"פסקדו" מאשדוד ו"מושבוצ" מהגולן: המסעדות האהובות מגיעות לתל אביב

וגם: פסטיבל אביב זמן גליל מערבי חוזר, ארוחת שף חדשה מבוססת על אוכל הרחוב הירושלמי, טרנד הקרואסון השטוח מגיע ל-TLV וארוחה שמוקדשת לאגז בנדיקט עושה כבוד להיסטוריה • כל החדשות בתחום שבימים אלה הוא קפסולה מרוכזת של אסקפיזם

נתחים מובחרים מיושנים. צילום: איתמר גינסבורג

"פסקדו" מתארחת ב"סנטה קתרינה"

ימי ראשון ב"סנטה קתרינה" של השף תומר אגאי הולכים להיות חמים במיוחד בחודש הקרוב עם ביקורים של שפים מסקרנים מכל רחבי הארץ. זה מתחיל עם יחי זינו, האיש מאחורי "פסקדו" המוערכת באשדוד, שיגיע להתארח בתאריך 19 במאי. זינו ירים עם אגאי "חגיגת דגים מטורפת", כהגדרת אגאי. אחריו צפויים להגיע גם השף חמודי אבולעפיה ושחר וולמר המוכשר (משחקי השף) לארוחות חד פעמיות.

המקום התל-אביבי גם מתחיל לחגוג את הסופ"ש עם שבת שיפודים - "ארוחת צהריים שמתחילה בפתיחת שולחן, ממשיכה לשיפודים ומסתיימת כשיושבי השולחן כולו נשענים לאחור, שבעים ומחייכים", מסבירים במקום. יהיו גם מוזיקה כחול-לבן ברקע וקוקטיילים שנותנים מענה לחום של העיר.

הר סיני 2, תל אביב

תהיה חגיגת דגים, צילום: רוני כספי

חיים כהן מארח את "מושבוצ"

המוסד התל-אביבי הוותיק של חיים כהן "דיקסי" מארח את מסעדת הבשרים המעולה של ארז רגב מרמות שברמת הגולן - "מושבוצ", לארוחת נתחים מיוחדת וגדולה.

שתי המסעדות יקיימו "ערב בלתי רגיל" בתאריך 21 במאי ויציעו את התוצרת החקלאית הצבעונית של משק רגב ממעלה גמלא, את גידולי הבקר הנפלאים של משק שניידר מקצרין ואת הקלאסיקות הפופולריות של המסעדה התל-אביבית - הכנפיים המיתולוגיות, למשל. רומרו מבטיח נתחי בשר מיוחדים ומנות שמיישמות את פילוספיית ה-Nose To Tail של מושבוצ. בין המנות: טרטר מבשר כתף עם חסה, משמש מוחמץ, כרישה ושמן זית "ארץ גשור" (69 שקלים) או אסאדו שתובל בתערובת המיוחדת של חיים וארז עם פריקה מעושנת (179 שקלים).

שלישי, 21 במאי
יגאל אלון 120, תל אביב

היישר מהגולן,

גליל מערבי חוזר

גם השנה ולמרות המלחמה, פסטיבל אביב זמן גליל מערבי מתקיים בתאריכים 30 במאי עד ה-1 ביוני. זוהי תקופה מורכבת לתושבי הגליל, ולעסקי התיירות באזור כאשר גם באזורים ירוקים מתקשים למשוך את המבקרים.

למרות זאת, ואולי דווקא בגלל, עמותת התיירות זמן גליל מערבי החליטה לקיים גם השנה את הפסטיבל בפעם ה-11. במסגרתו יארחו אנשי תיירות באזורים הירוקים בעלי עסקים אחרים, מפונים וגם לא מפונים, לשיתופי פעולה מיוחדים וטעימים. בין עשרות האירועים בפסטיבל, שולה משתולה, המפונה מביתה כבר חצי שנה, תגיע להתארח במשק אופיר באלון הגליל, עם האוכל הכורדי המשובח שלה; הקונדיטורית יערית שטרן תארח בביתה את סבתא מהא מהכפר הדרוזי חורפיש לארוחה משותפת (וכשרה) של מנות דרוזיות מופלאות. בנוסף יתקיימו ארוחות שף עשירות, טעימות יין ביקבים ואירועים נוספים.

לפרטים על כל אירועי הפסטיבל

פסטיבל אביב זמן גליל מערבי,

ארוחת אוכל רחוב ירושלמי

השף כפיר חדד יצר בחצר מלון ענבל ירושלים ארוחה שמבוססת על אוכל הרחוב הירושלמי.
המנות שיגיש מורכבות מחומרי גלם מקומיים משוק מחנה יהודה ותערובות תבלינים שרקח בעצמו. בין המנות: מסבחה, פלאפל גבינות, מעורב ירושלמי טבעוני מלווה בעמבה וטחינה ירוקה, ומאפים שונים שיוצאים חמים מהטאבון שבחצר, דוגמת מאפה עלי אורגנו בולגרית ומוצרלה או מאפה זעתר טרי. לסיום הארוחה אפשר ליהנות משלל מתוקים ובהם אבטיח קר, מלבי צונן ופירות אקזוטיים.

ימים ראשון עד חמישי בין השעות 18:00-23:00 (הזמנה שולחן עד 21:30)
מחיר: 127 שקלים לאדם בקונספט של ללא הגבלה
קינוחים ושתייה בתשלום נפרד
מלון ענבל, ז'בוטינסקי 3, פארק גן הפעמון, ירושלים

אוכל רחוב ירושלמי במלון ענבל, צילום: איתמר גינזבורג

פופ אפ הקרואסון השטוח 

הקרואסון השטוח, ובשמו הישראלי "קרו-דק", שטף בתקופה האחרונה את הרשתות החברתיות לאחר שנאפה לראשונה בדרום קוריאה והתפוצץ בפטיסרי "אלכסנדר'ס" שבקליפורניה. כעת הוא מגיע לפופ-אפ מיוחד שייקרא "קרו-דק" וימשך ארבעה ימים בקניון TLV בשיתוף "מאפיית לחמים" וקהילת "חדשות האוכל" של נדב בורנשטיין.

למי שעוד לא מעודכן, מדובר בקרואסון צרפתי קלאסי שבמהלך האפייה משטחים אותו בטכניקה מיוחדת ששומרת על הצורה והטעם, אבל משנה לחלוטין את המרקם והופכת אותו לקראנצ'י. לאחר מכן, הוא נטבל בציפויים שונים ומפוזרים עליו מגוון טופינגס.
בפופ-אפ יוצעו חמישה טעמים, למשל "רוזה" עם שוקולד לבן, שברי פטל ותותים מיובשים (28 שקלים). אבל הכי חשוב - 10% מההכנסות יועברו כתרומה לעמותת "עטופים באהבה" שתומכת בילדים שאיבדו הורה ב-7 באוקטובר.

קניון TLV בכניסת רחוב החשמונאים בסמוך לחנות The alley.
שלישי-שישי בתאריכים 21-21 במאי, 11:00-20:00 (או עד גמר המלאי). בשישי 10:00-15:00

הקרואסון השטוח ב-TLV, צילום: דניאל לילה

ארוחת אגז בנדיקט מיוחדת

מנת EGG'S BENEDICT היא אחת ממנות ארוחת הבוקר והבראנץ' הפופולאריות. לא הרבה יודעים שהמנה נוצרה לראשונה בשנות ה-20' של המאה הקודמת במלון וולדורף אסטוריה ניו יורק (המלון שהביא לעולם גם את סלט הוולדורף).

כעת מלון וולדורף אסטוריה ירושלים לוקח את האירוע ההיסטורי צעד קדימה עם ארוחה המוקדשת למנה ונמשכת לאורך שבוע החל מראשון הקרוב (9 במאי ).

במסגרתה יציעו בארוחת הבוקר של המלון כמה סוגים של EGG'S BENEDICT בטעמים אנינים. לצד כל זה, אפשר ליהנות מתפריט א-לה קארט וגם ממזנון עשיר במחיר 200 שקלים לאדם. בין מנות האגז בנדיקט בתפריט יהיו "ניו יורקית" - ביצה עלומה, לחם בריוש, עלי תרד, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז או "בלגית" ביצה עלומה על וופל בלגי, קריספי תפוח אדמה, סלמון מעושן, ורוטב הולנדייז או "ים תיכונית" - ביצה עלומה על לחם בריוש, עלי מנגולד, תבשיל עגבניות, טונה ורוטב הולנדייז.

19-31 במאי, 06:30-10:30
אגרון 26, ירושלים
יש להזמין מקומות מראש

במסעדת הפאלאס בוולדורף אסטוריה, צילום: FEEL THE VIBE PHOTOGRAPHY
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר