MK 950 - המקלדת והעכבר החדשים של לוגיטק שיעשו לכם סדר. צילום: לוגיטק

עובדים על כמה מחשבים? סט המקלדת והעכבר MK950 של לוג'יטק הוא בשבילכם

הפונקציה המרכזית של הסט החדש של החברה הוותיקה, הוא גם הכי טוב בה - חיבור מרובה לכמה מחשבים • לצד מקלדת נוחה ועכבר קצת קטן מדי, לא ברור לנו למה בשנת 2024 עדיין יש צורך להשתמש בסוללות • זה מה שחשבנו

אולי המחמאה הגדולה ביותר שאנחנו יכולים לתת לערכת המקלדת והעכבר החדשה של חברת לוג'יטק, מוצר אלגנטי ומלוטש מדגם MK950, היא שגם אחרי עשרה ימים של התנסות במהלך החג - אנחנו עדיין משתמשים בה כדי לכתוב את הביקורת הזו, למרות שיש ללפטופ שלנו מקלדת משלו ואין לנו, לפחות ברגעים אלה, צורך בפונקציה העיקרית של הסט.

הפונקציה הזו היא בעצם היכולת להשתמש במקלדת ובעכבר בשלושה מחשבים בו זמנית באמצעות חיבור בלוטות' או עם חיבור דונגל USB. לאחר החיבור הראשוני מול לכל מחשב בנפרד, אפשר להחליף בין המחשבים שעליהם אנחנו שולטים בלחיצה על שלושה מקשי מקלדת יעודיים - אחד לכל מחשב - ובלחיצה על כפתור בתחתית העכבר.

בשביל מה זה בעצם טוב?

עבור אלו שהמשרדים וחדרי העבודה שלהם עמוסים ביותר ממחשב אחד, ההרגשה המסתכלת של להחליף בין מקלדות ועכברים תוך כדי תנועה מוכרת מאוד. ההחלפה בדרך כלל דורשת שינוי כיוון ישיבה כדי להתמקם כמו שצריך מול המקלדת שצריכים, וגם יש את כל עניין הסדר והארגון.

אז בשביל מה להתעסק עם שלוש מקלדות כשאפשר להסתדר מצויין עם אחת בלבד? במקרה הזה ה-MK950 אפשר לנו ללהטט בין המחשבים שלנו באופן מהיר, חלק ואינטואטיבי, וגם פינה לנו הרבה מקום על השולחן. תענוג.

מקלדת גדולה, עכבר קטן

הערכה, שמגיעה בצבעים שחור (גרפיט) או לבן ('אוף וויט'), מספקת את הסחורה גם מבחינת פיצ'רים אחרים. המקלדת, שמגיעה בגודל מלא - דקה ומרשימה במיוחד. לצד המקשים המוכרים לנו, המקלדת כוללת מקש שמקפיץ את המחשבון, מקש שמעלה את שורת החיפוש הפנימית של מערכת ההפעלה, מקש שנועל את המחשב והאהוב עלינו: מקש שמחליף בין שפות המקלדת.

מקלדת ועכבר MK950 - פינו לנו מקום על השולחן וזה תענוג של ממש., צילום: דורון פרידמן

יחד עם זאת, למקש השפות קיים גם חיסרון: הוא ממוקם צמוד למקש ה-Backspace, כך שלא פעם קרה שרצינו למחוק אות או שתיים תוך כדי הקלדה מהירה - אבל החלפנו שפה בטעות ונאלצנו למחוק עוד כמה אותיות, מה שהרגיש כמו התעסקות מיותרת.

ההקשות עצמן אמנם שקטות יחסית, אבל לא לגמרי. הכיתוב על האריזה מתגאה ב"חוויה שקטה שאלה מסביבכם יעריכו", כלומר לא תשגעו את הקולגות עם רעשי הקלדה מרגיזים, אולם במבחן המציאות, הסובבים אותנו שמעו כל הקשה.

נעבור לעכבר. כפתורי העכבר היו אילמים לגמרי והתקבלה דממת אלחוט מוחלטת בכל קליק. לעומת המקלדת המלאה, העכבר דווקא די זעיר, בגודל של עכבר לפטופ, ולכן הוא מתאים לאנשים עם כפות ידיים קטנות יותר.

מקלדת ועכבר MK950 - למרות גודלה המלא של המקלדת, העכבר מגיע בגודל קטן, צילום: לוגיטק

נוסף על כפתור ההפעלה וההחלפה בין המחשבים, העכבר כולל ארבעה כפתורים נוספים הניתנים להתאמה אישית: שניים בצדו השמאלי, כפתור אחד מתחת לגלגלת וכפתור נוסף שמשנה את מהירות הסמן. לא משהו מהפכני, אבל בהחלט יעיל, חמוד וקומפקטי.      

סוללות או לא להיות

לסט של לוג'יטק יש שני חסרונות בולטים. המקלדת מגיעה ללא תאורה פנימית, ולכן כמעט בלתי אפשרי להשתמש בה בחדר חשוך. החיסרון השני והמשמעותי יותר הוא שה-MK950 - גם המקלדת וגם העכבר - מופעלים באופן אלחוטי בלבד, על ידי סוללות רגילות שיש להחליף לאחר שהן מתרוקנות.

אי אפשר לחבר את המקלדת או העכבר למחשב על ידי כבל USB, לא לטובת שימוש שוטף וגם לא בשביל להטעין אותם. קשה לנו להיזכר מתי בפעם האחרונה החלפנו בטריות של מקלדת ועכבר, פייר קשה לנו להיזכר מתי בפעם האחרונה קנינו סוללות רגילות בחנות.

MK 950 - העכבר שקט להפליא ונוח, עם כפתורים שניתן להתאים אישית, צילום: לוגיטק

לוג'יטק אמנם טוענת שהסוללות במקלדת אמורות להספיק לשלוש שנים וסוללות העכבר צפויות להחזיק מעמד שנתיים, אבל קצת קשה לבדוק את זה כרגע. מבטיחים לחזור לדווח אם החברה עמדה במילה שלה. בינתיים ננצל כמה שאפשר את השנים שנותרו לנו.

השורה התחתונה: ערכת ה-MK950 היא מוצר ראוי ומומלץ לאלה שעובדים עם יותר ממחשב אחד, והרעיון של מקלדת ועכבר משותפים לכל המחשבים קוסם להם. הביצועים הטובים, העיצוב האלגנטי והמחיר הסביר מאפילים על החיסרון העיקרי - ויתור מוחלט על חיבור USB לשימוש ולטעינה (וכפועל יוצא, החובה להשתמש בסוללות רגילות).

מחיר: 499 שקלים לערכה / 399 שקלים למקלדת בלבד | להשיג אצל היבואן והמשווקים הרשמיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו