נהר הסיין עלה על גדותיו והזיז את השעון לאולימפיאדת פריז/ רויטרס

יעל ארד בראיון: "סומכים על נשיא צרפת, נניף את דגל ישראל בכל פריז"

יו"ר הוועד האולימפי לרגל ציון 100 ימים למשחקים האולימפיים: "יש אחריות מאוד גדולה על האנשים שמובילים את זה" • על אתגרי המשלחת: "סוחבים איתנו את הטבח הנורא הזה ואת המלחמה" • וההתמודדות: "הנחנו את הספורטאים להתמקד 200 אחוז בעבודה"

המשחקים האולימפיים בפריז הולכים ומתקרבים. היום (רביעי) לוח הספירה לאחור לקראת אירוע הספורט הגדול בתבל מראה בדיוק על 100 ימים, שבהם ינסו ספורטאים נוספים להצטרף למשלחת הישראלית ובעוד אלה שהשיגו את הכרטיס לבירה הצרפתית, ישלימו את ההכנות שלהם.

"100 ימים זה הרבה זמן ויש לנו עוד דרך לעשות", סיפרה יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד ל"ישראל היום". "אנחנו בישורת האחרונה שיש בה המון עבודה לוגיסטית, מערכתית, המון אתגרים בכל מיני כיוונים וגם לספורטאים זה ה-100 ימים של החידודים. אתה לא מחפש להמציא משהו שאתה לא. צריך לשמור על הבריאות, לחדד את היכולות ועל כל הצוותים המקצועיים עכשיו לטפל בישורת האחרונה בצורה הכי טובה".

בקמפיין האחרון הייתה את הקורונה ועכשיו הספורטאים מתמודדים עם אתגרים אחרים, איך זה משפיע עליהם?

"כשהייתה הקורונה, חשבנו שזה האתגר הכי גדול בעולם אבל בדיעבד היתרון היה שזה היה אתגר עולמי, היה בו אלמנט של חרדה ולחצים, אבל שהגענו למשחקים הוא היה יותר טכני. היום אנחנו באתגר אחר שמעורב בו הלב, הרגש".

"אנחנו מגיעים לאחר תקופה מאוד קשה לעם ישראל, וכל אחד לוקח את זה באופן אישי. יש התמודדות עם אתגרים חיוצניים, הפרו-פלשתינים, האנטישמיות והאבטחה, אבל הכי משמעותי זה הלב ופה הספורטאים שלנו מוכיחים בחודשים האחרונים שהם מתעלים על כך בצורה מרשימה מאוד".

יו"ר הוועד האולימפי בישראל יעל ארד, צילום: אורן אהרוני

איך את מרגישה את זה אצל הספורטאים?

"זה חבר'ה שלומדים להחזיק אתגרים, הם לומדים להחזיק טוב יותר את עצמם בתוך הסיטואציה, הם מוקפים בצוותים, מאמנים ומאמנות מאוד מנוסים, יש צוותים מנטליים בכל ענף וענף שמאז השבעה באוקטובר עובדים באופן מכוון בנושא הזה".

"יש גם את השכבה האישית שכל ספורטאי רוצה להגשים את עצמו במשחקים האולימפיים, יש את השכבה הלאומית שכל ספורטאי רוצה לייצג את המדינה והעם בישראל והשכבה החדשה הזאתי כל כך מיוחדת ורגישה. אנחנו סוחבים איתנו את הטבח הנורא הזה ואת המלחמה, את החברים שנפצעו ושבשבי וזה משהו שבמובן מסוים נותן המון רוח גבית לרצון להצטיין".

זה אולי יכול להסית אותם מהמטרה העיקרית.

"אני לא חושבת, בתקופה האחרונה השקענו המון מאמץ בעורף, הנחנו את הספורטאים להתמקד 200 אחוז בעבודה ובסופו של דבר כל ספורטאי לוקח לעצמו דברים בתוך החוויה האולימפית. הספורטאים שלנו מאוד מנוסים".

פריז 2024. עוד 100 ימים, צילום: AP

אנחנו מגיעים הפעם עם המשלחת הטובה בהיסטוריה לפי ההישגים.

"משלחת מצוינת, משלחת הישגית, משלחת עם הצלחות יפות מאוד בשנתיים האחרונות, אבל בסופו של דבר במאני טיים זה דורש המון התעלות - להתחרות במשחקים האולימפיים אליהם מגיעים 11 אלף ספורטאים להשיג אלף מדליות".

בטח קראת את כל הדיווחים על כך שאולי יעבירו את טקס הפתיחה מנהר הסיין וכל החששות שיש.

"אני לא מקנאה בנשיא צרפת עמנואל מקרון וביושב ראש המשחקים טוני אסטאנגה וכל אחד בוועדה המארגנת. יש לכל אחד אחריות אדירה, אני לא מסתכלת על זה בציניות, אנשים שמובילים בצרפת את העניין הזה יש להם אחריות ענקית והם צריכים ללא שיקולי אגו, לקחת את השיקולים הכי נכונים יום ביומו".

"אנחנו סומכים עליהם, כל הארגונים הביטחוניים שלנו גם מעורבים. אנחנו רוצים שההחלטות הכי נכונות יתקבלו וסומכים על כל מקבלי ההחלטות, במקום שאני אצטרך ביחד עם הצוות שלי לקבל החלטות, נכון לשעה הרלוונטית".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"אנחנו נניף את דגל ישראל בכל מקום, אבל בסופו של דבר יש אחריות מאוד גדולה על האנשים שמובילים את זה. מה שצריך לעשות, יעשו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו