מכירות גוצ'י צנחו כשלקוחות החברה הפנו גב למותג הגדול ביותר של קבוצת קרינג, המחזיקה במותגי על נוספים כמו סאן לורן ובלנסיאגה. ההכנסות של בית האופנה האיטלקי ירדו ב-25 אחוזים ברבעון השני של 2025 בהתאמה לתחזיות האנליסטים - לפי דיווח של בלומברג.
גוצ'י סבלה מהאטה יותר מרוב בתי האופנה בתעשיית היוקרה, מה שהוביל לסערה במותג ובקרינג בכלל. המנהל האמנותי החדש של גוצ'י, דמנה גוואסליה - לשעבר של בלנסיאגה - עדיין לא חשף את קולקציית הבכורה שלו לאחר שקודמו החזיק בתפקיד כשנתיים בלבד.
קרינג גם מתחילה עידן חדש עם ההגעה המתוכננת באמצע ספטמבר של המנכ"ל החדש לוקה דה מיאו, שבעבר כיהן כמנכ"ל של יצרנית הרכב רנו - בחירה תמוהה שגרמה לרבים בתעשיית האופנה להרים גבה. פרנסואה-אנרי פינו, בנו של המייסד המיליארדר של קרינג, פרנסואה פינו, יישאר כיו"ר לאחר שימסור את מושכות הניהול למנכ"ל החדש.
בעוד שהירידה בביקוש למוצרי יוקרה התעמקה בתחילת השנה, הפופולריות של גוצ'י החלה לדעוך עוד לפני שהתמונה הכלכלית חשכה. המעצב לשעבר אלסנדרו מיקלה, שפיקח על תקופה של צמיחה חזקה, עזב לפני כמעט שלוש שנים כאשר לקוחות מאסו מהיצירות הנועזות שלו.
הרווח הנקי של הקבוצה ירד ל-474 מיליון יורו (547 מיליון דולר) במחצית הראשונה של 2025 מ-878 מיליון באותה תקופה אשתקד, על מכירות שירדו ב-16 אחוזים ל-7.6 מיליארד יורו. משפחת פינו, השולטת בחברת קרינג, דיווחה בשבוע שעבר על ירידה של 22 אחוזים ברווחים של המחצית הראשונה.
מכירות גוצ'י ירדו ב-26 אחוזים במחצית הראשונה ל-3.03 מיליארד יורו, לרווח תפעולי של 486 מיליון יורו - ירידה של 52 אחוזים.
מותגי יוקרה ברחבי העולם נפגעו קשה מהאטה בשוק הסיני ומהמטח של תוכנית המכסים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מאז חזרתו לתפקיד, שעלולה לפגוע בביקוש בארה"ב - המייצג רבע ממכירות קרינג.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו