המהפכה בשוק הרכב: מחירון יד שנייה שפתוח לציבור

לראשונה: המיזם של משרד התחבורה, המבוסס על חוכמת ההמון ועל נתוני אמת של עסקאות הרכב בישראל עלה לאוויר • מהיום כל אחד יכול להיכנס למחירון ללא עלות ולבדוק את מחיר השוק האמיתי

אילוסטרציה, צילום: צילום: GettyImages

מעוניינים למכור או לקנות רכב יד שנייה? מחירון העם של כלי רכב עלה לאוויר, ומהיום (ראשון), כל אחד יכול להיכנס ללא עלות למאגר "מחירון העם" של משרד התחבורה ולבדוק את מחיר השוק האמיתי של הרכב המחירון הוא בהתאם לעסקאות שבוצעו ודווחו, ונבנה כחלק ממדיניות להגברת השקיפות שמובילה שרת התחבורה מירי רגב.

עד היום, מחירי הרכב המשומש בישראל נקבעים באופן כמעט בלעדי על ידי מחירון אחד, שלא תמיד מייצג את המחיר המשולם בפועל. מחירון העם ינסה לגרום למהפכה בשוק הרכב בישראל - הוא מבוסס על דיווח וולונטרי של עשרות אלפי בעלי רכב, מוכרים וקונים, שביצעו העברות בעלות על רכב בדואר או באינטרנט.

המחירון יאפשר לצרכן הממוצע לקבל החלטה מושכלת לגבי קניית רכב יד שנייה, כשהוא מתבסס על נתוני אמת על השוק. בין נתונים שנאספו בחצי השנה האחרונה, מאז החל הפרויקט: מחיר העסקה, סוג הרכב, שנת עלייה לכביש, רמת גימור, תיבת הילוכים (אוטומטית או ידנית), נפח המנוע, הנסועה (קילומטראז') העדכנית של הרכב, מספר ידיים וסוגי בעלות.

משרד התחבורה מעודד את ציבור בעלי הרכב, הקונים או מוכרים כלי רכב יד שניה, לדווח על העסקה בעת העברת הבעלות, באמצעות האינטרנט או סניפי דואר ישראל ובכך להרחיב את מאגר "מחירון העם", המבוסס על חכמת ההמונים, ובכך לייעל יותר ויותר את המחירון ולהגיע לתוצאות מדויקות יותר. המשרד מציין כי המידע שנמסר נותר אנונימי, ללא זיהוי עם רכב או עסקה ספציפית, לא מועבר לאף גורם חיצוני, ומשמש אך ורק להקמת מחירון.

שרת התחבורה מירי רגב,

בישראל מתבצעות מדי שנה למעלה מ-800 אלף עסקאות למכירת רכב משומש. רכישת רכב היא ההוצאה השנייה בגובהה במשקי הבית בישראל, אחרי רכישת דירה. "הבטחנו את מחירון העם וקיימנו. היום אנחנו משיקים את מחירון העם הגדול, השיתופי המבוסס על חכמת ההמונים, מחירון שכבר זוכה להד ועניין גדול בקרב כל העוסקים בתחום הרכב בישראל", אמרה השרה רגב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר