לומדים נהיגה בגיל 16 וחצי

הורים מודאגים לשר התחבורה: "להעלות את גיל קבלת הרישיון ל-18"

עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און טוענים: ניתן למנוע תאונות קשות שבהן מעורבים צעירים

"יש להעלות בדחיפות את גיל הסף לקבלת רישיון הנהיגה ל-18 שנים בשל ריבוי התאונות, חלקן קטלניות, שבהן מעורבים נהגים מתחת לגיל זה". זו לשון הפנייה של ורד כהן ורענן בר-און, עורכי דין במקצועם והורים לצעירים על סף גיל קבלת הרישיון, לשר התחבורה ישראל כץ.

למכתב ששלחו כהן ובר-און לשר כץ בשבוע שעבר צירפו השניים מסמכים, אשר מהם עולה כי ב-2010 אירעו לכל הפחות 71 תאונות מדווחות שבהן היו מעורבים נהגים בני 18-17, כאשר לפחות שש מביניהן הוגדרו כקשות במיוחד. לדבריהם, הנתונים המדאיגים צריכים להוות תמרור אזהרה, וכל התאונות הללו יכולות היו להימנע.

"על כפות המאזניים מונחים מחד גיסא - מניעת עשרות תאונות דרכים בשנה, בחלקן קשות, שבהן מעורבים בני נוער; ומאידך גיסא - היעדר שיקול כלשהו בעד התרת נהיגה בגיל פחות מ-18 שנה", כתבו השניים. "בעידן שבו תאונות הדרכים מאכלות כל חלקה טובה, ובמיוחד כאשר בני נוער הנוהגים ברכב מעורבים בנתח עצום מכלל תאונות הדרכים, הגיעה השעה להעלות את הגיל המינימלי לנהיגה ל-18 שנה לעניין כל כלי הרכב". כהן ובר-און אף טוענים כי במדינות אחרות, בהן סין, יפן, דנמרק, גרמניה, איטליה ושבדיה, גיל המינימום לנהיגה עומד על 18 שנה. "כהורים אנו דואגים ומוטרדים", הדגישו השניים, "הבקשה שלנו היא פנייה של הורים מהלב".

במשרד התחבורה מסרו אמש כי הוחלט להעביר את הפנייה של כהן ובר-און לממונה על הפניות ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, כדי שזו תכין חוות דעת אם לשנות את התקנות.

לפני כשנה חשף "ישראל היום" את כוונת משרד התחבורה להמליץ להוריד את גיל קבלת הרישיון ל-16 וחצי. ועדת השרים לחקיקה אישרה בנובמבר האחרון את הצעת התקנה, בכפוף לרפורמה בנושא לימוד הנהיגה והנחלת יכולות נהיגה מתקדמות לצעירים. ההצעה זכתה ללא מעט התנגדות בציבור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...