מסוק אפאצ'י בפעולה // צילום: אנצ'ו גוש, ג'יני // מסוק אפאצ'י בפעולה // צילום: אנצ'ו גוש, ג'יני

מסוקי האפאצ'י שקורקעו ישובו מחר לפעילות

לאחר חקירה מקיפה, שתי טייסות האפאצ'י שקורקעו בעקבות סדק בלהב ישובו לטוס מחר • שעות הטיסה עם הלהב יוגבלו

שלושה שבועות וחצי לאחר שמסוקי האפאצ'י קורקעו, ישובו מחר (רביעי) המסוקים בהדרגה לפעילות מבצעית ולטיסות אימונים.

המערך הושבת בהנחייתו של מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל, לאחר שחייל מהמערך הטכני של חיל האוויר זיהה סדק גדול באורך של כ-20 ס"מ ברוטור אחורי של אחד ממסוקי האפאצ'י בבסיס חיל האוויר ברמון. האלוף הנחה על ביצוע חקירה מקיפה לבחינת הסיבות להיווצרות הסדק. 

החקירה שערך להק הציוד של חיל האוויר, בשיתוף יצרנית המסוק חברת בואינג האמריקנית וצבא ארה"ב, העלתה כי הסדק נוצר לאחר כ-2,000 שעות טיסה של הלהב בשל התעייפות החומר. לפי בכיר בחיל האוויר, הפגמים המיקרוסקופיים נוצרו בעת ייצור הלהב, ולאורך זמן התפתחו ל"מאמצי התעייפות" בעקבות העומס. 

בחיל האוויר מסבירים כי הסדק הגדול התגלה בבדיקה שגרתית של חייל בשירות חובה, והסיבה לכך שהוא לא התגלה קודם לכן היא שהוא נוצר מתחת לחיזוקי אלומיניום שכיסו אותו. לאור ממצאי החקירה, החליטו בחיל האוויר לקצר את אורך החיים של הלהב ב-80 אחוז מהמספר הקיים היום. לפי הנחיות היצרן, ניתן לטוס 4,600 שעות עם הלהב, ובחיל האוויר הגבילו זאת ל-995 שעות טיסה, כדי למנוע התפתחות סדקים דומים. בחיל האוויר מציינים כי מדובר בהחמרה על מדיניות היצרן, שהמליץ שלא לשנות את המדיניות הקיימת.   

במקביל לחקירה, בחיל האוויר החלו בבדיקה מקיפה של כל הלהבים במסוקי האפאצ'י. עד כה הוסרו ונבדקו יותר מ-40 להבים קיימים שטסו פחות מ-995 שעות טיסה. 

טייסי שתי טייסות האפאצ'י כונסו הערב לשיחה עם בכיר במערך הטכני של חיל האוויר, שעדכן אותם בממצאי החקירה: "אחת שלהק ציוד השלים את הליך החקירה והטיפול, עכשיו האתגר הוא להחזיר את המסוקים והצוותים לכשירות. אנחנו מסבירים לאחרון הלוחמים מה היה, מה בוצע, כי חשוב שיכירו ויבינו שהם טסים בצורה בטוחה. התייחסנו לאירוע הזה כאילו התרחשה תאונה, הגישה היא גישה מחמירה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...