גל רובין ניצחה. האח הגדול הפסיד

הקהל בחר, גל רובין זכתה, אבל ערן סויסה חושב שהעונה הזו משאירה אחריה פורמט חבול, דיירים פגועים וניצחון שקשה לחגוג עד הסוף

גל רובין בריאיון אחרי הגמר. צילום: רשת 13

קשה להתווכח עם התוצאות: גל רובין ניצחה את "האח הגדול", הרוב קבע, ומזל טוב לה. אבל מעבר למספרים, זו היתה עונה שהותירה אחריה צלקות שדיירים, צופים והפקה ירצו לשכוח.

הניצחון של רובין, ההפסד של הפורמט

זו היתה עונה של כישלון מהדהד ברייטינג. לפי הנתון שהוצג בסיום העונה, הגמר רשם 18 אחוזי צפייה בלבד, מה שמציב אותו כאחד הגמרים החלשים בתולדות הפורמט. רשת הפסידה ברבים מימי השידור, והניצחון של רובין הגיע, בעיניי, מהסיבות הלא נכונות.

למסגר את הניצחון של רובין כ"ניצחון על חרמות" זו זילות של תופעה חברתית קשה, ובעיקר פגיעה במי שעוברים חרם אמיתי. הראיונות הכנים של אלירן ורפאלה אצל קווין רובין חשפו צד אחר של הסיפור: מתמודדים שטענו כי נפגעו מההתנהלות של רובין בבית, ולא הצליחו להעמיד פנים ולפרגן לזוכה רק כי "זה מה שהצופים בחרו".

גל רובין, צילום: צילום מסך רשת 13

גם התגובה של רובין בראיונות היתה קשה לצפייה. במקום טיפה של מודעות עצמית או לקיחת אחריות, היא נראתה שוב כמי שבוחרת להתמקם בעמדת הקורבן.

טל טיטו אמרה את זה קודם

גם סדר ההדחות, בעיניי, הנציח את הכישלון של העונה. טל טיטו, הדיירת שנתנה לרובין את הקונטרה הכי חדה ולדעתי היתה צריכה להיות בגמר, ניסחה את זה היטב בפרק של "סויסה+1".

"החלום שלי שגל תנצח כי זה יסביר לי הרבה דברים. אני פשוט אבין מה אנשים רצו לראות בטלוויזיה, איפה אנחנו עומדים מבחינת בחירות, ואני ארגיש טוב עם עצמי אם היא תזכה. אני חושבת שאם גל תזכה, החוויה תסתכם כחוויה ספציפית מאוד, שצדקתי, ומלכתחילה זה לא היה שלי כי רוב המדינה רוצה לראות משהו אחר".

טל טיטו באולפן "סויסה + 1", צילום: ForReal

רובין אכן ניצחה את הפורמט. היא הביסה את הדיירים, את המתנגדים ואת מי שחשב שהסיפור שלה לא יחזיק עד הגמר. היא גם הצליחה, במידה רבה, להטות את נרטיב העריכה לטובתה, בזמן שההפקה נראתה לא פעם צעד אחד מאחוריה.

ועונה שנשענת כמעט כולה על דיירת אחת שמצליחה "לנהל" את ההפקה היא עונה כושלת מיסודה. מצד שני, אי אפשר להתכחש לזה: העונה הזו היתה נראית אחרת לגמרי בלי גל רובין. לטוב, ובעיקר לרע. על זה, רובין בהחלט יכולה להיות גאה בעצמה.

 

גל רובין בתגובה לטור: "אכן ניכר שאתה פשוט עקבי מאז שבנית עליי. סיפור בהקשר של מאיה טל עוד בהישרדות, שלא היה ולא נברא. אבל שירת היטב את הקשרים שלך לאנשים סוחפי קהל ושירות טוב לאינטרנס העסקי שלך, וזה גם מובן. אבל לכתוב פוסט, מעוצב מרשים כדי להצמד למוטיב שלך בנושא ורק לא פשוט פעם אחת - להרים.

כמישהו בעל השפעה, אספת אוסף של אנשים שמורידים האחר חוץ מלבדוק את עצמם. משתמשים במילים קשות שעצוב שאתה מנרמל כתקין בכוח ומתאמץ לצייר את התמונה כפי שעד היום נהגת כלפיי, בהסתה מתאמצת. יפה אך לא מוערך. העיקר תהיה מרוצה מעצמך, או שאולי תפתח כנות, אמת, וחמלה. גם אם זה ידרוש ממך לשבור את ההתמדה המעייפת בהגדרות, שפיטה, ובעיקר עיוות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו