שלושת הנערים החטופים: אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שעאר | צילום: ללא

להשתחרר מהשעבוד הפנימי

עשור חלף מאז נרצחו שלושת הנערים • האחדות באותם ימים והחיבוק החם שקיבלנו מעם ישראל כולו הם שנתנו לנו כוחות להמשיך ולחיות לצד הכאב הגדול

בחצי השנה האחרונה מוצפת הרשת בגרסאות ל"והיא שעמדה", שקיבל בימים האחרונים הקשר מצמרר וזכה לעדנה כאשר חווינו שמחה וגאווה לנוכח הצלחת מערכות ההגנה האווירית מפני המתקפה חסרת התקדים של הצורר האיראני.

לאלו קדמו רגשות קשים של דאגה וחוסר ודאות. יעיד על כך החיפוש אחר המילה "תהילים" בשעות הציפייה מורטות העצבים שעברו על מיליוני יהודים בישראל ובתפוצות, שנצמדו בהמוניהם לפסוקים העתיקים שמלווים אותנו מימי דוד המלך ועד ימינו אנו.

בחצי השנה האחרונה נענו ברכבת הרים רגשית מטלטלת בין רגעי יגון לשמחה, בין ייאוש לתקווה, שמצטרפת לתקופה ארוכה של חוסר יציבות פוליטית, מגפת הקורונה ומשבר בסוגיית הרפורמה המשפטית שהובילו לפגיעה אנושה בחוסן הלאומי. כעת אנו עומדים כפסע לפני חג הפסח, שבו נגאלנו כעם ויצאנו לחירות, וזוהי בדיוק העת לחזור אל ההיסטוריה שלנו, לרגע שבו הפכנו מעם של עבדים לבני חירות.

המצווה שעם ישראל מקבל על עצמו לאחר יציאת מצרים היא קידוש החודש, שמסמלת את היציאה האמיתית לחירות. עם ישראל במצרים הוא עם עבדים שהזמן לא נתון בידיו, וכאשר אלוקים הוציאנו ממצרים, הוא העניק לנו את המתנה הגדולה ביותר עבור האדם המשועבד - קבלת שליטה בלוח הזמנים היומי שלך. זאת נוסף על הדגשת הזהות הלאומית החדשה של עם ישראל, שמרגע יציאתו לחירות והתהוותו כעם מתחיל לנהוג על פי מעגל השנה היהודי, שנקבע על פי תצורת הירח ונטש לאנחות את לוח השנה של אומות העולם שנקבע על ידי השמש.

אנחנו נכנסים לחג הפסח, שנקרא גם חג האביב. זוהי תקופה שמביאה עימה התחדשות, שינוי ופריחה. דווקא עכשיו אנחנו צריכים להבין שאין הדבר תלוי אלא בנו, ושעוצמת המסוגלות שלנו ליציאה מעבדות לחירות פנימית ולגאולה וליציאה מרגעי משבר קיימת בתוכנו.

השבוע חווינו על בשרנו את המילים "שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם", כשמערכות ההגנה האוויריות שלנו הצליחו ליירט 99 אחוזים ממאות הטילים שנורו עלינו מאיראן - הישג חסר תקדים, כשאף בכירי רפאל בעצמם נדהמים לנוכח שיעורי ההצלחה הניסיים.

מי ייתן, וכפי שזכינו השבוע לראות בהתגשמות ההבטחה האלוקית לשמירה על עם ישראל, כך נזכה לצאת מעבדות לחירות ומשעבוד לגאולה יחד עם 133 החטופים שבעזה

השנה נציין עשור למציאת שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בקיץ 2014, ובהם בני גיל־עד הי"ד. במהלך ח"י הימים של מבצע "שובו אחים" חווינו את עם ישראל במלוא תפארתו.

האחדות ששררה בחברה הישראלית באותם ימים והחיבוק החם שקיבלנו מעם ישראל כולו הם שנתנו לנו כוחות להמשיך לחיות לצד הכאב הגדול. מאז אנו פועלים לקידום האחדות בין כל חלקי החברה הישראלית בארץ ובתפוצות.

מי ייתן, וכפי שזכינו השבוע לראות בהתגשמות ההבטחה האלוקית לשמירה על עם ישראל, כך נזכה לצאת מעבדות לחירות ומשעבוד לגאולה יחד עם 133 החטופים שבעזה, ובעז"ה נוכל לחגוג את חג הפסח בשמחה אמיתית ובמשמעות עצומה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו