איתי בן השנתיים בלע חפץ מתכתי. צילום: .

איתי בן השנתיים ניצל בנס לאחר שבלע גוף מתכתי זר

"קיבלתי שיחת טלפון מהגננת שאמרה שאיתי בלע משהו", משחזרת האם • לאחר התלבטות, לקחה את בנה למרכז הרפואי ולפסון שם אושפז ללילה, ולאחר מכן בוצעה פעולה בטשטוש להוצאת הגוף הזר

תושבת באר יעקב קיבלה שיחה מהגן של בנה בן השנתיים, איתי, שבה נאמר כי הוא לא מרגיש טוב. האם תיארה כי יממה לאחר מכן יצא מגופו גוף מתכתי זר בגודל של כ-3 ס"מ. "קיבלתי שיחת טלפון מבעלת הגן שאמרה לי שאיתי בלע משהו והקיא ושהיא ויתר הגננות לא ראו מה הוא בלע" משחזרת עדן אביב, תושבת העיר.

"התלבטתי יחד עם בעלי אם לקחת אותו לבדיקה, משום שעל-פניו הוא אכל ושתה כרגיל והכל היה נראה בסדר", שיתפה האם: "בסופו של דבר החלטתי ללכת עם האינטואיציה האימהית, ולקחנו אותו למוקד חירום לבדיקה ומשם נשלחנו למרכז הרפואי וולפסון".

איתי בן השנתיים בלע חפץ מתכתי, צילום: .

בצילום שערכו הרופאים במרכז הרפואי וולפסון, גילו גוף זר והחליטו לאשפז את איתי בתקווה שהגוף הזר יתחיל להתקדם לכיוון המעי. למחרת, לאחר שלא חל שינוי במצבו של איתי, החליטו הצוותים הרפואיים במחלקת הגסטרו בוולפסון בהנהלת פרופ' ערן ישראלי לבצע פעולה בטשטוש להוצאת הגוף הזר.

״הפעולה הייתה מורכבת, היה רגע שבו נאמר לנו שככל הנראה איתי יצטרך ניתוח אבל הרופאים לא וויתרו עד שהצליחו להוציא את הגוף הזר" משחזרת עדן.

העצם בגופו של איתי, צילום: .

להפתעתם של הרופאים, מדובר היה בסוגר ברזל גדול שאורכו למעלה מ-3 ס"מ.  מנהל יחידת גסטרו ילדים בוולפסון, ד״ר איציק בר-אור :״במהלך הפעולה התגלה לפנינו גוף מתכתי גדול, בדיעבד הובן כי מדובר בסוגר אשר חילוצו דרש מיומנות רבה. בסיוע פרופ' ישראלי וצוות האחיות של מכון הגסטרו, החפץ נשלף ללא סיבוכים״.

עדן מסכמת:״אל תקלו ראש בסריקות בחצר ובגן אחר חפצים שיכולים לסכן את הילדים. הבן שלי יחסית גדול, מדבר ומבין הכל ועדיין מסיבה לא ברורה הכניס את זה לפה. אין לדעת מה יקרה וצריכים להיות מוכנים לכל דבר כזה. הילד שלי חי בנס, אמהות – תמיד תקשיבו לאינטואיציה שלכן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו