סמוטריץ' מצטרף למתקפה: "צריך להעמיד את הרמטכ"ל ושר הביטחון במקום" // תקשורת שר האוצר

סמוטריץ' מצא את הסיבה ליוקר המחיה: המיליארדים שלא חולטו מהרשות הפלשתינית

במכתב ששוגר לראש הממשלה טוען סמוטריץ' כי בניגוד לסיכומים עימו מתעכבת החקיקה לגביית שלושה מיליארד שקלים מכספי הרשות, המיועדים לתשלום משכורות למחבלים • "לא ייתכן שהדאגה לרש"פ ולתקציבי הטרור יהיו חשובים יותר מאזרחי ישראל"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', טען הבוקר (רביעי) כי העיכוב בחילוט כספי הרשות הפלשתינית, בסך של כ-3 מיליארד שקלים, המיועדים לשכר למחבלים, פוגע במאבק ביוקר המחיה בישראל.

במכתב ששיגר סמוטריץ' לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כתב השר כי "המאבק ביוקר המחיה הוא אחד האתגרים הגדולים והחשובים של הממשלה שלנו. במסגרת דיוני התקציב המתוקן לשנת 2024 בנינו על מקור תקציבי של 3 מיליארד שקלים מחילוט כספי הטרור של הרש"פ. התחייבת לי, יחד עם ראש המל"ל, השר דרמר ומזכיר הממשלה כי תאפשר את קידום החוק ובהתבסס על כך בנינו על התקציב הזה למאבק ביוקר המחיה.

"למרבה הצער, מזה שלושה חודשים ובניגוד להתחייבותך אתה מונע את קידום החוק מסיבות לא ברורות ובכך חוסם מקור תקציבי של 3 מילארד שקלים שאמורים לשמש למימון הוצאות השיקום של חבל התקומה, באופן שבו כספי הטרור ישמשו לתיקון נזקיו ובדרך זו ישוחררו לנו 3 מיליארד שקלים לטובת אזרחי ישראל והקלה עליהם במסגרת המאבק ביוקר המחיה. לא ייתכן שהדאגה לרש"פ ולתקציבי הטרור שהיא משלמת למשפחות מחבלים יהיו חשובים יותר מאזרחי ישראל הנאנקים תחת יוקר המחיה".

אסירים ביטחוניים (ארכיון), צילום: משה שי

השר הוסיף כי "אנו מקדמים מהלכים חשובים בעניין לשם חיזוק התחרות, כדוגמת רפורמת היבוא 'מה שטוב באירופה טוב בישראל', הקמת הוועדה לבחינת הריכוזיות בשוק המזון, ועוד. אלא שמדובר בתהליכים ארוכי טווח שיקח זמן עד שהם יחלחלו לשוק ויורגשו בכיס של אזרחי המדינה.

"בחודשים האחרונים גיבשתי עם אנשיי מספר רעיונות שבאמצעותם ניתן לסייע לשכבות החלשות ולמעמד הביניים בהתמודדות עם יוקר המחיה, ובכלל זה סבסוד עליית מחוללי האינפלציה, סיוע למשפחות רבות שתשלומי המשכנתא החודשיים שלהם התייקרו בשל עליית הריבית, וכדו'. אולם אנו נדרשים לשם כך למקור תקציבי של מספר מיליארדי שקלים, שלמרבה הצער אתה מונע ממני ומאזרחי ישראל".

שר האוצר סיכם בבקשה לקדם את החקיקה - וכתב: "אבקשך לאשר לאלתר את קידום החקיקה מיד עם פתיחת כנס הקיץ של הכנסת. על בסיס מקור זה נוכל לגבש שורה של תכניות להקלה על נוטלי המשכנתאות ועל אזרחי ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו