שני גברים צעירים וחטובים מרימים משקולות בחדר כושר. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

ספרו לחבריכם: הטקטיקה הסודית שתכניס אתכם לכושר

שוב הבטחתם לעצמכם להיכנס לכושר רק כדי להתאמן פעמיים-שלוש ולהפסיק? יש פתרון פשוט להחריד שיכול לגרום לכם לעמוד ביעדים שלכם, ועל הדרך לגרום לחברים שלכם לאהוב אתכם יותר

פסח נגמר, ורבים מן הסתם הבטיחו לעצמם, בפעם המאתיים בשנה האחרונה, שעכשיו הם ייקחו את עצמם בידיים וייכנסו למשטר אימונים ותזונה שיובילו אותם לגוף חלומותיהם – אבל בסופו של דבר, מחקרים מראים שרוב האנשים לא מצליחים לעמוד ביעדים הללו לטווח ארוך. חוקרים טוענים כי מצאו פתרון פשוט ביותר ויעיל להחריד לבעיה הזו, ובעזרת Claude נספר לכם עליו.

המחקר פורסם בכתב העת Management Science ומצא שאנשים שהחלו להתאמן בחדר כושר יחד עם חבר, הם הגדילו את מספר הביקורים שלהם בחדר הכושר ב-35% בהשוואה לכאלה שהצטרפו לחדר כושר לבדם.החוקרים הציעו לשתי קבוצות משתתפים דולר אחד עבור כל ביקור בחדר כושר במהלך "חודש בונוס לחדר כושר". חברי קבוצה אחת קיבלו תשלום רק אם ביקרו בחדר הכושר יחד עם חבר, בעוד שחברי הקבוצה השנייה קיבלו את הדולר בלי תנאים נוספים מעבר לביקור של עצמם בחדר הכושר. אלה שנדרשו ללכת יחד הכפילו את מספר הביקורים המשותפים בחדר הכושר בהשוואה לקבוצה השנייה, ומספר הביקורים של כל אחד מצמד כזה סה"כ עלה כאמור ב-35%.

החוקרים זיהו שני יתרונות מרכזיים המניעים את המוטיבציה המוגברת:
1. אנשים נהנו יותר מהאימון שלהם כאשר כלל בילוי משותף עם חבר, מה שהעלה את הסיכוי שירצו לחזור.
2. הם חשו תחושת אחריות, ולא רצו לאכזב את חבריהם על ידי החמצת אימון משותף.

"למרות הוספת המשוכה של אימון עם אדם אחר, ראינו שרמת המוטיבציה והסבירות של אנשים (להתאמן) עולה", אומרת מחברת המחקר, רייצ'ל גרשון, עוזרת הוראה בבית הספר לניהול ע"ש ריידי באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו. "אנשים מרגישים אחריות כלפי חבריהם, מכיוון שרצו ש(גם)הם יקבלו את התגמול – אבל אולי הם גם חוששים למוניטין שלהם בעיני חבריהם אם הם לא יעמדו )באתגר)".

מעניין לציין כי למעלה מ-80% מהאנשים שנשאלו אמרו שיעדיפו לא להיאלץ לתאם את הביקורים בחדר הכושר עם חבר. במלים אחרות, רבים אינם מודעים ליתרונות המוטיבציוניים שתמיכה חברתית יכולה לספק.

הממצאים גם הצביעו על כך שהפעילות המשותפת סיפקה את הדחיפה הגדולה ביותר לחבר שהתאמן בתדירות נמוכה יותר לפני המחקר. "זה מראה שסוגים כאלה של תמריצים חברתיים עשויים להיות יעילים במיוחד עבור קבוצות שונות של אנשים", אמרה גרשון.

החוקרות, שמלבד גרשון כללו את סינתיה קריידר מאוניברסיטת וושינגטון וקייטי מילקמן מאוניברסיטת פנסילבניה, טוענות שאת המסקנות ניתן ליישם על תחומים קרובים, כמו ייעול הכשרת עובדים בחברות על ידי תוכניות תמריצים משותפות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו