בר־אל חדריה שמואלי ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

אימו של הלוחם בראל חדריה שמואלי ז"ל: המחבל שרצח את בני חוסל

ניצה שמואלי הודיעה בחשבון הפייסבוק שלה כי המחבל שרצח את בנה בגבול הרצועה בשנת 2021, חוסל ביחד עם משפחתו, וביתם נהרס • עוד היא הוסיפה בביקורת: "חייבת לציין שהמחבל נהרג אחרי שהשתתף ברצח ההמוני בשבעה באוקטובר"

לאחר 3 שנים: אימו של סמל ראשון בראל חדריה שמואלי ז"ל, בן 21 במותו מבאר יעקב, הודיעה היום (שני) בחשבון הפייסבוק שלה, כי המחבל שרצח את בנה בגבול הרצועה חוסל ביחד עם משפחתו, וביתם נהרס.

היא הביעה ביקורת, וכתבה: "שואלת, למה השב"כ לא הודיעו לי?. חייבת לציין שהמחבל נהרג אחרי שהשתתף ברצח ההמוני בשבעה באוקטובר".

המונים הגיעו להלווייתו של לוחם מג"ב בר-אל חדריה שמואלי שנהרג בגבול עזה // משה בן שמחון

חדריה שמואלי נפטר לאחר שנפצע קשה כתוצאה מירי במהלך הפרת סדר בגבול הרצועה בשנת 2021. לאחר מותו, בני משפחתו דרשו מהרמטכ"ל להקים ועדת חקירה צבאית, שתבחן את הכשלים המערכתיים החמורים שהיו קודם, בזמן ולאחר האירוע.

בין הליקויים החמורים שהוצגו בפנייה צוינו ההיערכות המקדימה החסרה של הכוחות להפרת הסדר האלימה, ההימנעות משימוש באמצעים מתאימים לפיזור המתפרעים, מתן האפשרות למתפרעים להגיע לכדי ״טווח אפס״ מהגדר, הותרת הכוח בנקודת התורפה מאחורי החרך למרות האיום הברור עליהם והעמימות בהנחיות שהועברו ללוחמים שנדרשו ״להכיל״ את האירועים.

בר-אל חדריה שמואלי ז"ל, צילום: מתוך אינסטגרם

בנוסף עלו טענות על מוכנותו של סמ"ר חדריה שמואלי עצמו והכוח שהיה איתו: נטען שהוא לא היה זה שנה וחצי באופן סדיר בגזרה ולא הכיר אותה, ובנוסף לכך שהוא צורף לפעילות מבלי שהוכשר אליה. טענה קשה נוספת שעלתה היא כי חדריה שמואלי הופעל במסגרת חוליה שהייתה חסרה - 50% מהכוח בלבד - כשבנקודה היו רק שני אנשי צוות במקום ארבעה, והקצין היחיד, מחוליה אחרת, התעכב ארוכות והגיע לזירה באיחור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו