ישראלים תקועים במטוס ישראייר בדובאי // צילום: בן ברנס

בטיסה לישראל: "המטוס בלם רגע לפני ההמראה, זה היה מפחיד"

טיסת ישראייר מדובאי נדחית במשך יותר מ-24 שעות, כאשר הנוסעים מספרים על בלימה פתאומית על מסלול ההמראה • במקביל גם חברת ארקיע מתמודדת עם טיסות שנדחות בשעות רבות, בשל מטוס תקול המשפיע על פעילות החברה

טיסת ישראייר מדובאי נדחית במשך יותר מ-24 שעות. בשיחה עם ישראלים שהיו על המטוס, הם מספרים על בלימה פתאומית כשהמטוס כבר נסע במהירות על מסלול ההמראה, המתנה ארוכה בתוך המטוס ללא מזגן, המתנה של כשלוש שעות נוספות למזוודות והודעה על טיסה שהייתה אמורה לצאת הבוקר (שלישי), אך גם היא נדחית במשך כמה שעות.

הנוסע בן ברנס שהיה על המטוס מספר: "המטוס היה בהאצה מקסימלית לקראת המראה ורגע לפני, הוא פשוט נתן ברקס בפתאומיות. המטוס היה מלא בילדים שחוו התקפי חרדה, הדיילות קמו בבהלה ולא הבינו מה קרה, זה היה מפחיד. בדיעבד מסתבר שהתגלתה בעיה בבלמים של המטוס, ממש לפני ההמראה. השאירו אותנו במשך שלוש וחצי שעות במטוס בלי מזגן, כולם הזיעו במטוס ואם זה לא מספיק, גם חיכינו עוד שלוש שעות לכבודה. בישראייר סיפקו מלון ואמרו שנטוס היום בשעה 10 בבוקר, אספו אותנו ובדרך למטוס, הודיעו על עוד עיכוב. אנחנו כרגע כמה שעות בנמל התעופה ואין פתרון".

מטוס ישראייר, צילום: קוקו

גל, ישראלי נוסף שהיה על המטוס מספר: "הטייסת בלמה את המטוס בזמן ההמראה ויצאה מהמסלול. היא הסבירה שהייתה בעיה בבלמים. הגענו למלון רק בשעה 23:00 בלילה ובשעה 6:00 בבוקר האוטובוסים כבר לקחו אותנו לשדה. בשלב מסוים, העלו אותנו לאוטובוסים לכיוון המטוס, התחילו בורדינג וסגרו את דלתות האוטובוסים, היינו סגורים שם כ-50 דקות, ילדים התחילו לבכות מהלחץ אבל האוטובוסים לא נסעו. הנוסעים פתחו את דלתות החירום ולנציגים של ישראייר אין תשובה בשבילנו, כרגע ההמראה נדחתה שוב לשעה 15:00 ואף אחד לא אומר לנו כלום מעבר לזה".

במקביל, בחברת ארקיע מתמודדים עם קשיים בימים האחרונים וטיסות רבות של החברה נדחות בשעות ארוכות. בין היעדים שמהם ואליהם נדחו טיסות ניתן למנות את רודוס, דובאי, כרתים, ברצלונה, בלגרד וטיווט. אחת הסיבות לאותה שרשרת של דחיות ועיכובים היא מטוס תקול שמשפיע על פעילות החברה.

אירבוס 321 של ארקיע, צילום: קוקו

נוסעים מדווחים כי ישנם קשיים להשיג את שירות הלקוחות של החברה בימים האחרונים, במקביל לאותן דחיות רבות של טיסות. נכון לעכשיו, לא ברור מתי החברה תחזור לשגרה כרגיל, שכן מטוס תקול אחד משפיע באופן משמעותי על פעילות החברה בעקבות העובדה שהיא מחזיקה בצי מטוסים קטן יחסית.

מחברת ארקיע נמסר בתגובה: "בשל קרקוע מטוס איירבס 321 הנמצא בדובאי, ארקיע מעדכנת חלק מלוח הטיסות שלה. אנחנו בקשר רצוף עם לקוחות החברה ומעדכנים בשינויים באופן שוטף". 

מחברת ישראייר נמסר בתגובה: "בטיסת דובאי אתמול שקיבלה אישור להמריא התגלתה אינדיקציה לתקלה בזמן ההמראה. המטוס חזר לשדה התעופה והנוסעים הועברו למלון וקיבלו ארוחות. היום הטיסה התעכבה עקב חום כבד בתא הנוסעים. המטוס נגרר לעמדה בה ניתן היה לקרר את המטוס לפני המראה וכעת נמצא בבורדינג. ישראייר רואה חשיבות רבה בנושא ביטחון ובטיחות הנוסעים ופועלת בהתאם לכך". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו