בגיבוי האב. הרב משה חיים לאו. צילום: שוקי לרר, בחדרי חרדים

הדיל בסכנה? המועמד שטורף את הקלפים בין דרעי לסמוטריץ'

יו"ר שס ושר האוצר הסכימו כי הרב הראשי הספרדי יבוא מתוך הציבור החרדי ואילו הרב הראשי האשכנזי יהיה מהציבור הדתי־לאומי • אלא שלפתע צץ מועמד חדש שמשנה את המשוואה - הרב משה חיים לאו, אחיו של הרב הראשי הנוכחי

ערב הקמת ממשלת נתניהו, הסכימו אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ' כי הרב הראשי הספרדי יבוא מתוך הציבור החרדי ואילו הרב הראשי האשכנזי יהיה מהציבור הדתי־לאומי, אך כעת מסתמן כי מועמד חרדי מיוחס עשוי לטרוף את הקלפים: הרב משה חיים לאו.

הראשון לציון הרב יוסף: אם יכריחו אותנו ללכת לצבא - ניסע כולנו לחוץ לארץ (09.03.24)

בבחירות פנימיות שנערכו בציונות הדתית נבחר הרב מאיר כהנא, אב בית דין בביה"ד הרבני באשקלון ויו"ר נציגות הדיינים הארצית, כמי שיתמודד מטעם המפלגה לתפקיד הרב הראשי. כהנא לא שירת כרב עיר ולא נחשב מטאור רבני, אך הוא נהנה מתמיכת הצד הליברלי של המפה הפוליטית, כולל מתן כהנא וראשי ערים חילוניות.

משנה את המשוואה

סמוטריץ' ואנשיו היו בטוחים שהרב מיכה הלוי, הרב של פתח תקווה, ייקח את המועמדות בהליכה, אבל הוא שייך לאנשי הר המור, בחירתו סוכלה בידי אנשי מרכז הרב, וכעת בציונות הדתית נוצר פיצול דרמטי ואמיתי.

הרב מיכה הלוי (ארכיון), צילום: קוקו

מכיוון שעמדתה הרשמית של הציונות הדתית היא בעד כהנא, ולסמוטריץ' אין אפשרות לערער בפומבי על בחירת רבני המפלגה, מי שפועל מאחורי הקלעים לטובת הלוי הוא עומר רחמים, האיש החזק בלשכת היו"ר. גם הלוי עצמו עומד בקשר עם יועצים חרדים ידועים, כדי שיסייעו לו בתקשורת החרדית וישפיעו בגוף הבוחר על החרדים.

אלא שלפתע צץ מועמד חדש שמשנה את המשוואה: הרב משה חיים לאו, אחיו של הרב הראשי הנוכחי, הרב דוד לאו. משה לאו, המשתייך למגזר החרדי, מכהן כרב בנתניה וכעת מתכוון להתמודד - בגיבוי אביו, הרב ישראל לאו, שאומר בכל הזדמנות כי בנו ראוי לתפקיד וימלא אותו היטב.

משה לאו זוכה לתמיכה רחבה גם במיינסטרים החרדי וגם בציבור הכללי, ואם יצליח לגייס תמיכה רחבה כללית - דבר אפשרי בהחלט הודות לרזומה ולייחוס שלו - הציבור החרדי יתמוך בו פומבית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו