אחרי שנים של גישוש, המכונית הסינית נוחתת היישר למרכז השוק הישראלי. מכונית במחיר נוח, בגודל המקובל כאן ועם מנוע קרוב לנפח האהוד בארץ. ה-350, שנחשפה לפני שנתיים בתערוכת שנחאי, מגיעה עכשיו לכאן, למפגש ראשון עם אספלט ישראלי.
האות D שנוספה למספר באחורי המכונית מסמנת רמת גימור דה-לוקס - ואני ממתין לפתיחת הדלת כדי לראות אם זה אכן כך. כאן אמור להיות כוחה של ה-350 עם אותה נוסחה שנבחרה לאחותה הגדולה. מחיר דומה למתחרות, עם אבזור עשיר דוגמת עור, גג נפתח, תפעול חשמלי למושב הנהג ומערך מולטימדיה. האם זה עובד?
בחינה ראשונה מראה קו הרמוני אך לא ייחודי. האיכות טובה בחלק העליון של סביבת הנהג, אבל לא מרשימה בתחתון, והמחוונים ברורים אך לא נאים. והאבזור? הכל כאן, אלא שזה אינו יוצר אווירה עשירה. העור אינו מרשים באיכות וגם לא בגוון הכהה. לטעמי, העור בגוון בז' שראיתי בתצוגה עדיף. השליטה במושב חשמלית, אבל האפשרויות מוגבלות וכיוון הגובה משנה רק את הזווית. המושבים עצמם חסרי תמיכה צידית, ואם מביאים בחשבון שההגה מתכוון רק לגובה, מגלים שקשה למצוא תנוחת נהיגה נוחה.
כן, לפעמים הפרטים הקטנים עושים את ההבדל, ואלה אינם מחמיאים ל-MG350. את מערכת המולטימדיה קשה לראות ביום ובלילה היא מסנוורת. גם את בקרת האקלים קשה לתפעל. הצג זעיר ונמוך - קשה לקריאה, התפעול מסורבל ואפילו כיוון הפתחים מוגבל. במחוונים עצמם קשה לראות חלק ממצבי הבורר ביום, ותפעול מחשב הדרך ותאורת המחוונים אינו נוח.
ממושב הנהג ה-350 מרגישה קומפקטית, אבל מאחור היא מרווחת - לפחות בעבור שניים. הישיבה מעט נמוכה אך המרחב לראש ולרגליים מספק. לנוסע שלישי לא יהיה כאן נוח בגלל בליטה ברצפה ומבנה המושב. תא המטען גדול, אולם אי אפשר לפתוח אותו מבחוץ ללא השלט.
תנועה שכזו
רוב התפריט בסינית החדשה נראה כאילו נתפר לצורכי הארץ, אך בסעיף אחד הוא מעט חסר: המנוע. במקום ה-1.6 ליטר החביב עלינו יש כאן מנוע בנפח 1.5 ליטר, שעם תזמון שסתומים משתנה מציע 105 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים בלבד. בעידן המודרני זה לא נשמע הרבה, וגם לא מרגיש חזק במיוחד כמו שרומז הנייר. במיטבו המנוע עושה את העבודה באופן שקט אבל אינו מסוגל להרבה יותר ובפירוש חסר לו פלפל.
כבר בעיר מפריע חוסר הזרימה בחטיבת הכוח, ובו אשמה כנראה התיבה האוטומטית (שלא תמיד ששה להוריד הילוך, לדוגמה). שיא המומנט מושג רק ב-4,500 סל"ד, והעובדה שחסר כוח בסל"ד נמוך אומרת שאפילו בשיפועים קלים המנוע יתקשה לשמור על מהירות וידרוש לחיצה חזקה יותר והורדת הילוך. בעליות תלולות יותר, שבהן צריך לאמץ את המנוע, הוא מייצר לעיתים רעש ויברציה שגורר קרקושים (האשמה היא כנראה בהתקנה מקומית של מערכת המולטימדיה). צריכת הדלק טובה ויכולה להגיע ל-14 ק"מ בשיוט נינוח, ל-12.8 ק"מ בנסיעה מהירה יותר או ל-11 ק"מ בעומס.
חבילה הולמת
השילוב בין התנהגות לנוחות הוא תחום שבו יצרני רכב צעירים נכשלו בעבר, וכאן דווקא ה-350 מפתיעה לטובה. מחוץ לעיר הנסיעה נעימה, ובתוכה היא מסתדרת עם שיבושים קטנים אך פחות עם הגדולים. גם בפניות היכולת מגובשת. ההגה אמנם קל מדי וחסר דיוק בקו הישר, אבל בעומס הוא קצת מדויק יותר, גם אם לעיתים עלול להעביר רעד מוגזם על שיבושים. על כבישים תובעניים יותר ה-350 מציעה ניהוג בטוח ותגובות נכונות להעברת משקל, וממילא אין כאן באמת כוח כדי לאתגר את האחיזה. במהירות גבוהה יותר (כביש 6 וכו') היציבות הכיוונית פחות מרשימה. הבלמים חסרי נשיכה אבל יכולתם סבירה.
חדשות טובות
ה-350 עושה עבודה טובה בתור משפחתית, והיא נעדרת מגרעות מהותיות ומהווה צעד גדול ליצרן. היא מראה את ההתקדמות הזריזה של MG לעבר המשפחתיות האירופיות והיפניות.
עם זאת, נכון להיום היא לא מציגה חידוש ורחוקה מלאיים על מובילות הקבוצה. היא מרגישה מעט אפרורית, חסרת פלפל ומיושנת - כאילו תוכננה להתחרות בדור היוצא של היפניות. ולכן למרות מחירה הנמוך במעט והאבזור, קשה להמליץ עליה ללקוח הפרטי.
* * *
MG 350 / תעודת זהות
גירסה: MG 350 1.5 ל' אוט'
מנוע: 4 ציל', 1,498 סמ"ק
הספק: 105 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט: 13.8 קג"מ ב-4,500 סל"ד
בסיס גלגלים: 265 ס"מ
0 ל-100 קמ"ש: 13.8 שנ'
מהירות מירבית: 170 קמ"ש
המחיר: 116,435 שקלים
+ אבזור, יכולת משופרת
- הפרטים הקטנים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו