפמקסינג שמקסם את חווית השינה. "הנערה העייפה" היא האסתטיקה הלוהטת של הרגע, בדיוק ההיפך ממה שהורגלנו ברוטינת הביוטי, זו שהציבה סטנדרטים ברורים והרגילה אותנו להילחם במראה הטבעי.

המראה העייף נקשר עם חולי, חוסר אטרקטיביות וזקנה, לכן טרנדים שהטיפו לנו להיראות כמו היילי ביבר קנדל ג'נר וטרנד ה'סטרוברי גירל' וה'קלין גירל' היו הצלחה גדולה. אך נדמה שג'ן Z מאס ברדיפה אחר מראה מושלם, זה שמוחק את סימני הזמן ולשינוי מגמה הוא לגמרי מוכן.

ג'נה אורטגה, צילום: Andy Kropa/Invision/AP

ג'נה אורטגה היא נערת הפוסטר של הטרנד, עם האנרגיה של טים ברטון שמביים אותה ב"וונסדיי". לא פלא שהמראה הנונשלנטי של וונדסדיי אדמס החתרנית, זלג מהסרט לשטיח האדום ולטיקטוק. אופנת הגראנג' משנות ה-90 וכוכבות כמו קורטני לאב יכולים להיחשב רפרנס ללוק העייף, הגראנג' צמח מערכים אנטי ממסדיים וסולידריות קהילתית וחיבר בין אסתטיקה ומרדנות תרבותית. כבר בתצוגות האופנה של סתיו חורף 25 מותגים כמו פראדה, הדגימו את המראה שזלג מהמסלול לסושיאל.

גם שחקניות כמו לילי רוז דפ, המגה משפיענית אמה צ'מברליין והאיט גירל גאברייט, שהעיניים העייפות שלה הן חלק מהלוק. כמות מדריכי האיפור בטיקטוק וההאשטאג 'טיירד גירל מייקאפ' מחזקים את הטענה שמדובר לא בטרנד, אלא בתופעה תרבותית: כל מי שמאמצת את הלוק עם הגוון המרדני נחשבת קול קשוחה ובעלת אישיות אדג'ית ראוייה להערצה. היא לא מתאמצת לא מושלמת נחשבת אמיתית ובפגמים שלה גאה.

לילי רוז דפ, גברייט, צילום: מתוך אינסטגרם

מראה הנערה העייפה הוא בעל השפעה תרבותית רחבה שמעידה על העידן בו אנו חיים
דור ה-Z, מחבק את הטרנד ומזדהה עם המראה המותש, שמהווה מראה לזמן המורכב ולעולם הכאוטי בו הוא גדל עם עתיד לוט בערפל. אז מה מתאים יותר ממראה קודר? ספרו אם אתן הולכות לזרוק את הקונסילר או מחכות עם זה עד הטרנד הבא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו