ראש העיר רעננה בילסקי עם דיה מרנין // ראש העיר רעננה בילסקי עם דיה מרנין. "גאה בהישג הזה"

תלמידת התיכון שהפכה ללהיט בקרב חובבי הפנטזיה

ספרה הראשון של דיה מרנין נמכר מסביב לעולם, ולקראת ספרה השני ראש העיר בה היא גרה ביקש להיפגש עם תלמידת התיכון שהפכה לתופעה

דיה מרנין מרעננה, רק בת 16 והיא כבר עובדת על ספר הפנטזיה השני שלה. ספרה הראשון, "רוצחת", כבר הוכיח את עצמו והפך לסיפור הצלחה של ממש. ספר הביכורים נמכר בעברית ובאנגלית בבארנס אנד נובל בניו יורק, וגם באמאזון ובהנדי בוק - והיד עדיין נטויה. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

דיה מוכרת בקרב בני נוער ברחבי העולם, ומעכשיו – גם אצלנו בישראל. ראש עיריית רעננה זאב בילסקי, שמע על הנערה המוכשרת מיפה להבי - מנהלת תיכון אוסטרובסקי, בו לומדת דיה. הוא הסתקרן להכירה מקרוב, והזמינה ללשכתו. אתמול הם נפגשו, ודיה אף הקדישה לו ספר עם חתימתה.  

ספרה של דיה מרנין, "רוצחת"

"האמת, אני עדיין לא מאמינה שזה הגיע לאן שהגיע", ספרה דיה בפגישה המרגשת, "גם כשכבר החזקתי את הספר הראשון בידיים – לא האמנתי. הילדים והצוות בבית הספר מאוד מפרגנים. ההורים תמכו בי. אבא שלי הוא פחות הטיפוס של ספרי פנטזיה, אז חוץ ממנו כולם קראו את הספר במשפחה. אבל, אני בטוחה שהוא יקרא אותו בהזדמנות".

דיה מספרת כי תמיד אהבה ספרי פנטזיה: "גדלתי על הארי פוטר, אני קוראת את שר הטבעות, קראתי משחקי הכס ונפלת הממלכות. בקיצור, כל ספר פנטזיה מתקבל בברכה". 

כתיבת הספר הבא שלה כבר בעיצומה, וכבר יש לו שם – "כוהנת". "כמו הספר הקודם, גם את 'כוהנת' אני כותבת במחברות בבית הספר, זה התחיל כשרציתי להעסיק את עצמי בזמן השיעורים", היא צוחקת.

בזמן שמרבית חברותיה עובדות בעיקר בבייביסיטינג, דיה עסוקה ביחצנות ושיווק ספריה. "לכתוב זה פשוט יותר בשבילי - אין לי הרבה אופציות. גם אין לי תוכניות לגבי הכסף. ברור לי שזה לא רגיל", היא אומרת ומוסיפה: "אני גם בכיתת מחוננים, כך שאני לא אשמע מאף אחד מהכיתה שאני חנונית. כולם תומכים. יש לי עוד  חברה בכיתה שגם כותבת". 

על המפגש עם ראש העיר בלשכתו אמרה: ""טיפולי שיניים זה יותר מלחיץ, עם זה כבר הסתדרתי". 

עם צאתה מלשכתו אמר בילסקי בגאווה: "איך ששמעתי על הכשרון הזה ממנהלת בית הספר, רציתי מיד לפגוש בה. לא כל יום פוגשים ילדה מכיתת מחוננים של תיכון אוסטרובסקי שמפגינה כשרון ודמיון, בספר הביכורים שלה שהוא מוצלח ברחבי העולם ונמכר בהוצאות הספרים הגדולות ביותר. אני מודה, הסתקרנתי". 

"שוחחנו, והיא סיפרה שכבר עכשיו היא מסיימת לכתוב את הספר השני. בשביל ילדה בת 16 מדהימה וצנועה מאוד – אני בהחלט גאה בהישג הזה. גאה שילדה כזו היא אחת משלנו, והיא נותנת הרבה כבוד גם לבית הספר ולעיר, וכמובן למשפחה", הוסיף בילסקי. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו