צילום: באדיבות המשפחה // שילה סימן טוב. הועלה לדרגת סמל ראשון

נפטר החייל שנפגע בתאונה בכביש 6

סמ"ר שילה סימן טוב, לוחם סיירת גולני, הוא ההרוג השלישי בתאונה הקטלנית • אבריו יתרמו • אביו: "דיברנו גם לאחר שהוא הגיע לביה"ח"

מניין ההרוגים בתאונה הקטלנית בכביש 6 בשבוע שעבר עלה לשלושה, לאחר שלוחם סיירת גולני, סמל שילה סימן טוב (23), מת מפצעיו היום (שני) בבית החולים שיבא. הוא הועלה לדרגת סמל ראשון לאחר מותו. הוא יובא למנוחות מחר ב-14:30 בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה.

 

 

משפחתו הסכימה שאיבריו ייתרמו וההשתלות יבוצעו במהלך הלילה. סימן טוב, שהתגורר ביישוב צופים, הוא השלישי מבן שישה אחרים. אמו, אביבה, משמשת כגננת ביישוב מזה שנים. יהודה ברכיה, חברו מיישוב, ספד לו: "הוא היה חייכן, אוהב להתנדב. צדיק. כולם אהבו אותו והכירו אותו. הוא היה ספורטאי שיחק בליגות השומרון. זו אבדה קשה ליישוב". המשפחה ביקשה מאנשי היישוב להגיע להפרד ממנו בבית החולים.

מחוץ לבניין האשפוז בבית החולים שיבא עמדו במשך שעה ארוכה חברים ומשפחה של שילה התחבקו ושרו.  אביו עוזי סיפר על שיחתם האחרונה: "הוא הגיע לבית החולים בהכרה ודיבר איתנו. וגם צחקנו ביחד. שאלתי אותו אם הוא רוצה לשחק כדורסל והוא אמר ׳יאללה בוא׳ וחייך ואחר כך לקחו אותו לחדר ניתוח". שילה סבל משברים בגפיים ולאחר הניתןח הרופאים התכוונו להעיר אותו אך הוא סבל מסיבוך שהוביל למותו. על ההתמודדות של המשפחה סיפר האב עוזי: "התחבקנו יחד ואמרנו שאנחנו לא נופלים. אם אחד נופל כולנו מרימים אותו ושיחה ברוחו איתנו".

אביחי מועדה, שכן וחבר לצוות של שילה סימן טוב, אמר: "שילה תמיד היה הולך עם רמקול בפלוגה תמיד עם שירים ומוזיקה מקפיץ את החברה. תמיד ידע לזהות מי במצוקה ולדבר עם הבנאדם במילים הנכונות". שני ההרוגים הנוספים הם סמלים ראשונים אשר טספו (21) בר יעקוביאן (19), שהועלו בדרגה לאחר מותם. הערב ב-19:00 תתקיים תפילה מיוחדת בבית החולים שיבא לזכרו של סימן טוב.

שילה קרוי של שם סבתו שולה אבודרהם ז״ל (אמא של אמו אביבה) שנרצחה עם בתה זהבית בת השלוש, דודתו של שילה בפיגוע בקו 84 בפתח תקווה בשנת 1979. הדוד דוד אבודרהם: "שילה הוא בחור עם מידות מיוחדות. היה חריג במיוחדות שלו ובעל עוצמה מדהימה. בשירות הצבאי התנדב ראשון לכל דבר בדממה ובצניעות".

התאונה בכביש 6. שלושה הרוגים מחטיבת גולני  // צילום: גדעון מרקוביץ'

כזכור, בלילה שבין שלישי לרביעי בשבוע שעבר התנגשה בכביש 6 לכיוון דרום, באזור בין ניצני עוז לבאקה אל ג'רביה, משאית בהאמר צבאי מאחור וגרמה למותם של שניים, פציעתו באורח אנוש של שילה סימן טוב -שנאבק על חייו עד היום - ופציעתם של שמונה חיילים נוספים. קרוביו של אשר טספו ז"ל האשימו כי מדובר בפיגוע, ולא בתאונה.

"שלושה האמרים צבאיים בצד הדרך ונהג ממזרח ירושלים - זה הזוי מה שהם עושים על הכבישים - אז לבוא ולומר שהוא איבד שליטה? הפגיעה עוצמתית כל-כך, שקשה להאמין שזה לא פיגוע מכוון". האיש טען כי "המשטרה חייבת לבדוק עד תום את מה שקרה שם", אמר אחד מקרוביו.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו