הנהג הישראלי אריאל אלקין הניף על הפודיום קסדה למען החטופים

לוחם ה-UFC הישראלי שמתמודד עם סרטן בראיון מרגש: "נלחם בשביל הילדים שלי"

נועד להט עבר מקרבות בזירה למלחמה במחלה הקשה • ל"ישראל היום" הוא מתאר את המצב החדש: "בבית רגילים לאבא חזק, פתאום אני חלש" • נזכר באירועי 7 באוקטובר: "מה שרציתי היה להיכנס לעזה" • ושנת השיקום: "תהליך בנייה מחדש"

במאי 2023 הרגיש נועד להט בכאב חריג באזור בלוטת הלימפה במפשעה. כאחד שכבר חווה לא מעט פציעות בקריירה, הוא הבין מייד שמשהו לא תקין וניגש למיון, שם אובחן עם דלקת, קיבל אנטיביוטיקה ושוחרר. אחרי שבוע, כשהכאבים התעצמו, הגיע שוב למיון, אך הרופאים טענו עדיין שמדובר בדלקת ושוב נתנו לו אנטיביוטיקה.

במשך ארבעה חודשים הוא ביקר בחדרי מיון בישראל ובארה"ב עד שהגיע לרופאה מומחית שבדקה אותו ואמרה שייתכן כי מדובר במחלת הסרטן, אבל רק אחרי ניתוח היא תוכל לדעת בוודאות. בתוך ימים ספורים עבר ניתוח ולאחריו התקבלו הממצאים: להט חלה בסוג נדיר של לוקמיה עם מוטציה. בתוך ימים ספורים הוא התאשפז והחל בטיפולי כימותרפיה.

להט, שיהיה בחודש יוני בן 40, הוא הלוחם הישראלי הראשון בעידן המודרני של ה־UFC. כשחלה הוא בכלל היה באמצע האימונים לקראת חזרה מפרישה, אך הכל נעצר. כל חייו מאופיינים בלחימה. מאז שירותו הצבאי בצנחנים ועד לזירות המרכזיות ביותר באומניות הלחימה.

לקרב על חייו הוא גייס את כל כישורי הלחימה שלו ויצא למאבק במחלת הסרטן.
מאז חלה סירב להט בתוקף לדבר והעדיף להתרכז בטיפולים ובבריאותו האישית. השבוע הוא התיישב לראיון ראשון ובלעדי ל"ישראל היום".

"הילדים שלי רגילים שאבא שלהם הוא הלוחם הכי חזק בעולם, ופתאום הם רואים אותי חוזר הביתה חלש, קירח ורזה עם ציפורניים שחורות ושפתיים יבשות ופגועות. ראיתי שזה ממש לא קל להם, ולכן גם לי היה קשה, אבל זה נותן לי הרבה מוטיבציה לא לוותר ולהמשיך להילחם בשבילם", הוא אומר - ואני מתקשה להסתיר את הדמעות שזולגות מעיניי.

נועד להט. "נלחם בשביל הילדים שלי", צילום: מהאלבום הפרטי

"שפעת חזקה - רק פי 100"

ב־7 באוקטובר, כשהוא נמצא בקליפורניה בשיאו של סיבוב הכימותרפיה הראשון, להט שמע על האסון הנורא שמתרחש בישראל והרגיש חסר אונים. כלוחם בצנחנים הוא התייצב פעמים רבות למילואים ומעולם לא פספס צו 8. "אני באמצע טיפולים. תחשוב מה זה תחושה של שפעת חזקה, רק פי 100 - בחילות וחוסר יכולת לאכול, אפס חוש טעם וכאבי תופת בכל הגוף ברמה שהבגדים מכאיבים לי, וכל מה שאני רוצה זה לעלות על מטוס ולהיכנס לעזה. זו תחושת תסכול וחוסר אונים שאי אפשר להסביר".

אחיו של נועד, אילון, ששהה איתו בארה"ב, עלה על מטוס והתגייס, ואחיו הצעיר אייל, שמשרת כמ"פ ביחידה מסווגת, הוקפץ ללחימה באותה השבת. עוד לפני המילואים תרם אילון מח עצם לאחיו. ימים ספורים אחרי, להט התחיל לדמם בכבדות והגיע לטיפול נמרץ עם חום גבוה, שם קיבל יותר מ־10 מנות דם ושהה בבידוד עד לסיום סיבוב הכימותרפיה הראשון.

מייד עם השחרור מהאשפוז הוא התחיל בשיקום של ארבעה שבועות אשר יכין אותו לסבב השני של הטיפולים. "אמא שלי פשוט הקימה אותי מהמיטה וגרמה לי להתחיל לעשות הליכות מהרגע שהשתחררתי. היא דחפה אותי יום־יום, ולאט־לאט התחזקתי והעליתי חזרה במשקל ככל הניתן לקראת הסיבוב השני.

"עברתי את הסיבוב השני כדי להרוג את הסרטן, ושוב יצאתי לשיקום לקראת הסיבוב השלישי, רק שהפעם הוסיפו לי גם 10 ימים של הקרנות בין לבין. עם סיום ההקרנות נכנסתי לסיבוב השלישי של הכימותרפיה, כשהמטרה הפעם היא להרוג את המערכת החיסונית שלי ולהחליף אותה במערכת החיסונית של אילון. עברתי הרבה דברים בחיים, אבל שום דבר לא התקרב לזה.

"לא ויתרתי לעצמי, התאמנתי כל יום במסדרונות בית החולים ועשיתי כל מה שיכולתי כדי להתחזק ולהילחם. בכל פעם שאני עומד בפני קשיים אני חושב שאני לא יכול לרחם על עצמי בזמן שאנשים בארץ איבדו את יקיריהם ועוברים זוועות", הוא אומר, ונראה שזה ממש לא מן השפה ולחוץ.

נועד להט. עובר טיפולים לא פשוטים, צילום: מהאלבום הפרטי

"גברים מאחורי מקלדת"

להט התאמן כל השנים במכון AKA שבו מתאמנים חביב נורמגומדוב וחבריו. מאז 7 באוקטובר חלק גדול מאותם לוחמים מתבטאים בחריפות נגד ישראל, וחלקם גם תומכים בחמאס. להט, באופייניות, מסרב להתרגש מהם: "הם גברים רק מאחורי מקלדת, מעולם הם לא העזו להגיד לי בפנים משהו נגד ישראל".

לפני כמה שבועות עבר להט את הליך השתלת מח העצם ונמצא מאז בשיקום בלוס אנג'לס כשלפניו עוד שבועות בבידוד משום שהמערכת החיסונית החדשה צריכה זמן כדי להגיע לתפקוד מלא, תהליך שיימשך כשנה מההשתלה שעבר.

"כיום, כשאני מרגיש שאני כבר סוג של אחרי ובתהליך בנייה מחדש, הרגשתי שאני יכול בפעם הראשונה באמת לספר את כל הסיפור", הוא אומר. "כשהייתי בתוך זה הדבר האחרון שרציתי זה שמישהו ירחם עלי, ובטח שלא הרשיתי לעצמי לרחם על עצמי. זו אחת הסיבות שלא התראיינתי עד היום והתכנסתי עם המשפחה, שהיתה הפינה שלי, בלי לשתף הרבה החוצה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"עכשיו אפשר להכריז שפרשתי כלוחם, ואחרי כל מה שעברתי יצרתי עם אחי אילון את שיטת "להט קואוצ'ינג סיסטם" שמטרתה ללמד העצמה אישית, צמיחה ומימוש עצמי על ידי התמודדות עם מכשולים והשגת מטרות. להיות לוחם זה לא משהו שנולדים איתו, אלא משהו שאפשר ללמד וללמוד. המוח הוא שריר וצריך לאמן אותו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו