כניסתם של המפעילים החדשים לשוק הסלולר הכניסה את השוק לסחרור וגרמה למעבר לקוחות בין המפעילים השונים, כך עולה ממחקר שערך פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת "גיאוקרטוגרפיה", בקרב האוכלוסייה הבוגרת ב-1,500 משקי בית יהודיים.
מהמחקר עולה כי כ-10% ממנויי חברות הסלולר (כמיליון מנויים) כבר עברו בין החברות השונות, וכי 28% נוספים שוקלים בסבירות גבוהה לעבור לחברה מתחרה, מתוכם 4% אמרו "בטוח שאעבור".
"יש קבוצת נאמנים המהווה כ-35% מכלל המנויים שאינה שוקלת כלל לעבור חברה סלולרית", מבהיר פרופ' דגני ומוסיף, כי "לצידה יש עוד קבוצה בת 22% שמגלה נאמנות מסויגת, ועוד כ-28% שאמרו כי יש סבירות גדולה שיעברו, כלומר מעבר פוטנציאלי של כ-3-4 מיליון מנויים נוספים". לדבריו של דגני, "המפץ בשוק הסלולר עדיין לא הגיע לשיא".
על פי הממצאים טוען פרופ' דגני, כי חברות הסלולר הגדולות בכל זאת נחלו סוג של הצלחה בקרבות הבלימה הגדולים שניהלו ערב כניסת מהפכת הסלולר לתוקף. מצד שני, חלק גדול מהמנויים התפתו לקבל את ההטבות והחבילות החדשות שהחברות הקיימות הציעו להן, ובסופו של דבר החליטו שלא לבצע את המעבר לחברה אחרת.
"עם זאת, תוצאות המחקר מעלות כי המהפך הסלולרי הגיע בזמן, בשעה שבה המהפכה הצרכנית מתרחשת בישראל. השינויים בשוק הסלולר תפסו את הציבור בשל לקבל בשורה צרכנית חדשה בתחום וכזה הגיע, זה התפרץ.
אתחול מותגים
"אני יכול להעריך כי אילולא קרבות הבלימה שניהלו חברות הסלולר הגדולות בחודשים האחרונים, כמות המנויים הנוטשים היתה גדולה יותר", אומר פרופ' דגני, "הדבר משתלב גם עם התופעה החדשה שאנו מזהים בשוק הצרכני בישראל, אותה אני מכנה 'אתחול מותגים' - המותג כבר לא מדבר לצרכנים כבעבר וחלק מהחברות כבר אתחלו את המותג, וכבר לא מוכרות רק חוויה, אלא שמות יותר דגש על מחירים ושירות".
השיווק האינטנסיבי והמבצעים האטרקטיביים יצרו משחק "כיסאות סלולריים", שתוצאתו מתבטאת במעברים של 10% מהמנויים בין הרשתות השונות בצורה הבאה:
• 27% מכלל המנויים עברו לסלקום. מתוכם 72% הגיעו מאורנג', 17% מפלאפון, 8% מהוט מובייל ו-3% מרמי לוי תקשורת.
• 18% עברו לאורנג', מתוכם 59% הגיעו מסלקום ו-41% מפלאפון.
• 21% עברו לפלאפון, מתוכם 44% הגיעו מאורנג', 54% מסלקום ו-2% מהוט מובייל.
• 7% עברו להוט מובייל, מתוכם 34% הגיעו מאורנג', 42% מפלאפון ו-24% מסלקום.
• 8% עברו לרמי לוי, 34% מאורנג', 25% מפלאפון, 41% מסלקום.
• 15% עברו לגולן טלקום, 48% מאורנג', 16% מפלאפון, 36% עברו מסלקום.
מחקר: מיליון איש כבר החליפו מפעיל סלולרי
המפעילים החדשים סחררו את השוק הסלולרי, אבל המפץ עדיין לא הגיע לשיא, כך עולה ממחקר חדש שערך מכון גיאוקרטוגרפיה • "יש מעבר פוטנציאלי של 3-4 מיליון מנויים נוספים"
Load more...
