צילום: יח"צ // טדי שגיא. המיליונים ממשיכים להגיע

מעושר: מיזם הפינטק של טדי שגיא נמכר ב־889 מיליון דולר

עוד אקזיט ענק: חברת SafeCharge, המתמחה בין השאר בטכנולוגיות סליקה ותשלומים, נמכרה ל־Nuvei הקנדית • מלקוחות החברה בארץ: אל על ו־Gett

אקזיט ענק לטדי שגיא: חברת הפינטק SafeCharge שבשליטת המיליארדר הישראלי נמכרת ל־Nuvei הקנדית. 

חברת הטכנולוגיות הפיננסיות הישראלית, הנסחרת בבורסת לונדון, מתמחה בטכנולוגיות סליקה, תשלומים וניהול סיכונים, ואילו החברה הקנדית היא ספקית פתרונות התשלומים. המכירה נעשתה לפי מחיר מניה של 5.55 דולר (4.36 ליש"ט) ותמורת 889 מיליון דולר בדילול מלא, כולל אופציות למניות.

שגיא, שהקים את SafeCharge עם דוד אבגי, מחזיק ב־68.3% מהון החברה ויקבל מהמכירה כ־600 מיליון דולר. חלקו של שגיא בדיבידנדים שחילקה SafeCharge מהקמתה, גם לפני הנפקתה לציבור, עומד על כ־100 מיליון דולר, ולכן סך רווחיו מהצלחת החברה עומד על כ־700 מיליון דולר. בעלי המניות ב־SafeCharge זכאים לקבל את הדיבידנד האחרון שעליו הכריזה החברה, 9.45 סנט.

רוב לקוחותיה של החברה שהוקמה ב־2007 הן חברות שפעילותן אונליין, דוגמת חברות מסחר אלקטרוני. החברה מעסיקה כ־400 עובדים. בישראל יש לחברה מרכז פיתוח מתקדם במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב. שאר עובדי החברה מועסקים בבולגריה, באנגליה, באוסטריה, בהולנד, בסינגפור, בקפריסין, בהונג קונג, במקסיקו ובארה"ב. בלקוחות החברה הישראלים - Gett, אל על, Kiwi ,Just Eat ו־World Duty Free.

בשנת 2018 פלטפורמת התשלומים של החברה ניהלה מחזור עסקאות כולל של כ־14 מיליארד דולר. הכנסות החברה בשנת 2018 עמדו על 138.5 מיליון דולר. 

SafeCharge הונפקה לראשונה באפריל 2014 לפי מחיר של 1.62 ליש"ט למניה. מאז ההנפקה חילקה לציבור המשקיעים דיבידנדים בסך יותר מ־100 מיליון דולר, כך שהערך שיצרה הוא כמיליארד דולר. מדובר בתשואה של כ־200% כולל הדיבידנדים, נתון ההופך אותה לאחת מחברות הפינטק המצליחות שצמחו מישראל. את SafeCharge מנהלים דוד אבגי, המנכ"ל והמייסד, וצח ענב, סמנכ"ל הכספים.

מ־SafeCharge נמסר: "העסקה למכירת החברה היא חלק מהקונסולידציה העקבית המתרחשת בתעשיית הפינטק העולמית, וזהו המהלך הטוב ביותר עבור עתיד החברה. מכיוון שכמעט אין חפיפה בין הפעילות של שתי החברות, הן גיאוגרפית והן סקטוריאלית, המיזוג ביניהן יסייע לשתיהן לצמוח בתעשיית הפינטק הגדלה". באשר למרכז הפיתוח של החברה בישראל, נמסר כי הוא "ייוותר בעינו וימשיך להיות בסיס להמשך צמיחה גלובלית של החברה הממוזגת, הן בשוק הישראלי המתפתח והן בשוק העולמי". באשר לשוק העולמי נמסר כי "המיזוג יאפשר ל־SafeCharge לחדור לשוקי צפון אמריקה ול־Nuvei לחדור לשוקי אירופה".

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו