אולם קולנוע (אילוסטרציה). צילום: יח"צ

הקולנוע מגיע לפריפריה

בשנתיים הקרובות ייפתחו קומפלקסים של קולנוע בירושלים, בבאר שבע, בחדרה, בכפר סבא, בנהריה ובזכרון יעקב • "לא בונים עוד בתי קולנוע, אלא מרכזי תרבות ובידור"

בשנים האחרונות עיקר החוויה הקולנועית התרכז בקומלפקסים הגדולים של בתי הקולנוע: סינמה סיטי, יס פלאנט, גלובוס מקס ודומיהם. בעוד בתי הקולנוע הקטנים נסגרו בזה אחר זה, הקומפלקסים, שכוללים גם חוויית קניות ומסעדות - החלו לפרוח. הבעיה היא שמרבית הקומפלקסים הללו התרכזו באזור המרכז. עכשיו הגיע זמנה של הפריפריה. בשנתיים הקרובות יושקעו מאות מיליוני שקלים בפתיחת קומפלקסים בפריפריה.

חברת סינמה סיטי, המפעילה כיום בארץ שני מתחמים - בגלילות ובראשון לציון - מתכננת לפתוח במהלך 2013 סינמה סיטי בירושלים. הקומפלקס יכלול 20 אולמות קולנוע, אולם תיאטרון וגם מוזיאון קולנוע. כמו כן, מתכננת החברה להקים מתחמי סינמה סיטי בחדרה, בכפר סבא ובבאר שבע.

רשת גלובוס מקס תפתח מתחמי קולנוע בקניון נהריה ובכפר סבא. כמו כן היא תחזור לפעול בגרנד קניון בחיפה ותשפץ את מתחם בתי הקולנוע שלה בקריון (שבאזור הקריות).

קבוצת תיאטראות ישראל, שמפעילה כיום את מתחמי יס פלאנט בקניון איילון, בחיפה ובראשל"צ, עומדת להקים מתחם קולנוע חדש בבאר שבע וכן בזכרון יעקב.

"אני מכיר את עולם הקולנוע כבר 51 שנה, ובכל העולם אנשים לא הולכים עוד לקולנוע, זה נגמר", אומר לאון אדרי, מבעלי סינמה סיטי. "אנחנו לא בונים יותר בתי קולנוע, אלא מרכזי תרבות ובידור, שבמקרה יש בתוכם אולמות קולנוע. זה משהו שעובד בארץ וברחבי העולם. לאנשים כיף לצאת למרכז שפתוח גם בשעות המאוחרות של הלילה".

לדבריו, "בארץ זה תחום שנמצא כל הזמן בעלייה. אנשים יוצאים למרכזים, כיף להם לבוא, יש להם בתי קפה, פאבים, הם באים לבילוי. ההורים משאירים את הילדים במתחמים כאלה שיש בהם אבטחה, ויש הרבה מה לעשות. הבילוי הוא בילוי קומפלט".

בנט קפלן, מבעלי גלובוס מקס (עם יורם גלובוס), אומר כי "הציפיות של אנשים מניצול זמנם הפנוי השתנו עם השנים. אנשים הולכים לסרט לא רק כדי לראות סרט, אלא כי הם רוצים ליהנות מחוויה תרבותית, ולכן הקולנוע צריך להעניק ללקוח סיבה להגיע אליו מעבר למה שהוליווד מציעה על המסך".

מוקי גרידינגר, מנכ"ל קבוצת תיאטראות ישראל, אומר כי "בתי הקולנוע המובילים במדינה הם המגה-פלקסים הגדולים. אין ספק שהקהל מגלה עניין והתלהבות רבה בפרויקטים החדשים האלה, שמאפשרים לא רק בילוי בסרט אלא גם דברים נוספים, למשל מסעדות, משחקים, וגם חניה נוחה ונגישה".

לדבריו, ענף בתי הקולנוע בארץ נהנה מעלייה במספר הצופים. "לפני שלוש-ארבע שנים נמכרו כאן תשעה מיליון כרטיסים בשנה, בשנתיים האחרונות נמכרים 12 מיליון כרטיסים בשנה, ולהערכתי הענף בדרך ל-15 מיליון כרטיסים בשנה".

לדברי פרופ' יעקב הורניק, דיקאן בית הספר למינהל עסקים, המרכז האקדמי פרס, וחוקר באוניברסיטת תל אביב, אנחנו נמצאים בשיאה של תופעה שהולכת ומתעצמת בשנים האחרונות.

לדבריו, "ללא ספק היציאה לקולנוע הפכה להיות בילוי שכולל גם אוכל וקניות, והכל תחת קורת גג אחת. זה נעשה באווירה נעימה וידידותית לצרכן, מוצעים לו כל השירותים. המגמה הזו כבר קיימת כמה שנים, וללא ספק זה בשיא עכשיו. יש בזה אלמנט של נוחיות, למשל מקום חניה, וגם העובדה שיש לנו מבחר ואפשרויות רבות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...