אלימות אוהדים בסיום משחקה של הפועל תל אביב

אלטמן, איינבינדר וצוות מקצועי: התוכנית של אדמונד ספרא לשיקום הפועל תל אביב

במידה שהעברת האדומים לידיו של הבעלים המיועד תושלם, הקבוצה תעבור שינוי קיצוני • פיטוריו ועלותו בעונה הבאה של יוסי אבוקסיס לא צפויים להשפיע על העסקה • השאלה היא מי ינהל את המהפכה

במזכר ההבנות בין קבוצת מינצברג לאדמונד ספרא אין שום סעיף שנוגע לעדכון בנוגע לשינויים מקצועיים כאלה ואחרים בזמן המו"מ. הכוונה גם לפיטוריו של יוסי אבוקסיס, שעלותו למועדון בעונה הבאה תהיה קרובה ל־2 מיליון שקלים ברוטו. למרות זאת, דיוויד מינצברג החליט להעביר מסר לעורך דינו של הרוכש המיועד מתוך רצון לשיתוף פעולה, אם כי אין הרבה שינוי בנוגע להוצאות העתידיות של המועדון.

בכל מקרה, הפועל ת"א אמורה לשלם ליוסי אבוקסיס את שכרו בעונה הבאה, ואין זה משנה באיזו ליגה תשחק. סלים טועמה, שינהל את המשחקים אשר נותרו עד תום העונה, נמצא גם כך ברשימת מקבלי השכר, כך שלפחות עד לקיץ לא תהיה מעמסה כלכלית נוספת. טועמה, אגב, השיג את הניצחון היחיד של האדומים ב־20 משחקי הליגה האחרונים שלהם, על מ.ס אשדוד, שמולה תתמודד הפועל ת"א במחזור הבא - קרב שעשוי להכריע מי מהן תרד ללאומית.

ברגע שטועמה התבקש על ידי המנהל המקצועי המתפטר, חן סול, לקחת על עצמו את הקבוצה, שחקן העבר נענה בחיוב. אגב, לא שזה היה שיקול בהחלטה, אבל מבחינת הקהל הלחץ הכבד מאז התבוסה לבית"ר ירושלים היה לתת את הקבוצה לטועמה, אשר מחובר מאוד למועדון שבו גדל.

חריש עמוק
במבט לעתיד - אם העברת הפועל ת"א לידיו של ספרא תושלם, המועדון ירכיב צוות מקצועי חדש כמעט לחלוטין. הבעלים המיועד אמנם עדיין לא נכנס לעובי הקורה, אך מאחורי הקלעים הוא שמע היטב על השינויים הרבים שיצטרך לבצע, כולל בנייה מחדש בבוגרים ובנוער. לגבי הקבוצה הבוגרת קיימות כרגע שתי אפשרויות על השולחן.

יוסי אבוקסיס. עול כלכלי בעונה הבאה, צילום: אלן שיבר

הראשונה והמועדפת היא מינוי צוות מקצועי זר. במקרה של ירידה לליגה הלאומית מהלך כזה ירחיק מאוד מאמנים בעלי שיעור קומה מחו"ל, ובשוק הישראלי שמו של שרון מימר הוא הבכיר ביותר שנמצא על הפרק. הבעיה בנוגע למימר היא לוח הזמנים. העברת הבעלות (אם היא תושלם) תארך כמה שבועות, ולא בטוח שעד אז מאמן בני ריינה יהיה רלוונטי. למימר אין חוזה לעונה הבאה בריינה, אך שיחות בינו לבין הבעלים סעיד בסול כבר נערכו.

מעבר לכך, לא משנה באיזו ליגה הפועל ת"א תשחק בעונה הבאה, לפחות חצי מהסגל הנוכחי יעזוב בקיץ. בגזרת הזרים, אלן אוז'בולט לא ימשיך, בובאקר טאמבדו עשוי לצאת להשאלה או להימכר, למרות שהוא חתום עד 2026. הבלם בראיין פאסי חתום לעונה הבאה, והסיכוי היחיד שלו להישאר יהיה אם הקבוצה תשחק בלאומית.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

גם בגזרת הישראלים יהיו שינויים מהותיים, כשאחד מהם הוא פרידה מהקפטן דן איינבינדר, שעשוי להישאר רק אם הפועל תרד. החלוץ עמרי אלטמן ימשיך בשל חוזהו הגבוה, אם כי יצטרך להביא מעצמו יותר. "אנחנו לא מספיק טובים", הודו בהפועל ת"א, "כל מי שאחראי לכישלון העונה יצטרך לעשות חושבים. חן סול כבר לא כאן, ומי שיגיע במקומו יצטרך לעשות חריש עמוק בסגל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו