"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

שיתוף כתבה
מחקר: 84% מבני הנוער צורכים משקאות אנרגיה
4% דיווחו כי נזקקו לטיפול רפואי בעקבות ערבוב של משקה אנרגיה עם אלכוהול
משקאות אנרגיה | צילום: קוקו

מחקר: 84% מבני הנוער צורכים משקאות אנרגיה

4% דיווחו כי נזקקו לטיפול רפואי בעקבות ערבוב של משקה אנרגיה עם אלכוהול

מיטל יסעור בית-אור
, עודכן

הנה נתון שידיר שינה מעיניכם אם אתם הורים לבני נוער שיוצאים לבלות בערב השנה החדשה: סקר שבדק את היקף צריכת משקאות האנרגיה בקרב בני נוער, מצא ש־84% מבני הנוער שותים משקאות אנרגיה, 30% ציינו שהם שותים לפחות פחית אחת של ליום ו־4% דיווחו כי נזקקו לטיפול רפואי בעקבות ערבוב של משקה אנרגיה עם אלכוהול.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

בסקר, שנערך בקרב 1,250 תלמידי ח' עד י"ב מתיכונים ומחטיבות בתל אביב, דיווחו שליש מהנשאלים כי הפעם הראשונה שבה נחשפו למשקאות אנרגיה היתה בביה"ס היסודי, ובגיל הממוצע של 12.5 שנים. 38% ציינו כי עירבבו את משקה האנרגיה עם אלכוהול לפחות פעם אחת. כ־40% דיווחו שבפעם הראשונה שצרכו משקה אנרגיה הם היו שיכורים וכ־%44 סיפרו שהם בדרך כלל שותים משקאות אנרגיה במסיבות.

"יצא לי לראות בני 13-12 שצורכים 4-3 פחיות ביום", אמר עורך המחקר, פרופ' אבנר כהן הרמן, מנהל מרכז בריאות הילד של שירותי בריאות כללית בפתח תקווה. "הם חושבים שהקפאין שנמצא במשקאות מפחית את השפעת האלכוהול, אבל זה לא נכון - זה רק נותן תחושה שאפשר לשתות יותר, והסכנות הן החל משכרות ואלימות ועד ליתר לחץ דם, דופק מהיר, הפרעות בקצב הלב, ובספרות הרפואית אפילו דווחו מקרי מוות. כמות הקפאין שמותר לבני נוער לצרוך היא כוס עד שתי כוסות קפה ליום, בעוד בפחית של משקה אנרגיה יש כמות של 4-3 כוסות".

כהן הרמן, שערך את המחקר עם ד"ר רחלי מגנזי מאוניברסיטת בר־אילן, סבור שיש להוסיף לפחית משקאות אנרגיה ציון של תכולת הקפאין והכמות המומלצת לאדם. מזכ"ל איגוד רופאי הילדים, ד"ר צחי גרוסמן, הוסיף: "הממצאים מחדדים את הצורך בהעלאת המודעות בקרב הורים ונוער לסיכון הקיים בצריכת משקאות אנרגיה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...