הקלטות בין אודי מזרחי לסנ"צ לאה לשם ולדובר שב"ס - סחיטה ובקשה לסיקור אוהד // באדיבות "חדשות בזמן", אודי מזרחי

מנהל ערוץ בטלגרם פרסם ידיעה על בן גביר - ולכאורה נסחט: ״אוהב אותי? תעזור להתקדם״

לאחר שמנהל עמוד הטלגרם "חדשות בזמן", אודי מזרחי, פרסם פוסט שבו תיאר תנאים מטיבים למחבלי הנוח'בה ניסה השר בעצמו להניא אותו מפרסום ותבע אותו בעזרת מפלגתו • כשבכנסת ביקשו לבדוק את תנאי מחבלי חמאס - השאילתה נשללה • דוברת מחוז צפון במשטרה הציעה למזרחי טובות הנאה בתמורה למחיקת הדברים ולא הסתירה זאת: "אתה רוצה שיקדמו אותי? תעזרו לי בזה" • מצורפות השיחות המלאות בין השר לעיתונאי

שערורייה במשרדו של בן גביר: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ידוע ביחסיו המורכבים עם התקשורת בישראל, אלא שהפעם שמו נקשר בתביעה משפטית נגד מנהל קבוצת "חדשות בזמן" בטלגרם, אודי מזרחי. ב-15 בפברואר 2024, חשף אודי בקבוצת הטלגרם שלו את תנאיהם של מחבלי הנוח'בה שביצעו את טבח 7 באוקטובר וכתב כך: "בן גביר ומ"מ הנציב החדש בשב"ס, מסתירים מציבור, כי לפחות חמישה מחבלי נוח'בה נמצאים ומטופלים במרכז הרפואי של שב"ס. לפחות חמישה מחבלי נוח'בה פצועי גפיים, מטופלים במסירות על ידי אחיות ורופאים 24/7. המחבלים לנים בחדר לבד (לא באוהלים), עם מקלחת צמודה, טיפול רפואי של רופא ואחיות, ארוחות ללא הגבלה בתנאי בית מלון. מ"מ נציב שב"ס ביקר אמש במתקן".

הפוסט שכתב אודי מזרחי על תנאיהם של מחבלי הנוח'בה, צילום: צילום מסך מתוך טלגרם

טרם פרסום הדברים, פנה מזרחי לדובר השב"ס ואף קיבל את תגובתו לדברים. נוסף לכך, את הפרסום ראתה גם ח"כ יוליה מלינובסקי, מסיעת "ישראל ביתנו", שביקשה להגיש שאילתה בכנסת בעקבות הדברים. יו"ר הכנסת דחה את הבקשה לדיון במליאה בתנאי המחבלים, והשר בן גביר שהתגאה בתנאיהם הקשים של טובחי 7 באוקטובר לא נותר אדיש לפרסום שהפך לנפוץ במהירות. באותו היום, בין 20:30 ל-21:45 משוחח השר מטלפונו האישי עם מזרחי ומבקש להניא אותו מהמשך פרסום הדברים. השר טען לפרסום שקרי והחליט לתבוע בשמו ובשם מפלגתו את אודי מזרחי - ובכך להשתמש בכספי ציבור למטרה אישית.

להתכתבות המלאה בין השר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר, למנהל קבוצת "חדשות בזמן אמת", אודי מזרחי, רגעים ספורים טרם כניסת השר לדיון קבינט:

שיחת הוואטסאפ בין השר בן גביר למנהל חדשות בזמן

ימים ספורים לאחר ההתכתבות עם השר, פונה אליו דוברת מחוז צפון של משטרת ישראל, סנ"צ לאה לשם, ומבקשת להפגש עמו בדחיפות. מזרחי מצדו מציע להפגש עמה בתחנת המשטרה של מחוז צפון, אולם זו שוללת את מקום המפגש. השניים נפגשים בסניף קפה "גרג" בקניון דנילוף בטבריה. בשיחתם, מגיעה סנ"צ לשם בלבוש אזרחי מהודר, אולם שעונה הפשוט יחסית יסגיר לאחר בדיקת הדברים כי הוא משמש כמכשיר הקלטה לדבריו של מזרחי. במהלך השיחה נשמעות אמירות מקוממות בהם היא מציעה למנהל חשבון הטלגרם טובות הנאה ושוחד בתמורה לסיקור אוהד כלפי השר בן גביר וכן מחיקת פרסומיו על אודות תנאיהם של מחבלי הנוח'בה. 

בין הדברים שנאמרו בשיחה בידי סנ"צ לאה לשם, אותם אנו חושפים בפרסום "ישראל היום": "בוא נסדר גם את זה, ובוא נעשה דף חדש. שאתה מוריד את הזה (הפרסום), אז לא רואים, גם לא את הפייק ניוז, לא שום דבר. הם מורידים מעצמם, ייתנו לך סיפור נחמד בתמורה". אודי משיב לה: "אני לא רוצה סיפור". בשלב זה לאה אף אומרת: "אני גם סוגרת את התביעה עם בן גביר בסדר?", אודי משיב: "אני לא דואג מהתביעה, הוא לא יכול. אין לו על מה". סנ"צ לשם שלחוצה להרשים את השר ולעמוד במשימה שניתנה לה אף אומרת: "בוא תכתוב לו יפה, שר אחר לא היה משתין לכיוונך. אני סוגרת את זה עם בן גביר". לבסוף היא מביעה גם את המניע הנסתר שלה מאחורי הדברים: "אתה אוהב אותי? אתה אתה רוצה לקדם אותי? אני צריכה את זה", אומרת סנ"צ לשם בלא בושה למזרחי. כמו כן, היא מתארת כיצד קצינים בכירים במשטרה ובשב"ס לא יקבלו את דרגת הסנ"צ הנחשקת אם ימשיך מזרחי בפרסומיו בהם חושף את עוולות הארגון. 

מפגש בין אודי מזרחי לסנ״ץ לאה לשם

בהמשך הדברים אמרה סנ"צ לאה לשם: "כמה אתה אוהב אותי מ-1 ועד...." מזרחי השיב: "מלא, אני באמת אוהב אותך". לכן היא אמרה: "אז אולי תוריד לשר, שבשביל לאה לשם אתה מוריד את זה". מזרחי ענה בהחלטיות: "אני לא אוריד את זה, זה אמיתי, אני עליתי להם על יבלת, מה זה, ביקרו אותם עורכי דין...". לשם שלא ויתרה אמרה: "עכשיו בוא תעשה בשבילי בסדר... כי קודם כל קובי יעקבי (מ"מ ניצב בשב"ס) חשוב לי, וגם השר הוא מכבד אותי, אם אני רוצה להראות לו את הכוח שלי אני צריכה שתהיה איתי ותעזור לי, בסדר? קודם כל בוא לגבי התביעה אנחנו יכולים...." ומסע הסחיטה ממשיך וממשיך.

כלומר, בשיחות הללו נחשפת תשתית בעייתית במשטרת ישראל ובשב"ס - בה כדי לזכות בסיקור אוהד מוסרים פרסומים, מבוצע ניסיון לשיפור דימוי ציבורי באמצעות איומים, סחיטה נפשית ורגשית, ניצול הכוח, ניצול המעמד והדרגות. לא זו אף זו, במהלך השיחה עם מזרחי מתקשרת דוברת מחוז צפון במשטרה לקצינים בכירים בהם למפקד המחוז, לסגנו ולנוספים כדי שאלו יסבירו למזרחי את הנזק בפרסומיו השונים. לכאורה, מדובר בשיחות שתוכננו ותואמו מראש ונועדו לגרום לסחיטה רגשית של מזרחי.

מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל, צילום: דוד כהן ג'יני

יומיים לאחר המפגש עם סנ"צ לאה לשם, שמנסה להשביע את רצון הממונה עליה, הוגש כתב התביעה מטעם עורכי דינו של השר. כתב האישום מוגש לא רק מטעם בן גביר אלא גם מטעם מפלגתו, דהיינו ישנו שימוש בכספי ציבור, לטובת ניסיון לשמר את שמו הטוב של השר. 

נוסף לכך, עורכי דינו של בן גביר התמהמהו זמן רב בהגשת כתב התביעה, שהגיע באופן פיזי למזרחי רק כחודש לאחר שהוגש כתב התביעה הרשמי. ב-6 במאי הוגשו לעורכי הדין של בן גביר מסמכי כתב ההגנה, יותר מ-100 עמודים אשר מציגים התנהלות בעייתית של השר המכהן מול מנהל קבוצת החדשות.

השר איתמר בן גביר, צילום: חיים גולדברג/פלאש90

מלשכת השר בן גביר נמסר בתגובה: ״השר אכן הודיע לאתר כי אם ישמיצו יתבעו וכן דרש שיסירו הפרסומים שהשמיצו ויתנצלו. כאשר זה לא נעשה - השר תבע את אודי מזרחי תביעה על סך של מאה ושישים אלף ש״ח ובדרך יש עוד תביעה. מי שישמיץ ישלם. נגמרו ימי הימין הפרייאר שלא יודע להתנהל בבתי המשפט״.

מחברת הכנסת, יוליה מלינובסקי נמסר בתגובה לפרסום: "ישנה אי בהירות גדולה בכל מה שמתרחש ויש הרגשה חזקה שעושים סיבוב על אזרחי ישראל. תנאי הכליאה של מרצחי ואנסי מחבלי הנוחבה זה לא עניין אישי של השר בן גביר אלא עניין לאומי. זכות הציבור לדעת והתחמקות ממענה על שאילתות שהן כלי פרלמנטרי של חברי כנסת היא הסתה ומניעת שקיפות. הסירוב הזה מתווסף לסירוב של יו"ר הכנסת לשאילתה נוספת שהגשתי לשר הביטחון לגבי פירוט הציוד שנכנס לעזה. נוצרת הרגשה שאותם שרים מסתירים דברים.

יוליה מילנובסקי., צילום: אורן בן חקון

מעורכת הדין, סוזי קונינסקי, המיצגת את אודי מזרחי נמסר: "השר לביטחון פנים איתמר בן גביר ועוצמה יהודית הגישו כנגד מרשנו כתב תביעה שכותרתו "לשון הרע" מובן שאין בכתב התביעה כלום ושום דבר מלבד בלילת מילים הא ותו לא. מדובר בתביעת השתקה, תביעת סרק, במטרה לסרס את חופש הביטוי, לשלול זכויות לגיטימיות, ואשר כל תכליתה נועד להלך איימים, לאיים, להפחיד, להטריד, לשמש כלי מיקוח, לסתום פיות, ולהרתיע רבים מפני הבעת דעה ובעיקר – כל מי שפועל, כותב, מגיב בזירה הציבורית כנגד כבוד השר בן גביר ו/או עשוי לשקול להעביר ביקורת כנגדו  ידע מה צופה פני העתיד דהיינו 'תביעת השתקה'מצער שדווקא בתקופה בה מדינת ישראל נמצאת במלחמה עקובה מדם ורחבת היקף  השר לביטחון פנים משקיע זמן רב וכספים בתביעות רבות כנגד אזרחים , פוליטיקאים, התקשורת, עיתונאים ואפילו כנגד המשטרה והכל בניסיון השתקה עלוב, מעליב, הזוי ובזוי".

עוו"ד סוזי קונינסקי,

מעורך הדין רפאל אפרגאן שמייצג גם הוא את אודי מזרחי נמסר: "עסקינן בתביעת השתקה קלאסית אשר מסכנת את חופש הביטוי והשיח הציבורי – עד לכדי סכנה ממשית לדמוקרטיה. כתב התביעה כנגד מרשנו הוגש ביום 21.02.2024 וזאת לאחר שקצינים בכירים ממשטרת ישראל ניסו יום קודם לכן לשדל את מרשנו להסיר את מלוא הסיקור השלילי כנגד השר לביטחון פנים איתמר בן גביר ונגד מ"מ שב"ס. כתב ההגנה מטעם מרשנו הוגש ביום 05.05.2024 ומתוך הנספחים ניתן להבחין באופן ברור כי קצינה ממשטרת ישראל  עברה עבירות משמעת קשות ועבירות פליליות לכאורה שהרי לא מתקבל על הדעת ששלוחי השר לביטחון פנים אשר אמורים לרדוף אחר ה צדק משתמשים בפרקטיה אסורה , בכוח הדרגה, הסמכות, המעמד והתפקיד.בנסיבות אלו מוטב לשר בן גביר השר לביטחון פנים להתמקד בעשייה ולהפסיק לאיים , להלך איימים שהרי ידוע לכל שכל הנכתב אודותיו אמת לאמיתה. בנוסף, ממכלול הראיות אשר בידינו על היועמ"שית ופרקליט המדינה לפתוח בחקירה כנגד השר וכנגד שלוחיו".

עורך הדין רפאל אפרגאן, צילום: ללא

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הפגישה איננה מוכרת ולא נעשתה במסגרת תפקידה של הקצינה, הנושא ייבדק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו