רובע העסקים של הבירה המצרית החדשה // צילום: רויטרס // רובע העסקים של הבירה המצרית החדשה // צילום: רויטרס

מצרים החלה בהעברת הבירה לעיר חדשה

משאירים את קהיר מאחור: פרויקט הדגל של שלטון א-סיסי קורם עור וגידים במדבר • העיר החדשה אמנם מתהדרת בבניין פרלמנט גדול וארמון נשיאותי - אך שם עדיין אין לה

מצרים מנהלת בימים אלו מרוץ כנגד הזמן לקראת איכלוסה של בירתה המנהלית החדשה, השוכנת כמה עשרות קילומטרים מזרחית לבירה הנוכחית קהיר.

מצרים קרובה לסיום עבודות בניית בירתה החדשה // צילום: רויטרס

בליבה של העיר החדשה, פועלים מבצעים את עבודות הגימור בשדרות רחבות בהם משרדי הממשלה השונים, בניין פרלמנט בעל כיפה עצומה, ארמון נשיאות רחב ידיים ושורה של מסגדים מרשימים.

מרכז העסקים הגדול שהולך ומקבל צורה יחובר לשכונות המגורים של העיר באמצעות רכבת קלה ולצידו מוקם פארק עצום שאורכו כעשרה קילומטרים. המגדל האייקוני שניצב בלב רובע העסקים החדש כבר הגיע לשיא גובהו והוא משקיף לנוף המדברי הריק שמסביב.  רבים מהפרויקטים כבר קרובים לסיום והאכלוס אמור להתחיל כבר בחודשי הקיץ.

פועלים במרכז העסקים החדש בבירה המצרית העתידית // צילום: רויטרס
פועלים במרכז העסקים החדש בבירה המצרית העתידית // צילום: רויטרס

על אף המוסדות הרבים בהם תתגאה העיר החדשה, שם ייחודי עדיין אין לה והיא מכונה בפשטות "הבירה המנהלית החדשה".  העיר מתוכננת להיות נקיה, מרווחת ומתקדמת מבחינה טכנולוגית, הרחק מהכאוס האורבני של קהיר.

המימון האמירותי לפרויקט נעצר בשנת 2015, אך הדבר לא הרתיע את ממשלתה של מצרים, שהתחייבה להשקיע 25 מיליארד דולרים בפרויקט, לצד מימון של משקיעים פרטיים מרחבי העולם.

פארק רחב ידיים ומסגד עצום בבירה המנהלית החדשה // צילום :רויטרס
פארק רחב ידיים ומסגד עצום בבירה המנהלית החדשה // צילום :רויטרס

"שיעור השלמת הפרויקטים השונים ברחבי העיר עומד כרגע על 60 אחוזים", מספר לסוכנות הידיעות רויטרס חאלד חוסייני, דובר פרויקט הבירה מנהלית החדשה. הוא מסביר כי הגעתם של עובדי המדינה הראשונים לעיר צפויה כבר בחודש יולי והפתיחה הרשמית, שתכלול את מעבר לשכת הנשיאות והפרלמנט לעיר, יגיע בסוף שנת 2021.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו