רבעון ראשון: השוק יורד, BYD מתחזקת

המלחמה והמצב הכלכלי פגעו כצפוי במכירות הרכב החדש שפחתו ל-89,041 רכבים ברבעון הראשון של השנה. החשמליות רשמו שיא בנתח השוק וכך גם המכוניות הסיניות, והדגמים המבוקשים ביותר היו BYD אטו 3, יונדאי אלנטרה וקיה נירו

שוק הרכב החדש בישראל פתח את השנה בהילוך נמוך, כאשר המלחמה שברקע, המצב הכלכלי המאתגר, הריביות הגבוהות שמקשות על המימון ומצב הרוח הלאומי הירוד הובילו לירידה של 16.6% במסירות ו-89,041 מכוניות חדשות שעלו לכביש, לעומת 106,820 מסירות בתקופה המקבילה אשתקד.

עוד מ-wheel.co.il

בדירוג לפי מותגים בצמרת המכירות אין ממש חדש כאשר יונדאי המשיכה להוביל את השוק למרות צניחה של 34.1% במכירות ומסרה 12,036 מכוניות. קיה במקום השני רשמה ירידה של 22.7% ומסרה 9,645 מכוניות והקדימה את טויוטה שירדה ב- 7.5% ו-8,103 מסירות והקדימה את BYD שממשיכה לסלול את דרכה לצמרת וצמחה ב-18.6% ל-6,990 מסירות. סוגרת את החמישיה הפותחת סקודה שעלתה למקום החמישי על-חשבון מאזדה ומסרה 6,017 מכוניות המהווים צמיחה של 22.2% במכירות.

את רשימת עשרת המותגים המובילים ממשיכה מאזדה עם 5,111 מסירות (33.3%-), מיצובישי עם 3,794 מסירות (1.8%-), סוזוקי עם 2,939 מסירות (14.8%-), צ’רי שצונחת ב-40.2% ומוסרת 2,811 מכוניות למרות כניסה מרשימה מאוד לשוק החשמליות ו- MG שממשיכה לצמוח עם 1,958 מסירות ועליה של 11.1%. הדגמים הנמכרים ביותר מתחילת השנה הם: BYD אטו 3 עם 5,220 מסירות, יונדאי אלנטרה עם 2,745 מסירות, קיה נירו עם 2,374 מסירות, סקודה אוקטביה עם 2,106 מסירות ויונדאי i20 עם 1,989 מסירות.

ממשיכה להוביל. צילומים: ששי כהן

בשוק היוקרה רושמים שלושת המותגים המובילים ירידה במכירות כאשר מרצדס ממשיכה להוביל את השוק עם 1,468 מסירות (29.2%-) ומקדימה את ב.מ.וו עם 919 מסירות (11.3%-) ואאודי עם 867 מסירות (41.6%-). לקסוס במקום הרביעי עם 609 מסירות (3.2%) ו-וולוו סוגרת את החמישיה הפותחת עם 489 מסירות (38.7%-).

מי שצומח משמעותית על-חשבון דגמי היוקרה שמאבדים מכירות הוא סגמנט ה-‘פרימיום-טק’ הכולל מכוניות טכנולוגיות חשמליות שמטשטשות את הפער מדגמי היוקרה. טסלה מובילה כאן את הקטגוריה עם 1,774 מסירות וצמיחה של 24.1%, ומקדימה את אקספנג שרושמת כניסה יפה לשוק הישראלי עם 782 מסירות וכך גם זיקר עם 728 מסירות וסמארט עם כניסה מחודשת לשוק ו-402 מסירות. ראויים לציון גם SERES שבזכות הגעת דגם ה-“5” צומחת עם 534 מכוניות וסקייוול שלמרות ירידה במכירות מצליחה למסור 270 מכוניות, עם דגם אחד בלבד בהיצע והמון מתחרים שהצטרפו לקטגוריה.

עדיין רלוונטית

20,444 מכוניות מתוצרת סין שעלו כאן לכביש ברבעון הראשון של השנה הפכו את סין למדינת היצוא הגדולה ביותר של מכוניות לישראל. דרום קוריאה ממשיכה לאבד גובה (לא מעט בשל מחסור בדגמי מפתח של יונדאי וקיה) ומשם יובאו לארץ כ-16,225 מכוניות. יפן חביבת הישראלים לשעבר, ממשיכה לאבד גובה וממנה יובאו לכאן רק 12,633 מכוניו, כאשר במקום הרביעי צ’כיה שדווקא מתחזקת עם 8,667 מסירות וטורקיה שכנראה לשמחתנו מאבדת גובה וממנה יובאו כ-7,305 מכוניות ברבעון הראשון של השנה.

המכוניות החשמליות רשמו שיא נוסף בנתח השוק עם 22,398 חשמליות נוספות שעלו לכביש שהניבו נתח שוק של 25.1% מסך המכירות. BYD מובילה כאן את השוק עם 6,995 מסירות ומקדימה את ג’ילי שמסרה 1,932 מכוניות, MG עם 1,792 מסירות, טסלה עם 1,774 מסירות וצ’רי שרושמת כניסה מרשימה לשוק החשמליות עם דגם ה-FX החשמלי שסיפק למותג את המקום החמישי עם 997 מסירות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו