חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 78

עשויה מחומר אחר: סוד ההצלחה של מכבי תל אביב 

הניצחון של הצהובים על פנאתינייקוס במשחק מספר 3 בסדרה היה בזכות הרבה אופי, ובעיקר אחדות בתקופה כה מורכבת • על הערב הנהדר של עודד קטש וחניכיו - והשפן ששלפה מן הכובע ברגע האמת

לאורך השבוע שלקראת ההתמודדות בין מכבי תל אביב לפאנתינייקוס אתמול (שלישי) וגם לאחר שאיבדה את ווייד בולדווין אך הצליחה לשוב למסלול ולנגוב את הביתיות באואקה הרועש והגועש בשבוע שעבר, ניתן היה לראות אצל חניכיו של עודד קטש את הביטחון והאמונה כי הם יכולים להשלים את המשימה גם ללא חברם הפצוע.

על הנייר מכבי תל אביב היא לא הקבוצה הכי מוכשרת, מנוסה או נוצצת מבין שמונה הקבוצות שהעפילו לפלייאוף, גם בהשוואה ליריבתה היוונית ובבדיקה של שחקן מול שחקן ביחס לערכו ומשכורתו, אך המלחמה ונסיבותיה לצד הגרעין המשמעותי של הקבוצה שהמשיך מן העונה שעברה הוביל לחיבור וגיבוש מיוחד בין השחקנים שהוא סוד ההצלחה של הקבוצה.

"האחדות שלנו הובילה אותנו להצלחה, כי העסק הזה היה יכול להתפרק לנו מאוד בקלות. בשנה כזאת היה יכול להיות מאוד פשוט לשחקנים לוותר, לקום וללכת, למצוא תירוצים למה אנחנו נכשלים, אבל הקבוצה הזאת שונה. כל קבוצה אחרת היתה מתפרקת", שיתף בכנות ג׳וש ניבו בראיון ל"ישראל היום" והסביר את סוד קסמה של הקבוצה. לאותו קו הצטרף גם חברו לקבוצה לורנזו בראון שהתייחס לנקודה בשיחה עם "ישראל היום" באתונה בשבוע שעבר. 

קליבלנד וניבו. האחדות ניצחה למכבי תל אביב את המשחק, צילום: אודי ציטיאט

"לקבוצה הזאת יש אופי מיוחד והרבה לב. עברנו הרבה השנה, חווינו דברים קשים ביחד, ואני מרגיש שזה הכין אותנו לרגעים האלה והוביל אותנו למקום שאנחנו נמצאים בו עכשיו. אם לא היתה פורצת מלחמה והיינו יכולים לארח בהיכל מנורה מבטחים, אני בטוח שהיינו מסיימים את העונה כאחת משלוש הקבוצות הראשונות ביורוליג. בכל היורוליג כבר יודעים את זה. עבורנו להיות בנקודה הזאת ולהשיג את מה שהשגנו עד כה אומר הרבה על הקבוצה שלנו, על הזהות שלנו, על האופי שלנו ועל המאמן שלנו".

ברגע האמת של עונתה האירופית וכשהיא עם הגב אל הקיר מכבי תל אביב הגיבה עם קלף חדש אותו שלפה כמו שפן מן הכובע, הקלף ההגנתי. לאורך כל העונה הייתה ההגנה של הצהובים לנקודת התורפה שלהם.

רק לפני שלושה חודשים הייתה הגנת הצהובים לחלשה ביותר ביורוליג בפער ניכר בקטגוריה של ספיגת נקודות למשחק אולם דווקא אתמול הייתה זו ההגנה הצהובה שעשתה את ההבדל עם אחד ממשחקי ההגנה הטובים ביותר של הקבוצה.

עודד קטש. יכול להיות מרוצה, צילום: אודי ציטיאט

קוסטאס סלוקאס נעצר על 0 נקודות, ובלעדיו נראתה ההתקפה היוונית מבולבלת, כעדר ללא רואה. נקודה זו היא אולי ההבדל הגדול ביותר בין הקבוצות. בהיעדרו של ווייד בולדווין חיפש עודד קטש שחקן אחר שייקח על עצמו את המושכות ויתעלה ולא מצא זאת רק בשחקן אחד אלא בתצוגה קבוצתית גדולה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ג׳וש ניבו (22 נק' ו-9 ריב') הוביל עשרה קלעים שונים של הצהובים, זאת בניגוד לפאו שאומנם מוכשרת יותר על הנייר אך משחקת כאסופה של כוכבים שלא התחברו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו