A55 של סמסונג - סמארטפון ביניים שמציע תמורה מעולה למחיר.. צילום: דניאלה גינזבורג

סמסונג גלקסי A55 5G: האם זה המלך החדש של מכשירי הביניים?

סדרת מכשירי הביניים של החברה הדרום קוריאנית אהובה במיוחד, ומכל הסיבות הנכונות • עם מערך צילום איכותי, נתונים המתקרבים למכשירים יקרים יותר, אבל מסך עם מגרעת עבה שכבר יצאה מהאופנה - האם הוא שווה את המחיר?

סדרת הביניים ממהדורת A של סמסונג מציגה כמה מהסמארטפונים הפופולריים ביותר של החברה הדרום קוריאנית, ומסיבה טובה – עם מחיר תחרותי (במיוחד בארץ) ותמורה גבוהה, מדובר בסדרת מכשירים וותיקה ואהובה מאוד. הפעם הגיע אלינו היורש החדש, ה-A55 5G, שהושק בחודש מרץ האחרון.

מפרט

  • מעבד: 
  • מסך: Super AMOLED ברזולוציה ‎1080 x 2340 (FHD+)‎
  • מערכת הפעלה: אנדרואיד עם ערכת הנושא One UI של סמסונג
  • מעבד: 8 ליבות במהירות 2.75GHz, 2GHz
  • עמידות לאבק ומים: IP67
  • סוללה: 5000mAh
  • משקל: 213 גרם.

עיצוב ומבנה

ה-A55 שוקל כ- 213 גרם ומגיע בגודל 6.6 אינץ'. המכשיר מגיע בצבעי כחול כהה, כחול בהיר, סגול וצהוב. אנחנו קיבלנו את המכשיר הצהוב והצבע התחבב עלינו מאוד מהר, ללא ספק מדובר בבחירת צבעים מרעננת ונעימה מאוד לעין.

למכשיר מראה פרימיום המזכיר את מכשירי הקצה של החברה, והוא גם מרגיש כך. כמו הדגם הקודם, ה-A55 שומר על סטנדרט אטימות IP67 מפני אבק ומים בעומק של עד מטר למשך 30 דקות. הסמארטפון תומך ב-eSIM (דבר שלצערנו עדיין חסר לפעמים במכשירים חדשים) וגם קיים בו מקום לכרטיס זיכרון מסוג microSDXC.

איכות הבנייה של ה-A55 טובה במיוחד. המסגרת עשויה מאלומיניום עמיד, הזכוכית הקדמית הינה מסוג +Corning Gorilla Glass Victus והזכוכית האחורית היא גרסה אחרת (כנראה קצת פחות עמידה) של Gorilla Glass.

A55 של סמסונג - בחירת צבעים מרעננת, צילום: סמסונג

הפינות של המכשיר מעוגלות, מה שגורם לו להרגיש נוח ביד. פיצ'ר שאהבנו הוא האזור של הכפתורים בצד, שבולט מעט מעבר למסגרת ומשפר את האחיזה. המעבר בין המסגרת לחלק האחורי נעשה בחתך חד יחסית של 90 מעלות, בדומה ל-S24, מה שגורע מעט מתחושת הנוחות ששינוי הדרגתי ומעוגל יותר היה יכול להציע.

מסך ה- Super AMOLED בעל צבעים מצוינים, כמצופה מסמסונג, וזה משמח לראות שמסך טוב הפך לסטנדרט בשוק מכשירי הביניים. התצוגה כוללת רזולוציה של ‎1080 x 2340 (FHD+)‎, תמיכה ב-+HDR10, קצב ריענון של 120 הרץ, ובהירות מקסימלית של כ-1000 ניטים – סה"כ נתונים טובים מאוד למכשיר ביניים (אם כי קיימים מכשירים עם נתונים גבוהים יותר).

A55 של סמסונג - נוח מאוד ביד., צילום: דניאלה גינזבורג

המינוס הגדול מבחינתנו הם השוליים העבים במיוחד של המסך (המגרעת), שגורמים למכשיר להיראות מעט מיושן. עם יחס גוף-מסך של 86 אחוזים, מדובר במסגרת עבה וצורמת, במיוחד למי שהתרגל כבר לעיצוב "נקי" יותר". חבל.

חומרה ותוכנה

ה-A55 מגיע עם ערכת השבבים הביתית החדשה של סמסונג, ה- Exynos 1480, שמיוצרת בטכנולוגיית 4 ננומטר. מערכת השבבים כוללת שמונה ליבות וכרטיס Xclipse 530. בבדיקת Geekbench 6, המכשיר שברשותנו קיבל ציון של 3308 במבחן CPU Multicore וציון של 3969 במבחן GPU.

נתונים אלו ממצבים את הביצועים של A55 קרוב מאוד לאלו של מכשירי ביניים יקרים יותר המגיעים עם השבבים של Snapdragon 8 Gen 1, למשל גלקסי S23 FE, אבל במחיר הרבה יותר משתלם. מהבחינה הזאת, מדובר בתמורה מצוינת למחיר.

A55 של סמסונג, צילום: דניאלה גינזבורג

מבחינת תוכנה, ערכת הנושא One UI של סמסונג היא בין האהובות עלינו באנדרואיד, גם מבחינה אסתטית וגם מבחינת הגמישות והפרקטיות שלה. בשימוש רגיל המשלב אפליקציות, גלילה וצפייה בתוכן, המכשיר מגיב במהירות, מחליף בין אפליקציות בקלות ואין שום תקיעות או מעידות.

עם ההגדרות הנכונות, המכשיר נותן מענה לא רע גם למשחקים, הוא לא מתחמם יותר מידי ושומר על רמת ביצועים טובה לאורך זמן - נקודה חיובית מאוד עבור הגיימרים המזדמנים.

צילום

אין מה להגיד, מערכי הצילום של סמסונג כמעט תמיד מספקים את הסחורה. ה-A55 כולל מערך צילום מעולה בשביל מכשיר ביניים והוא מגיע עם מצלמה ראשית של 50 מגה פיקסל, אחורית אולטרה-רחבה של 12 מגה פיקסל, מצלמת מאקרו עם 5 מגה פיקסל ומצלמת סלפי קדמית עם 32 מגה פיקסל.

A55 של סמסונג. מערך צילום שכרגיל מספק את הסחורה., צילום: דניאלה גינזבורג

המצלמה הראשית מניבה תמונות ברורות, עם ניגודיות טובה ששומרת על איזון בין חלקים חשוכים ובהירים, גם בתנאי תאורה משתנים. כרגיל אצל סמסונג, הצבעים נאמנים מאוד למציאות ולא תמצאו פה את משחק הפילטרים של אפל או שיאומי (לטוב ולרע, עניין של טעם).

בתנאי חוץ התמונות שהתקבלו היו מאוד מפורטות וחדות, אם כי בתאורה קצת בעייתית יותר, התמונות איבדו מעט מהחדות שלהן. בתנאי חושך לעומת זאת, המצלמה הפעילה בעצמה את מצב הלילה והניבה תמונות איכותיות ויחסית נקיות מרעשים.

המצלמה האולטרה-רחבה הניבה תמונות טובות וחדות במיוחד, והיא מבין הטובות שניסינו בקטגוריה, במיוחד בשוק מכשירי הביניים. יכולת הזום ממוצעת, כאשר זום פי 2 הוא המקסימום אליו ניתן לכוון את המצלמה על מנת לקבל תוצאה טובה. מצלמת הסלפי הפתיעה אותנו לטובה והניבה תמונות איכותיות עם ניגודיות טובה, צבעים מדויקים וחדות גבוהה.

A55 של סמסונג - תמונות חדות ונאמנות למציאות., צילום: דניאלה גינזבורג

סוללה

הסוללה של ה-A55 מגיעה בנפח 5000mAh והיא מספקת חיי סוללה ארוכים וטובים יותר משל הדגם הקודם, ה-A54, שגם היה מצוין בפן הזה. בשימוש רגיל, המכשיר החזיק אצלנו בקלות יום-יומיים ללא טעינה, כאשר גם בימים בהם שילבנו שעות משחק וגלישה באינטרנט, המכשיר הצליח לשרוד יום שלם ללא טעינה.

הסמארטפון לא תומך בטעינה אלחוטית, ומגיע עם תמיכה בטעינה "מהירה" של W25. זה לא באמת מהיר ביחס למה שהמתחרות מציעות, אבל עדיין סביר בהחלט. כרגיל אצל סמסונג, מטען לא כלול באריזה של המכשיר.

מסקנות

ה-A55 של סמסונג הוא מכשיר מאוזן שמגיע עם נתונים גבוהים ברוב הקטגוריות ונותן מענה טוב מאוד למשתמש. עם פיצ'רים כמו אטימות IP67, מצלמה טובה, ביצועים מספקים, חיי סוללה ארוכים ומחיר תחרותי – ה-A55 הוא בין המכשירים המשתלמים ביותר של השנה, במיוחד לאלו המחפשים את נקודת האיזון המושלמת בין נתונים גבוהים ומחיר תחרותי.

מחיר – 1,729 שקלים | להשיג אצל היבואן והמשווקים הרשמיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו