צילום: יח"צ // אאודי S8

סוכנת חשאית

האם ניתן לשלב בין נוחות של מכונית פאר לבין ביצועים ויכולת דינמית של מכונית ספורט? • אאודי S8 החדשה מגיעה קרוב מאוד ליעד

ה-S8 היא ספינת הדגל הספורטיבית של אאודי. נכון, יש גם את ה-R8 הקיצונית, אך בין מכוניות הנוסעים ה"רגילות" של היצרנית, ה-S8 היא הגדולה והחזקה ביותר, וגם אחת המרשימות ביותר. זאת, בין היתר, מכיוון שהיא ממשיכת מסורת באאודי, וכי בינתיים יריבותיה הגרמניות עדיין לא הקימו לה מתחרות של ממש בגיזרת הפאר. לב.מ.וו סידרה 7 אין גירסה ספורטיבית מתחרה, והוורסיה המקבילה מבית מרצדס (S63 AMG) יקרה משמעותית.

רושם ראשוני

המפגש הראשון עם ה-S8 החדשה לא ישאיר אתכם פעורי פה. למעשה, ספק אם רובנו כלל נשים לב שאנחנו עומדים ליד S8 ולא ליד A8 רגילה. זה מצוין למי שרוצה משהו חזק בלי רוח וצלצולים, אבל קצת פחות למי שרוצה שהמכונית שעליה שילם כמעט מיליון שקלים תיראה כמו מיליון דולר. הרושם הזה ממשיך גם בתא הנוסעים, שם ההבדלים בין S8 ל-A8 כמעט אינם מורגשים.

גירסת הביצועים של מכונית הסלון הגרמנית מצוידת הפעם, במקום ביחידת ה-V10 המצוינת של אאודי-את-למבורגיני, במנוע V8 חדש. מדובר ביחידה בנפח מוקטן (4.0 ל' לעומת 5.2 ל' בדור הקודם) עם צמד מגדשי טורבו, ואם עד עכשיו זה נשמע קצת מאכזב, הנתונים הטכניים כנראה ישנו את דעתכם: למנוע החדש הספק של 520 כ"ס ב-5,800 סל"ד ומומנט מרשים עוד יותר של 66.2 קג"מ בין 1,700 ל-5,500 סל"ד. וזה גם מרגיש כך, עם תאוצה לינארית ומרשימה לרכב כל כך גדול (אורך של 514 ס"מ) וכבד (1,975 ק"ג). מצד אחר, אין פה את אפקט ה"וואו" הווקאלי של מנוע ה-V10 הקולני, והמנוע החדש שומר על דממה למעט כשדוושת המצערת מנשקת את הרצפה. תיבת שמונת ההילוכים, שנבחרה על פני רובוטית כפולת מצמד בגלל אופייה ה"עגול" והרגוע יותר, היא אכן כזו. זה מספק יתרון בתנועה עירונית ונהיגה נינוחה, אך פוגע בתחושות הספורטיביות בנהיגת אטרף.

והיכולת הדינמית? עם משקל עצמי של כמעט שתי טונות, אל תצפו לזריזות תנועה של מכונית ספורט. עם זאת, ה-S8 מצליחה, בין היתר בסיוע ההנעה הכפולה, להציע תחושה קלה ודינמית למכונית בגודלה. כמויות האחיזה אדירות, ההיגוי מהיר ובעל תחושה טובה וצבירת המהירות מבוצעת ללא דרמות אפילו בכבישים מפותלים. גם הבלמים (שהיו בהשקה מסוג דיסקים קראמיים בעלי עמידות משופרת ויוצעו בתוספת תשלום) הפגינו כושר עצירה מרשים, אך דרשו רגל ימין חסונה על הדוושה. כיאה למכונית פאר, ה-S8 עושה את כל זה בלי להעניש מבחינת נוחות, אפילו במצב "ספורט" הקשיח ביותר של בולמי הזעזועים ועם חישוקי "21 עצומים, שאמנם נראים מצוין אך פוגעים ביכולת שיכוך המהמורות.

אז כדאי-

בהחלט. אם התפנתה לכם קופת חיסכון של לפחות 900-800 אלף שקלים (צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי, עדיין לא נוקבת במחיר סופי)ואתם מעוניינים ברכב גדול, נוח, מאובזר ועם ביצועים ויכולת דינמית ברמה של (כמעט) מכונית ספורט, לאאודי S8 יש את התשובה לכל רצונותיכם. ועבור שאר הציבור, היא בהחלט ראויה כתשובה לשאלה "מה אקנה אם אזכה בלוטו-"

הכותב היה אורח אאודי בספרד


* * *

אאודי S8 / תעודת זהות

גירסה 0.4 ל', טורבו-בנזין, אוט'

מנוע 8 ציל', 32 שס', 3,993 סמ"ק

הספק 520 כ"ס/5,800

מומנט 66.2 קג"מ/5,500-1,700

בסיס גלגלים 299 ס"מ

0 ל-100 קמ"ש 4.2 שניות

מהירות מירבית 250 קמ"ש

מחיר משוער 850,000 ש'

פלוס נוחות, ביצועים, דינמיות

מינוס צליל אנמי, עיצוב אנונימי

לחצו כאן כדי לראות את האאודי S8 בפעולה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...