פאולה רוזנברג נשברת: "לא הצלחתי לקום או לזוז - אני לא יכולה לשרוד ככה"

המגישה לשעבר לא מצליחה להתנתק מהחדשות הקשות וחווה קשיים נפשיים שמשפיעים עליה גם באופן פיזי • " אם הדרך היחידה לשרוד בישראל היא להקריב את הבריאות הנפשית ולחיות בתוך מנגנוני ניתוק – אז אני מצטערת, אני לא כזו גיבורה"

פאולה רוזנברג. צילום: אריק סולטן

החדשות הקשות ששוב היכו בנו עם פרסום התקרית הקשה שגבתה את חייהם של חמישה חיילים נוספים, הביאו את פאולה רוזנברג לחוש כי אינה יכולה עוד לשתוק והיא בחרה לפנות לעשרות אלפי עוקביה ברשת כדי לשתף בתחושותיה הקשות.

"אתמול בתשע וחצי באמצע בשיחת טלפון עם חבר שלחו בווטסאפ עדכון על האירוע הנורא, מספר לא נתפס של הרוגים ופצועים", פתחה רוזנברג את הפוסט ששיתפה באינסטגרם ובפייסבוק שכלל גם אוסף צילומי מסך של ידיעות היוצאות נגד הממשלה ופועלה.

"התיישבתי על הספה וקפאתי. לא הצלחתי לקום או לזוז. הגוף התחיל לרעוד. חבר אהוב אמר שאני חייבת להתאפס, להפסיק להישבר ככה בכל פעם. להיות פחות מעודכנת כדי להצליח להישאר רגועה. להתעניין פחות באקטואליה. חברה נוספת הצטרפה לשיחה ושניהם הסכימו שאני יותר מדי לוקחת ללב, שאי אפשר לשרוד כך. שצריך ללמוד להתנתק", שיתפה רוזנברג בקושי הנפשי שהיא חווה בכל פעם שהחדשות הקשות מכות.

"קפאתי". פאולה רוזנברג, צילום: יהושע יוסף

בהמשך הוסיפה ושיתפה כיצד בניגוד לבתה ארבל שהיא עדיין "רק ילדה" ומותר לה לא לדעת מה קורה, לה, כך היא חשה, אין את הזכות להתעלם ממה שקורה. "מה המחיר שעלינו לשלם כדי לאטום אוזניים ולעצום עיניים, כדי לא לדעת? מתי ההקרבה כבר מוגזמת? ההקרבה הכלכלית האישית, הנפשית, הקרבת החיים של האנשים הכי יקרים לנו?

"אין לי תשובות לשאלות האלו, אבל אני כן יודעת בכל תא בגוף שלי, שאני לא מסוגלת לעצום עיניים, כי מבחינתי המשמעות היא לשתף פעולה עם הקלות שבה השלטון מעז לבקש מאיתנו ללכת כנגד יצר ההישרדות הבסיסי והטבעי ולהקריב את עצמנו. לא לדעת מה הם עושים זו סכנה עצומה שגורמת לכל פעמוני האזהרה לצלצל בתוכי", הוסיפה וכתבה כשהיא מטיחה בהמשך האשמות קשות נגד ההנהגה הנוכחית.

"הזחיחות שבה שרים וח"כים מטיפים לאזרחים מסוימים בלבד להילחם בציפורניים ולכבוש את עזה ולהקריב את העסקים לטובת מלחמה מתמשכת ולבלוע עוד ועוד מיסים ועוד העלאות מחירים ולשלוח את הילדים למרחבים לא מוגנים כדי להמשיך בשגרה היא משהו שאני לא יכולה להרשות לעצמי לא לדעת אלא אם אני מסכימה להקריב את עצמי ואת יקיריי. לא שופטת את מי שיכול לא לדעת, אני פשוט מודה שאין לי את המסוגלות הזו", כתבה.

"אם הדרך היחידה לשרוד בישראל היא להקריב את הבריאות הנפשית ולחיות בתוך מנגנוני ניתוק והכחשה כדי להמשיך את היומיום, אם הדרך היחידה לשרוד היא להשלים עם זה שהכסף שאנחנו עובדים עבורו כל כך קשה עשרות שנים ייגזל מאיתנו, ואם הדיל הוא לסכן את החיים מבלי לדעת בדיוק אם זה הכרחי או פשוט אינטרס פוליטי שרק יביא לעוד ועוד מוות, אז אני מצטערת, אני לא כזו גיבורה, לא יכולה לשרוד ככה", הודתה בכאב.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by 𝙿𝚊𝚞𝚕𝚊 𝚁𝚘𝚜𝚎𝚗𝚋𝚎𝚛𝚐 (@paularosenberg)

"לא יכולה יותר לשתף ברשתות עוד ועוד תמונות של חיילים צעירים ויפים וטובים שמתו אתמול ושלשום ולפני שבוע וחודש ולהתנתק מהעובדה שעוד תמונות חדשות כאלו יתפרסמו מחר ומחרתיים בשבוע הבא. נשחקו לי כוחות ההכחשה וההדחקה ועצימת העיניים המעטים שעוד נותרו בי. סליחה ילדים יפים וטובים שלא שמרנו עליכם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר