דני אלבס מגיע לבית המשפט לחתום נוכחות // צילום: רשת X

אוהדים בערב הסעודית נכנסו לכלא בגלל שיר: "לתת להם לארח מונדיאל זה מסוכן"

בית המשפט בסעודיה גזר שישה חודשי מאסר על 12 אוהדים • על פי הדיווחים, הם שרו פזמון לזכר הולדתו של האימאם עלי, דמות נערצת על ידי מוסלמים שיעים • "איך אפשר להרגיש שם בטוחים?"

בית המשפט בערב הסעודית גזר עונש של שישה חודשי מאסר על 12 אוהדי כדורגל בגין קריאות במהלך משחק כדורגל במדינה.

על פי הדיווחים, האוהדים האלו שרו פזמון לזכר הולדתו של האימאם עלי, דמות נערצת על ידי מוסלמים שיעים, ופרסמו אותו ברשתות החברתיות. הם נמנים עם יותר מ-150 אנשים שזומנו ונחקרו בשבוע הראשון של פברואר, כמה ימים לאחר המשחק ששוחק בינואר.

גורמי ביטחון אילצו את אלו שזומנו לחקירות לחתום על מסמכים המודים כי הם "דקלמו ביטויים עדתיים" או הסתכנו במעצר, על פי פעילים שהתראיינו ל"אמנסטי אינטרנשיונל". 

אוהדי אל נאסר מריעים לכריסטיאנו רונאלדו, צילום: רויטרס

"בתקופה שבה הרשויות הסעודיות מוציאות מיליארדים על שטיפת ספורט והלבנת תדמיתן ברחבי העולם, מעצרם של אוהדי הכדורגל הללו הוא ההמחשה האחרונה של הפגיעה האדירה שלהם בחופש הביטוי. במקרה זה, קבוצת מיעוט דתית מימשה את זכותם לבטא את הפולקלור הדתי שלהם", אמרה הבעה מוריייף, מנהלת המזרח התיכון וצפון אפריקה של "אמנסטי אינטרנשיונל".

"כליאת אוהדי כדורגל בגלל קריאות במשחק היא סיבה נוספת לכך שקו המחשבה של פיפ"א לאפשר לסעודיה לארח מונדיאל היא לא רק מביכה, אלא גם מסוכנת", אמר ג'ואי שיי , חוקר ערב הסעודית בארגון "משמר זכויות אדם". "איך אוהדי כדורגל יכולים להרגיש בטוחים בערב הסעודית אם אפשר לגזור עליהם כל כך בקלות מאסר על לא יותר מאשר קריאות שהממשלה לא אוהבת?"

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ג'אני איפנטינו. נראה לכם שזה יעניין אותו?, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו