משפחות שכולות בצעדה למשרד רה"מ בדרישה להיכנס לישיבת הממשלה: "להסתכל לשרים בעיניים" // צילום: פורום הגבורה

הורים שכולים חסמו את כניסת השרים לישיבת הממשלה: "רוצים תאריך לרפיח"

משפחות מפורום הגבורה החלו בצעדה לעבר משרד רה"מ - בדרישה להיפגש עם השרים טרם הישיבה • כאשר לא נענו, החלו לחסום את כניסת השרים לישיבה • "רוצים לעמוד על כך שהלחימה תימשך ושכל מטרות המלחמה ימולאו במלואן" • שרים רבים הגיעו לחזק את המשפחות, וביניהם סמוטריץ', בן גביר, סטרוק ושיקלי

עשרות משפחות שכולות מפורום הגבורה דרשו הבוקר (ראשון) להיפגש עם השרים טרם ישיבת הממשלה. לאחר שדרישתם לא נענתה, החלו המפגינים לחסום את כניסתם של המשתתפים למשרד ראש הממשלה שבירושלים. "אנו רוצים לעמוד על כך שהשרים ורה"מ לא ייכנעו לחמאס, שהלחימה תימשך ושכל מטרות המלחמה ימולאו במלואן", אמרו.

תיעוד: ראש הסגל של לשכת נתניהו, ברוורמן, נחסם על ידי משפחות שכולות שהפגינו מחוץ למשרד רה"מ

המשפחות החלו בצעדה ממאהל הגבורה מכיכר אגרנט לעבר משרד ראש הממשלה, חסמו את כניסתו של ראש הסגל של ראש הממשלה, צחי ברוורמן, למשרד ראש הממשלה ודרשו מהשרים שהגיעו להמשיך במלחמה ולקבוע "תאריך כניסה לרפיח".

בין השרים שהגיעו לחזק את המשפחות היו: השר בצלאל סמוטריץ', השר איתמר בן גביר, השר שלמה קרעי, השרה אורית סטרוק, השר עמיחי אליהו, השר אופיר סופר, השר מיקי זוהר, השרה מירי רגב והשר עמיחי שיקלי.

בן גביר למשפחות השכולות: "חייבים להתעקש על כניסה לרפיח ושלא תהיה כניסה מופקרת" // אורן בן חקון

סמוטריץ' שהגיע למקום אמר למשפחות: "כולנו רוצים להביא את החטופים הביתה לא בהתרפסות ולא בתהליכים שנשלם עליהם עם ריבית והצמדה. אני לא רוצה תאריך כי אני רוצה היום. עכשיו, היום. שעכשיו נחדש את המאמץ הצבאי ואת המלחמה בכל הכוח. אנחנו עומדים ערב יום השואה, הבטחנו 'לעולם לא עוד' - וזו הדרך היחידה. אדוני ראש הממשלה, כאן ועכשיו תדבק בגבורה הזאת, תראה את המחירים הכבדים האלה, תבין את גודל האחריות, דבר אל בני ישראל ויישאו לרפיח עכשיו".

השר זוהר למשפחות השכולות: "אם חמאס ימשיך לשלוט ברצועה בסיום המלחמה אין לממשלה זכות קיום" // פורום הגבורה

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לחזק את המשפחות ואמר: "הייתי היחיד שהצביע נגד הכנסת סחורות לעזה. אני חושב שאנחנו חייבים לעמוד בקווים האדומים שלנו - הומניטרי רק תמורת הומניטרי. חייבים להתעקש על רפיח עכשיו. חייבים להתעקש שלא תהיה עסקה מופקרת. בשביל זה אני כאן".

בטרם הצעדה אמר איציק בונצל, אביו של עמית ז"ל שנפל בקרבות ברצועת עזה: "אנחנו ממשיכים בלחצים, מממשיכים בדרישות שלנו, ואנחנו פה בשביל לפקח שראש הממשלה יעמוד בהתחייבות שלו, כפי שניתנה לנו. הדרך לניצחון המוחלט עובר ברפיח, ואנו ההורים השכולים לא נשב ולא ננוח עד שנראה שצבא ההגנה לישראל הגיע לניצחון מוחלט". גרשון סריצקי, אביו של יונתן שנפל בשבעה באוקטובר, הוסיף: "ניצחון לא יבוא מעצמו. עשינו 80% מהדרך, ולא ניתן למסמס את הניצחון ברגעים האחרונים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו