שופרסל. דוחות חזקים לשנת 2023. צילום: לירון אלמוג

דוחות שופרסל: רווח נקי של 323 מיליון שקל ב-2023 ושיא הכנסות ברבעון הרביעי

ההכנסות ב-2023 הסתכמו ב-15.2 מיליארד שקל • החברה צפויה לחלק לבעליה דיבידנד של כ-180 מיליון שקל • הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-133 מיליון שקלים, שיפור דרמטי לעומת רווח נקי של כ-3 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנת 2022 • איציק אברכהן, יו"ר הדירקטוריון: "נמשיך לפעול במיקוד בקמעונאות המזון; ברבעון הרביעי נרשמה עלייה חדה בביקושים"

חודש לאחר השלמת העסקה להעברת השליטה לידי האחים יוסי ושלומי אמיר, ופרישתם בקרבה של היו"ר הנוכחי איציק אברכהן והמנכ"ל אורי וטרמן - קבוצת שופרסל דיווחה על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולכל שנת 2023, ויכולה להיות מרוצה מהשורה התחתונה.

הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי עמדו על כ-3.9 מיליארד שקל, גידול של כ-7% לעומת כ-3.65 מיליארד שקל הכנסות ברבעון המקביל אשתקד בשנת 2022. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך של כ-180 מיליון ש"ח.

יו"ר דירקטוריון שופרסל איציק אברכהן. רבעון שיא, צילום: אורן בן חקון

הכנסות הקבוצה בשנת 2023 הסתכמו בכ-15.2 מיליארד שקלים עם רווח נקי בסך של כ-323 מיליון שקלים. הרווח הנקי של שופרסל ברבעון הרביעי הסתכם בכ-133 מיליון ש"ח ומהווה שיפור עבור החברה לעומת רווח נקי של כ-3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנת 2022. המכירות בסניפים זהים גדלו בשיעור של כ-2.1% בשנת 2023 לעומת שנת 2022.

כחלק מתוכנית התייעלות, בשנת 2023 הקבוצה צמצמה את מצבת העובדים לכ-15,800 לעומת כ-16,545 עובדים בשנת 2022. 

מכירות שופרסל אונליין בשנת 2023 עמדו על כ-17.5% מהמחזור לעומת כ-19.4% בשנת 2022. בקבוצה מסבירים כי הירידה נבעה בין היתר כתוצאה מהחלשות השפעת משבר הקורונה בעיקר ביחס לרבעון ראשון בתקופה בשנת 2022 וכן, מצמצום פעילות מכירות מוצרי Non-food באונליין כחלק ממיקוד ברווחיות הפעילות. החברה מפעילה שני מרכזי שילוח של האונליין בקדימה ובמודיעין.

שופרסל. המחסן הלוגיסטי בשוהם, צילום: יוסי זליגר

ברבעון השלישי לשנת 2021 החלה הפעילות המסחרית במרכז השילוח האוטומטי בקדימה שנמצא כיום בתפוקה מלאה והגיע לרווחיות. במרס 2023 מרכז השילוח האוטומטי במודיעין החל בפעילות מסחרית ולהערכת החברה, עד סוף שנת 2024 צפוי להגיע לתפוקה מלאה וכן להגיע לאיזון ורווחיות.

ירידה קלה בהכנסות Be

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-244 מיליון ש"ח, המהווים כ-6.2% מההכנסות לעומת כ-70 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, אשר היוו שיעור של כ-2.2% מההכנסות. בשנת 2023 הסתכם הרווח התפעולי בכ-707 מיליון שקלים המהווים כ-4.7% מההכנסות לעומת כ-283 מיליון שקלים בשנת 2022, שהיוו כ-1.9% מהכנסות הקבוצה.

שופרסל Be. ירידה קלה בהכנסות, צילום: סיון פרג'

הכנסות מגזר Be הסתכמו בשנת 2023 בכ-1.04 מיליארד שקל בהשוואה לכ-1.05 מיליארד שקל בשנת 2022 - ירידה של כאחוז אחד. הרווח התפעולי של הרשת המתחרה בסופר פארם צמח והסתכם בכ-17 מיליון שקלים בשנת 2023 לעומת כ-3 מיליון ש"ח בשנת 2022. בשנת 2023 נתח מכירות המותג הפרטי עמד על כ-27.0% לעומת כ-27.2% בשנת 2022. 

מתמקדים בקמעונאות

איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל, אמרו היום: "אנו מסכמים את שנת 2023 עם תוצאות חזקות שמשקפות את חזרת הקבוצה למסלול צמיחה. סיימנו את השנה עם גידול בהכנסות לשיא שהצגנו בשנת 2020 ושיפור בכל מדדי הרווח בהתאם למהלכי ההתייעלות ושיפור ההון החוזר שיישמנו וכנגזר מכך, קטן החוב הפיננסי נטו לכ-1.2 מיליארד שקלים".

"הקבוצה המשיכה לפעול במיקוד בקמעונאות המזון תוך ייעול ושיפור הרווחיות התפעולית, לצד המשך פיתוח מגוון תחומי הצמיחה. הרבעון הרביעי, הושפע ממלחמת חרבות ברזל והיווה סיום חזק לשנה הן בחנויות הזהות עם עלייה חדה בביקושים והן ברווח הנקי ברבעון הרביעי המהווה שיא רבעוני לקבוצה".

"שנת 2023 התאפיינה בקפיצת מדרגה טכנולוגית עם השקת מרכז השילוח האוטומטי במודיעין. המשכנו לחזק את תשתיות האונליין והדיגיטל במטרה לבסס את ההובלה בתחום, תוך חיזוק הסינרגיה עם רשת הפארם Be. גם פעילות המגזר העסקי הולכת וגדלה ואנו שוקדים גם על הרחבת מוצרי המותג הפרטי המוסדי. פעילות רשת הסטוק צוברת תאוצה עם פתיחת סניפים חדשים ויצירת סינרגיה עם זרוע הקמעונאות. בנוסף, המינוף הנמוך ויתרות נזילות מאפשרים לקבוצה לפתח את תחום הנדל"ן תוך השבחת נכסים קיימים וניצול הזדמנויות בשוק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו