אביו של איתי חן: "ביידן דיבר אליי כמו לבנו, מנתניהו קיבלנו מכתב"

"בחירות עכשיו!" עשרות אלפים הפגינו ברחבי הארץ, מאות בתהלוכה ברחבי תל אביב

אביו של איתי חן: "ביידן דיבר אליי כמו לבנו, מנתניהו קיבלנו מכתב" • פרופ' צבי מזא״ה במחאה בירושלים: ״אנחנו משועבדים לממשלה שאין לה מנדט" • לפיד על נתניהו: "רה"מ מושחת ומסוכן שאיבד את הבלמים"

עשרות אלפים בתל אביב, בירושלים, בקיסריה, בחיפה וביותר מ-50 מוקדים ברחבי הארץ מפגינו הערב (מוצ"ש) נגד הממשלה בקריאה ל"בחירות עכשיו". לאחר העצרת המרכזית, מאות יצאו בתהלוכה ברחובות תל אביב, לעבר רחוב אבן גבירול. 

מאות מוחים נגד הממשלה בתהלוכה באבן גבירול, צילום: אבי כהן

"יש לי קושיות לראש הממשלה שלי. למה לא הצילו אותם עד היום?" אמרה בדרך מנחם בגין אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר החטוף בעזה. "אחרי שבעה באוקטובר הוגשה הצעה לשחרור של כולם, למה לא התייחסתם? כמה עוד בכירים יחוסלו רגע לפני עסקה?"  

מחאה בתל אביב, היום, צילום: רויטרס

"הפופוליסטים בראשות 'שר הדרדל'ה' מכוונים את הקרע בעם לידידה הגדולה שלנו - לארה"ב, במקום להגיד תודה", אמרו חגית ורובי חן, הוריו של איתי חן שנחטף בשבעה באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה. "בזמן שארה"ב נלחמת להבאת חטופים, השרים מאשימים את ביידן".

המחאה נגד הממשלה בקפלן, הערב, צילום: אביב אטלס

עוד סיפר על נשיא ארצות הברית: "הוא דיבר איתנו כמו אבא שמדבר לבן שלו שקיבל בשורת איוב. באכפתיות ודאגה. נתן לי מספר של העוזרת שלו. לעומת נתניהו שלא התקשר ולא התייחס. שבוע שעבר קיבלנו התייחסות ראשונה מנתניהו, במכתב. מתחבא מאחורי מכתב במקום להסתכל עלינו בעיניים. הוא לא מתייחס אלינו כמנהיג. האחראים - תגיעו לכל אחד ממשפחת השכול, תרכינו ראש ותבקשו סליחה, גם אם זה לא נעים".

מחאה בקפלן בתל אביב, צילום: איי.פי

"לאחר הבשורה הקשה מכל, נותר לנו להתפלל שיהיה לו קבר הראוי לבן היפה שלנו, גיבור ישראל. לא נשב שבעה כי איתי עדיין חטוף. מתי אתה מחזיר לי את הילד הביתה שנוכל לשבת שבעה? למשפחה שלך יש קבר בשביל יוני, גיבור ישראל, גם אנו רוצים קבר!" אמרו רובי וחגית. 

הפגנת "בחירות עכשיו" בתל אביב (ארכיון), צילום: יהושע יוסף

״כאשת בריאות הנפש אני מדברת ברגשות. הרגש המסוכן, הוא הייאוש זה מה שעושה הממשלה, זה מה שעושות הפקרה, התעמרות ורשעות - מערערות את האמונות הבסיסיות בטוב, בעצמנו, בדרכנו", אמרה נועה קורמן יאיר- פסיכולוגית מומחית בטיפול בטראומה, תושבת הנגב המטפלת בשורדי 7 באוקטובר ובת משפחתו של החטוף טל שוהם.

עוד הוסיפה: "כדי להחלים ואפשר להחלים - צריך שהסיוט יגמר , שהחטופים יחזרו, שהכנסת תתפזר. בחירות עכשיו. אין לנו ארץ אחרת ולא נוותר על המדינה שלנו. נעשה הכל כדי לשלוח את הממשלה הזאת לרילוקיישן, את נתניהו לרילוקיישן - רחוק מהגה השלטון, כדי שכולנו נוכל לעשות ריסטארט״.

"משועבדים לממשלה שאין לה מנדט"

במחאה בירושלים נאם פרופסור צבי מזא״ה, שיקבל ביום העצמאות הקרוב את פרס ישראל לפיזיקה.

"אנחנו משועבדים לממשלה שאין לה מנדט, אנחנו מובלים על ידי ממשלה שאין לה דרך, אנחנו משועבדים בידי משיחיסטים קנאים שרוצים לגרור אותנו למלחמת גוג ומגוג. אנחנו משועבדים בידי מי שתלה את תמונתו של המרצח גולדשטיין במשרדו ואנחנו מובלים בידי מנהיג, או מי שחושב שהוא מנהיג, שהוא משועבד לכל אלה. הממשלה הזאת שבועטת בכל אשר יקר וטוב, הממשלה הזאת צריכה ללכת. הממשלה הזאת לא הביאה לנו ניצחון בעזה למרות הגבורה העילאית של החיילים, הממשלה הזאת לא הביאה לנו את החטופים. הממשלה הזאת מגשימה את חלומו של סינוואר והביאה עלינו טבעת אש של מלחמה בכל החזיתות. הממשלה הזאת הביאה עלינו את התקפת הטילים האירנית, דרדרה את מעמדנו המדיני בעולם והובילה להורדת דירוג האשראי. הממשלה הזאת הופכת אותנו למדינה מצורעת. היא צריכה ללכת", אמר.

עוד הוסיף: "אני פונה לחברי הכנסת של הקואליציה ולחברי הממשלה - איך אתם לא מתביישים ללכת ברחובות? איך אתם לא מתביישים להופיע בטלוויזיה? איך אתם לא שומעים את קול דמי אחינו ואחיותינו הצועק אליכם מן האדמה? קומו ועשו מעשה והחליטו על בחירות עכשיו. בעזרת העם המופלא הזה אנחנו ננצח. אין רלוונטי מהפסוק בפתיחה של ההגדה, השנה אנחנו עבדים בשנה הבאה בני חורין, חג חירות אמיתי״.

לפיד בחיפה: "נתניהו - רה"מ מושחת ומסוכן שאיבד את הבלמים"

אלפים הגיעו גם למרכז חורב בחיפה. ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נאם במקום. הממשלה הזו היא לא המדינה. הממשלה הזו היא אסון שקרה למדינה. למען החטופים, למען הלוחמים, למען המפונים, בשביל להציל את מדינת ישראל, אנחנו צריכים בחירות עכשיו. האם מדינת ישראל היא ראש ממשלה מושחת ומסוכן שאיבד את הבלמים, שכל מה שמניע אותו זה להיאחז בכסא ובלשכה - או שמדינת ישראל היא האזרחים שעומדים פה לפני, שאכפת להם מספיק בשביל לצאת מאיזור הנוחות שלהם ולהילחם על מה שהם מאמינים בו?

לפיד במחאה בחיפה, צילום: אלעד גוטמן

גם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ נאם במקום: "ברוח האגדה של פסח, נתניהו הנחית עלינו את עשר מכותיו אחת אחרי השניה, וידו עוד נטויה. בזמן המתקפה האיראנית והגנת חיל האוויר, נתניהו התחבא בבונקר .מנהיגות בזויה, דוגמא אישית עלובה, תלמד מזלנסקי".

לפיד במחאה בחיפה,

עוד הוסיף: "נתניהו הצליח בשנה וחצי להרוס כל חלקה טובה במדינת ישראל. טבח נתניהו בשבעה באוקטובר היה ויהיה אות קין על מצחו ועל מצחה של ממשלת ישראל ויירשם לדראון עולם בהיסטוריה היהודית. מדיניות ניהול המלחמה בעזה מתגלה כאוזלת יד מתמשכת של האחראים על קביעת המדיניות, גנץ ואיזנקוט לא תוכלו לחמוק מאחריותכם להתנהלות זו. אתם מספקים הגנה לממשלת המחדל וכל מה שקרה בה בששת חודשי שהותכם בה. קומו ותפעלו להחלפת השלטון. אל תתבשמו מריח הסקרים".

מאות מפגינים מול מעונו של נתניהו בקיסריה

מאות בני אדם הגיעו עם צאת השבת להפגין בקיסריה, לא הרחק ממעונו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הם נושאים דגלי ישראל ושלטים וקוראים לראש הממשלה להתפטר מתפקידו. על השלטים נכתב: "אתה הראש, אתה אשם", "ראש ממשלת המחדל" ועוד. המפגינים קוראים: "הדחה עכשיו", "ידעת והפקרת", "אשם", "ביבי נתניהו למעשיהו" ועוד.

מפגינים בקיסריה,

ח"כ לשעבר מיקי רוזנטל נאם בהפגנה: "אמנם ראש ממשלה מחליפים בבחירות אבל ביבי חצה את כל הקווים האדומים. נתניהו נבחר כחוק אבל אינו ראש ממשלה לגיטימי יותר. הוא מהווה סכנה לדמוקרטיה ואנחנו כאן להגן על הדמוקרטיה בגופנו. נתניהו איבד את אמון הציבור, זה עולה מכל סקר. בעזה ובטהרן יש לנו אויבים שונאי ישראל אך האדם שמסכן ביותר את קיומנו גר בירושלים ופה בקיסריה. את אויבנו נמגר ואת האיש שמסכן אותנו נרחיק מהגה המדינה".
משטרת חדרה נערכה בכוחות מתוגברים כדי למנוע ניסיונות של המפגינים להגיע עד למעון, כפי שהם ניסו לעשות בהפגנות הקודמות.

מוחים בקיסריה,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו