לאחר שזכה לצפיות רבות ביוטיוב: הסרט על האלימות המינית של חמאס מגיע לטלוויזיה

הדוקו "זעקות ואז שתיקה" בהובלת שריל סנדברג, שחושף את הפשעים המיניים שביצעו מחבלי חמאס בנשים ובנערות ישראליות במתקפת 7 באוקטובר ובשבי, ישודר בישראל • החל מ-5 במאי הוא יעלה במגוון פלטפורמות

"זעקות ואז שתיקה". צילום: רן מנדלסון

הסרט הדוקומנטרי "זעקות ואז שתיקה" עלה ליוטיוב ב-26 באפריל והספיק לגרוף כ-650 אלף צפיות ברחבי העולם. כעת הסרט התיעודי בהובלת שריל סנדברג, שחושף את הפשעים המיניים שביצעו מחבלי החמאס בנשים ובנערות ישראליות במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר ובשבי - ובו מובאות עדויות מחרידות מפי חטופות ששוחררו, ניצולי טבח הנובה וכוחות ההצלה שהגיעו ראשונים לשטח - מגיע לישראל.

סנדברג והמפיקים בחרו להעלותו קודם כל ביוטיוב ללא תשלום כדי להעצים את חשיפת הזוועות בעולם שמכחיש את שקרה, אבל החל מ-5 במאי יעלה הסרט גם בישראל במגוון פלטפורמות, בהן HOT, yes, סלקום, פרטנר ועוד.

בין התגובות שעלו לאחר הצפייה בסרט ברשתות החברתיות ניתן למצוא תגובות של ידוענים רבים בהם הילרי קלינטון, איימי שומר, דיוויד שווימר, ג'סיקה סיינפלד ועוד.

"זעקות ואז שתיקה", צילום: רן מנדלסון

הסרט צולם בישראל בפברואר 2024, עוד לפני הראיונות והעדויות שעלו בתקשורת, וכולל ראיון מצולם בלעדי עם עמית סוסנה שמספרת על הפגיעה המינית שעברה בשבי. בנוסף הוא כולל גם ראיון עם אגם גולדשטיין אלמוג שנחשפה לעדויות על פשעים מיניים שבוצעו בשבויות אחרות.

עוד בסרט: ד"ר איילת לוי שחר שבתה נעמה מוחזקת בשבי; טלי בינר, רז כהן ומיכל אוחנה - שורדי פסטיבל נובה שראו ושמעו זוועות במהלך הטבח; אלעד אברהם - אחראי האבטחה של הפסטיבל; סא"ל (במיל') ערן מסס, רמי דוידיאן ואנשי זק"א שהתנדבו בזירת הטבח בחילוץ אזרחים ועוד.

"זעקות ואז שתיקה", צילום: רן מנדלסון

מאז החלה המלחמה הפכה סנדברג לאחד מהקולות הבולטים בנושא בזירה העולמית. מאמר מערכת שלה פורסם ב-CNN ונאום שנשאה במטה האו"ם באירוע עם שורדות הטבח רק עודדו אותה לקחת חלק פעיל יותר בחשיפת הזוועות ולצאת נגד המכחישים. לסרט התגייסה גם נינט טייב, ששיר חדש שלה חותם את הסרט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר